STATİK

TEST · Ford Kuga 1.5 EcoBlue Otm ST-Line

21.07.2022 Perşembe
TEST · FORD KUGA 1.5 ECOBLUE OTM ST-LİNE

Ford Kuga üçüncü nesliyle sınıfının en modernlerinden biri olmayı başardı. Tasarımıyla artık daha şehirli görünen ve daha geniş bir kitleye hitap eden Kuga, modern donanımlarıyla da iddialı.

Ford'un kompakt SUV temsilcisi Kuga yeni nesliyle yoluna daha modern bir şekilde devam ediyor. Otomobilin tasarımında önceki nesle ait bir iz bulmak mümkün değil. Artık çok daha akıcı çizgiler kullanılan tasarımda yuvarlatılmış hatlar oluşturulmuş. Badem formlu farlar artık marka kimliği niteliğinde olduğu için yeni Kuga'da da bu tasarıma geçilmiş. LED far, sis farı ve stoplarla aydınlatmalarda modernlik elde edilmiş.Uzun motor kaputu üstündeki çizgilerle sportif tasarım desteklenmiş. İri ön panjur tasarımı da sportifliği arttıran bir tercih olmuş. ST-Line donanımına özel siyah ön ızgara, marşpiyeler, iri tasarlanan bagaj üstü spoyleri, ön ve arka tampon detaylarıyla sportiflik algısı arttırılmış. Çift krom egzoz çıkışı tüm donanımlarda standart olarak geliyor. Daha yatay ve ince hale gelen yeni stop tasarımı da göze çarpıyor. Bu tarzı Ford Edge'de de görmüştük. Yeni stoplarla birlikte otomobile arkadan bakıldığında daha geniş görünmesi sağlanmış. Kuga'da elektrikli ve temassız açılabilen bir bagaj kapağı sunuluyor. Bagaj hacmi lastik tamir kitiyle birlikte tavana kadar hesaplandığında 511 litre olarak açıklanırken kızaklı ikinci koltuk sırası öne alındığında ise 650 litrelik bir hacim ortaya çıktığı açıklanıyor.Kuga'nın önceki nesli 4524 mm uzunluğa, 1838 mm genişliğe, 1701 mm yüksekliğe ve 2690 mm dingil mesafesine sahipti. Yeni Kuga'da 2710 mm dingil mesafesi ve 1883 mm genişliği haricinde donanıma göre boyutlarında farklılıklar olduğu göze çarpıyor. Style ve Titanium donanımlı Kuga'nın 4614 mm uzunluğu, 1678 mm yüksekliği ve 191 mm zeminden yüksekliği olduğu açıklanıyor. ST-Line donanımında ise uzunluk 4626 mm, yükseklik 1666 mm ve zeminden yükseklik 178 mm. Otomobilin donanımına göre tampon tasarımdaki farklar ile uzunluğu, ST-Line'a özel olan spor süspansiyon ile de yüksekliği etkilenmiş. Boyutlardaki bu değişimlerle yeni Kuga'nın daha uzun, daha geniş ve daha alçak tasarlandığını, bu sayede artık daha dinamik bir duruşa sahip olduğunu söyleyebiliriz. Keskin çizgiler yerine yumuşatılan hatlarıyla artık daha şehirli görünüyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde 8 inçlik dokunmatik multimedya sistemi göze çarpıyor. ST-Line donanımına özel olan altı düzleştirilen direksiyon ve spor koltuk tasarımı haricinde, alüminyum pedallar, kırmızı renkli dikişler ve koyu renkli kaplamalarla sportiflik içeriye de taşınmış. İç mekanda en çok dikkat çeken yeniliklerden biri de 12,3 inçlik dijital LCD gösterge grubu. Sürüş modalarına göre farklı tasarıma bürünen gösterge, net bir şekilde izlenebiliyor.

