SUZUKİ

Sürüş İzlenimi: Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid

25.11.2021 Perşembe
SÜRÜŞ İZLENİMİ: SUZUKİ SWİFT 1.2 GLX HYBRİD

Suzuki’nin küçük sınıftaki hatchback temsilcisi Swift, yeni neslindeki makyaj sonrasında fiyat listesinde yarı ya da hafif hibrit denilen mild hibrit motorla satılmaya başladı.

Suzuki Swift'in yeni neslinin ilk testini 1.2 Dualjet 90 HP ile yapmıştık. İlk testimizde Swift'in tam bir şehir otomobili olduğundan bahsettik. Önceki nesline göre dingil mesafesi 20 mm arttırılan Swift'in uzunluğu 10 mm kısaltılırken, yüksekliği 15 mm ve genişliği de 40 mm azaltılmış. Bu da Swift'in yeni boyutlarıyla şehir otomobili avantajlarını geliştirdiğini gösteriyor.

Suzuki Swift'in tasarımına baktığımızda iri ön panjur ve uzun motor kaputuyla güçlü ve sportif göründüğünü söyleyebiliriz. LED ön ve arka aydınlatma gruplarıyla daha iyi bir görüş ve daha düşük enerji tüketimi için modern teknolojinin kullanıldığını görüyoruz.

Test aracımızdaki çift renk gövde seçeneği ile çekicilik dozu arttırılmış. Arka kapı kollarının B sütunlarına gizlenmesiyle 3 kapılı gibi görünen daha sportif bir görünüm elde edilmiş. Farlar gibi iri tasarlanan stoplarla otomobil olduğundan büyükmüş gibi görünüyor.

İçerisine geçtiğimizde sportif tasarlanan direksiyon simidi ve 9 inçlik multimedya ekranı dikkatimizi çekiyor. Konsol ve kapı içlerinde sert plastik malzemenin fazlaca ön plana çıktığını fark ediyoruz. Ön koltukların konforlu yapısıyla birlikte arka koltuklarda da uzun boylular için bile yeterli yaşam alanı sunabilmesi Swift'i sınıfının başarılı öğrencilerinden biri yapıyor.

Otomobilin fiyat listesinde artık sadece 1,2 litre 83 HP'lik benzinli motor ve 12V elektrikli motor ISG'den (Entegre Marş Alternatörü) oluşan yarı hibrit olarak tanımlanan bir sistem ve CVT şanzımanla yer alıyor. Sistem harici bir kaynak ile bataryasının şarj edilmesini gerektirmiyor. Frenleme veya yavaşlama sırasında oluşan hareket enerjisinden elektrik enerjisi üretilip 10 Ah'lik lityum-iyon bataryada depolanıyor. Sürücünün bu konuda müdahale etmesi gerekmiyor. Göstergeler arasındaki ekranda yer alan renkli animasyonla enerji akışını rahatlıkla takip etmek mümkün.

Bu sistem sayesinde geleneksel Stop/Start sistemlerine göre daha yumuşak çalışan bir yapı da elde ediliyor. Otomobil trafikte durakladığında motor da ekonomi amaçlı duruyor. Tekrar harekette ise ISG motoru devreye girerek marş motoru görevini üstlenip sarsıntısız ilk hareketi sağlıyor. Yakıt ekonomisine etki eden elektrikli bileşenler de hibrit sistemin bataryasından beslenerek motorun daha verimli çalışmasını sağlıyor. ISG, kalkış ve hızlanma sırasında içten yanmalı motor destek vererek yakıt verimliği için çalışıyor.

Swift Hybrid hızlanma konusunda çok atak bir otomobil değil. Bir şehir otomobili olarak tasarlanmasının sonucu olarak şehir içi hızlanma taleplerinde makul olabilen Swift Hybrid, araç sollama, otoyol kullanımı gibi ataklık ve yüksek hız gerektiren durumlarda sakin geri dönüşlerini koruyor.

Hızlanma verilerine baktığımızda, fabrika ölçümlerine göre 0-100 km/s hızlanması 12,2 saniye olarak belirtiliyor. Test ölçümlerinde ise 13,0 saniyelik 0-100 km/s verisi elde ettik. Bu sonuç, ilk testimizdeki Swift 1.2 90 HP CVT'nin 11,0 saniyelik fabrika ve test verisi sonucuna göre yüksek. Ara hızlanma ölçümlerinde Swift Hybrid'in 60-100 km/s hızlanması 6,4 saniye, 80-120 km/s hızlanması ise 9,1 saniye olarak kayda geçti. 90 HP'lik Swift'te ise bu hızlanmalar sırasıyla 5,6 saniye ve 8,7 saniyeydi. Hızlanmada 90 HP'lik benzinli motora göre daha dezavantajlı olduğu görülen Swift Hybrid'te asıl hedeflenen ise yakıt ekonomisi.

Swift Hybrid'in fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 4,1 lt/100 km, test ölçümlerinde ise 4,9 lt/100 km tüketim elde ettik. Bu sonucun ne kadar başarılı olduğunu 90 HP'lik Swift'in 4,9 lt/100 km fabrika verisi ve 6,2 lt/100 km test verisine baktığımızda daha net bir şekilde anlıyoruz. 112 g/km olan emisyon değerinin 94 g/km'ye düşürüldüğü belirtiliyor.

Sonuç olarak Suzuki, daha düşük egzoz emisyonu, daha ekonomik bir tüketim elde etmek üzere sunulan hafif hibrit teknolojisinin Swift'te tüketim konusunda başarılı bir sonuç ortaya çıkarttığını söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

BİZE ULAŞIN