otohaber_logo
Test Merkezi
İdeal şehirli Seat Arona
Seat’ın yeni crossover temsilcisi Arona, boyutları, fonksiyonelliği, motor ve şanzıman ikilisiyle tam bir şehir otomobili olarak karşımıza çıktı. Rakiplerinin uzun süredir mücadele ettiği bir sınıfa en son gelen öğrenci olan Arona, arayı kapatabilecek mi?
İdeal şehirli Seat Arona

Yazı: Koray KODAL

Fotoğraflar: Ersan SEZER

Seat'ın ikinci crossover modeli Arona, markasına tamamen yeni bir tüketici kitlesi kazandıracak. Modern tasarımı, güncel teknolojiyi yakalayan elektronik donanımları, yeni nesil motor ve şanzıman seçeneğiyle genç bir kitleyi etkileyecektir. Arona, Volkswagen Grubu'nun yeni nesil platformu MQB A0'ı kullanıyor. 4138 mm uzunluk ve 2566 mm'lik dingil mesafesiyle küçük crossover sınıfında rekabet ediyor. Platform kardeşi Ibiza'dan 79 mm daha uzun, dingil mesafesi 2 mm daha fazla, 108 mm daha yüksek ve genişliğe de aynı.

Arona'nın ön tampon altından başlayan koyu renkli plastik koruma, lastik yuvalarının çevrelerine, marşpiyelere ve arka tampon altına kadar uzanıp otomobili çepeçevre sarıyor. Bu kaplama, park ve manevralarda yaşanabilecek küçük temaslarda otomobilin boyasını koruyor. Aynı zamanda, işlevselliği dışında otomobile arazi aracı havası katıyor. Standart olarak gelen tavan rayları ve yüksek karoser ile crossover sınıfına uygun bir tasarım elde edilmiş. En üst donanım seviyesi olan Xcellence donanımında siyah, gri, turuncu ya da gövde rengi tavan seçenekleri sunuluyor. Gövdeden farklı renkteki tavan ile otomobilin dinamik göründüğünü söyleyebiliriz.

Bagaj kapağı üstündeki Seat logosu diğer modellerden alışıldığı gibi bagaj açma fonksiyonuna sahip değil.

Seat'ın tasarım felsefesine uygun olarak Arona'da da keskin çizgilerle şekillenen karoseri üstünde belirgin "ütü" izleri bulunuyor. Bu sayede sade ama modern bir tasarım elde edilmiş. Petek görünümlü panjur tasarımında hava girişi gibi görünen detayların büyük bir kısmı kapalı. Panjur ile uyumlu açıda hizalanan farlarda LED gündüz aydınlatması ve LED stoplar standart olarak sunuluyor. Test aracımızda bulunan tam LED farlar ise opsiyonel olarak alınabiliyor.

Otomobilin ölçüleri sebebiyle yaşam alanı beklentimizi de düşük seviyede tutmuştuk. Ama içerisine geçtiğimizde ön ve arka koltuklarda bile uzun boylu yolcuların diz ve baş mesafesi sorunu yaşamadığını gördük. Ancak arkadaki yüksek şaft tüneli ayak alanını kısıtlıyor. Otomobilin ön ve çapraz görüş açıları sorunsuz. Kabin yeteri kadar aydınlık. Malzeme kalitesi başarılı seviyede. Test aracımızdaki deri görünümlü konsol kaplamasının premium bir algı yarattığını söyleyebiliriz. Çoğunluğu sert plastik malzemeden oluşan konsolda farklı yüzeyli malzemeler kullanılarak genel kalite algısı yüksek seviyede tutulmuş.

Arka koltuklarda üç yolcu için baş mesafesi sorunu yok. Ortadaki yolcu için ayak alanı kısıtlı.

İç mekan tasarımında da dışarıda olduğu gibi keskin ve köşeli çizgiler kullanılmış. Gözü yormayan iç tasarım derli toplu görüyor. Düğme yerleşimi konusunda ergonomi gözetilmiş. Sürücünün dikkatini dağıtacak karmaşık kumanda grupları bulunmuyor. Test aracımızdaki 8 inçlik multimedya ekranı rahat kontrol edilebilen bir sistem. Havalandırma ızgaralarının olduğu yerde, daha yüksek bir konuma yerleştirilmiş olsaydı ergonomik olarak daha başarılı olabilirdi.

Malzeme kalitesi başarılı seviyede. Düğme yerleşimi ergonomik.

Arona şimdilik 1,0 litre 95 HP ve 110 HP turbo benzinli motor seçeneklerine sahip. 95 HP'lik TSI motor manuel şanzımanla, 110 HP'lik TSI ise sadece otomatik şanzımanla alınabiliyor. Yılın ilk çeyreğinde dizel motor seçeneği de fiyat listesine eklenecek.

Test aracımız Arona 1.0 EcoTSI DSG, alt devirlerden itibaren yeteri kadar canlı bir çalışma karakterine sahip. Ayak sürümeden hızlanan Arona, şehir içinde atak bir sürüş karakteri sunuyor. Otoyol kullanımında ise özellikle araç sollamalarında sürücüsünü zor durumda bırakmayan Arona, yüksek hızlara çıkılması gerektiğinde makul şekilde hızlanarak sorun yaşatmıyor. Üç silindirli benzinli motorun çalışma gürültüsü dizel motor kullanıyormuş izlenimi yaratabiliyor. Bu sesi sportif bulanlar olabileceği gibi konfordan çaldığını da düşünenler olacaktır.

400 litrelik bagajın zemin yüksekliği ayarlanabiliyor. Koltuklar katlanınca hacmi 1280 litreye kadar arttırmak mümkün.

Yakıt tüketimine baktığımızda 6,0 lt/10 km'lik ortalama tüketim ile ekonomik olabildiğini görüyoruz.

Çift kavramalı (DSG) otomatik şanzımanlı otomobilimiz, yokuş kalkış desteği sayesinde rampalarda aracın geri kayması durumunu yaşatmıyor. Otomatik şanzımanın vites seçimlerinde zamanlama ve hız yeterli hissettiriyor. Daha farklı bir vites zamanlaması isteyenler için S modu kullanılabilir ya da manuel olarak vites kolu ile vites geçişleri yönetilebilir.

Çift kavramalı otomatik şanzımanın S modu ve manuel değişim modu bulunuyor.

Karoser yüksekliği başarılı şekilde ayarlanan otomobil otoyol kullanımında, yüksek hızlarda ve yan rüzgarlı yol şartlarında aşırı derecede salınımlı yolculuk sağlamıyor. Otomobil çizgisini korumakta zorlanmadan ilerliyor. Serte yakın süspansiyon ayarları viraj ve dönüşlerde karoseri kararlı halde tutuyor. Süspansiyon sistemi yol üstündeki bozuklukları kabine taşıyıp konfor eksikliği yaşatabiliyor. Kış lastiklerinin de bu konuda etkisi var.

Direksiyon sistemi dengeli ayarlanmış. Aşırı derecede yumuşak ya da sert değil. Yönlendirme hassasiyeti başarılı. Sürücünün isteklerine hızlı cevap veriyor. Otomobilin küçük boyutlarının ve manevralarda yumuşak yönlendirme sağlayan direksiyon sistemi sayesine, dar alanlarda hareket etmek stressiz şekilde gerçekleşiyor.

Genel olarak baktığımızda modern ve keyif veren bir otomobil olduğunu söyleyebileceğimiz Arona dizel motor seçeneğinin de fiyat listesine eklenmesiyle elini biraz daha güçlendirecektir.

1,0 litrelik, üç silindirli turbo benzinli motorun karakteristik bir çalışma sesi var.

Vitesin önünde USB ve AUX girişi bulunuyor. Multimedya sistemi mobil cihazlarla uyumlu. 8 inçlik ekrandan geri görüş kamerası net şekilde izleniyor. Yakıt ekonomisi grafiklerle izlenebiliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.