Otomobilin iç mekanının selefine göre daha ferah olduğunu söyleyebiliriz. Hem koltuk konforu hem de iç mekan genişliği ilerleme kaydetmiş. Sürücü koltuğunda yüksek bir sürüş pozisyonu sunulan otomobilde trafiğe hakim bir şekilde yol alınabiliyor. Ancak eğimli A sütunları ve yan aynaların konumu sebebiyle ön çapraz görüş açılarının kısıtlı olduğu fark ediliyor. Arka koltukların sırtlık eğimi ve 150 mm ileri-geri hareket ettirilebilen kızaklı yapısı konforlu bir oturma pozisyonuyla, daha cömert yükleme alanı arasında seçim yapılabilmesini sağlıyor. Arkada da genel olarak ferah bir yaşam alanı sunulurken kapı içlerindeki sert plastik malzeme bolluğu kalite algısını azaltıyor.

Kuga'nın önceki neslinde sunduğu sert sürüş tecrübesi herkese hitap etmiyordu. Yeni nesilde direksiyon ve süspansiyon sistemlerinde bu konuda konfora doğru bir adım atıldığı fark ediliyor.
Bunun ST-Line'a özel 19 inçlik jantlar spor süspansiyona rağmen sunulabilmesi önemli bir gelişme. Genel olarak sportiflik korunurken, sert yapı biraz törpülenmiş gibi hissettiriyor.
Dinamik karoser özellikle hızlı dönüşlerde ve virajlarda otomobilin bir SUV gibi değil de kompakt hatchback gibi hissettirmesini sağlıyor. Kuga'nın direksiyonu başındayken istekleriniz hızlı ve net şekilde cevap bulurken otomobilin de sürücüyle olan iletişimi, direksiyon geri bildirimleri sürüş keyfini ve güvenliğini arttırıyor. Kuga, bu konuda sınıfının en iyilerinden biri. Genel olarak otomobilin ses yalıtımının da daha iyi olduğunu söyleyebiliriz.

İspanya'da üretilen Kuga'nın güç üniteleri arasında, 1.5 EcoBoost 120 HP turbo benzinli-6 ileri vitesli manuel, 1.5 EcoBlue 120 HP turbo dizel-6 ileri vitesli manuel, 1.5 EcoBlue 120 HP turbo dizel-8 ileri vitesli otomatik ve 2,5 litre 225 HP şarj edilebilir benzinli hibrit seçenekleri bulunuyor.

Test aracımız dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisine sahip. Bu ikili Kuga'nın hızlanma performansıyla öne çıkan bir SUV olmasını sağlamıyor. 0-100 km/s hızlanma test verisinde elde ettiğimiz 12,6 saniyelik veri de bize bunu gösteriyor. Ancak ilk kalkış anında ve şehir içindeki hızlanma isteklerine verdiği geri dönüşler ile canlı yapıda olduğunu gösteriyor.
Dairesel kumanda ile yönetilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman istenildiğinde
direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da manuel olarak kullanım seçeneği sunuyor. Otomatik şanzımanın genel akıcı ve hızlı vites geçişleri de Kuga'nın makul
hızlanmasını destekliyor. Ancak zaman zaman şanzımanın vites değişimlerinde kararsız kalması, sabit hızı korumakta ya da ani hızlanma isteklerinde küçük gecikmelere yol açabiliyor. Bu gibi durumlarda vites değiştirme kulakçıklarıyla müdahale etmek
çözüm olabiliyor. Bu seçenekte de sürücünün istekleri yeteri kadar hızlı cevap buluyor.

Sürüş kişiselleştirme seçenekleri sunan Kuga'da, Normal, Eco, Sport, Kaygan, Derin Kar/Kum seçenekleri sunuluyor. Normal yol koşullarında Sport ve Eco arasına otomobilin tepkilerinin net bir şekilde farklı olduğu, Sport modda sürücünün isteklerine daha hızlı cevap verirken, Eco'da tüketimi kontrol altında tutacak sakin bir konuma geldiği görülüyor.

Genel olarak Ford Kuga'nın modern tasarım ve donanımlarıyla rekabette tatminkar bir seçenek olduğunu söyleyebiliriz. Dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi makul hızlanma tecrübesi karşısında ekonomik yakıt tüketim verileri sunarak göz dolduruyor. Sürüş dinamikleri sınıfının en üst sıralarında. Ancak özellikle ST-Line ile biraz daha arttırılan sportiflik dozu kimileri için fazla sert anlamına da gelebilir. Bu noktada daha konforlu bir sürüş beklentisinde olanların "normal" donanımlara yönelmesi daha doğru olacaktır.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN