VW

Sürüş İzlenimi: VW Caddy 2.0 TDI DSG Style

30.09.2021 Perşembe
SÜRÜŞ İZLENİMİ: VW CADDY 2.0 TDI DSG STYLE

Hafif ticari sınıftaki modellerin binek otomobil şıklığı ve teknolojisine ulaşmasına yeni VW Caddy de dahil olmuş. Tamamen yenilenen Caddy’nin hafif ticari araçlar arasında nasıl öne çıktığını inceleyeceğiz.

Volkswagen'in hafif ticari sınıftaki yıldızı Caddy tamamen yenilendi. MQB platformunda yükselen beşinci nesil Caddy'nin tasarımdan, donanımlara, motor seçeneklerinden sürüş dinamiklerine kadar büyük bir değişim sunma iddiası var.

Caddy'nin önüne baktığımızda LED farlarla birlikte yeni Volkswagen logosu da dikkatimizi çekiyor. Caddy'nin yüzünün artık daha modern göründüğünü söyleyebiliriz. Ön panjur ve tampon altındaki ızgarada da yenilikçi tasarıma yer verilmiş. Sürgülü arka kapılar standart olarak geliyor. Arka camların açılamıyor oluşu bir dezavantaj. Kapılar kapalıyken göz önünde duran sürgü rayları ise gözü tırmalıyor. Kapıların üstündeki krom çıtalarla şıklık desteklenmiş.

Caddy, LED stopları en üst donanımla sunuyor. Arkada iki parçalı gibi görünen bagaj kapağının yarısı siyah bir bölüm ve diğer yarısı gövde rengi olarak tasarlanmış. Bu iki bölüm krom bir çıtayla ayrılmış. Bu tasarım bagaj kapağının camının Peugeot Rifter'da olduğu gibi iki parçalı açılıyor izlenimi oluştursa da tek parça olarak açılıyor.

Caddy'nin yükleme alanı da önemli bir konu. 849 kg'lik taşıma kapasitesi sunan otomobilin azami çekme kapasitesi 3925 kg. Bagaj kapağı ardında 1231 litre olan yükleme hacmi koltukların sökülmesiyle 2556 litreye ulaşıyor. Kullanımı kolaylaştıran bagaj kapağı içerisindeki LED aydınlatmalar Style donanımla geliyor.

İçeriye geçtiğimizde baş ve diz mesafesi sıkıntısı yaşanmadığını görüyoruz. Panoramik cam tavanın perdesinin olmaması alışılmadık bir sunum olmuş. İçeriye sert ışık almasa da kabinin bu kadar aydınlık olmasını herkes istemeyebilir. Ön koltuk ortasındaki kolçağın arkasında, yolcular için havalandırma ızgaraları, iki adet Type C USB girişi ve 230V güç çıkışı ile fonksiyonellik arttırılmış. Bir diğer fonksiyonel donanım da ön koltuk sırtlıklarındaki katlanabilir tepsiler. Arka koltukların konforlu yapısı ve şık döşemeleri de Caddy'yi sınıfının en iyilerinden yapıyor.

Ön koltuklarda da malzeme ve işçilik kalitesinden ödün verilmemiş. Direksiyon üzerinde de yeni VW logosunu görüyoruz. Direksiyon arkasından rahat izlenebilen dijital gösterge grubunda gözü yormayan, karmaşadan uzak bir tasarım kullanılmış. Aynı hizadaki 10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı da benzer kullanışlılığı sağlıyor. Sürücüye yönelik tasarlanan, parlak piyano siyahı konsol kaplaması şık görünüyor. Sol tarafta yer alan dokunmatik düğme grubu da bu tasarım öğesi içerisine gizlenmiş. Benzer bir kumanda grubu ortadaki havalandırma ızgaraları arasında kullanılmış. Dokunmatik olması modernliği desteklerken kullanım kolaylığı için alışkanlık gerektiriyor. Konsol üstündeki açık eşya alanları da tasarıma başarılı şekilde gizlenmiş.

Vites konsolunda şaşırtıcı bir vites kolu tasarımı bizi karşılıyor. Hafif ticari araç sınıfına göre iddialı olan bu tasarımdaki cesareti parlak siyah kaplı anahtarda da görüyoruz. Bu şık detaylarla birlikte Caddy'nin donanım listesi oldukça zengin. Güvenlik donanımları arasında, adaptif hız sabitlemeden, kör nokta uyarısına, şehir içi otomatik fren sisteminden, geri görüş kamerasına kadar tatminkar bir paket sunuluyor. Ön, yan ve perde havayastıkları haricinde sunulan orta havayastığı sürücü ve öndeki yolcunun da kaza anında çarpışmasını önlüyor.

Fiyat listesinde 2,0 litre 122 HP'lik turbo dizel motorla yer alan Caddy, 6 ileri vitesli manuel ya da 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman DSG ile alınabiliyor. Rakiplerinin daha düşük silindir hacimleri sunması Caddy'nin onlara göre yıllık MTV'de dezavantaja sahip olmasına yol açıyor.

DSG şanzımana sahip test aracımız, ilk kalkış anı ve alt devirlerde canlı bir sürüş tecrübesi sunuyor. DSG'nin akıcı vites geçişleri konforu ve performansı destekliyor. Manuel olarak direksiyon arkasındaki kulakçıklarla vites geçişlerinde de yeteri kadar hızlı tepki veriyor. Genel olarak makul hızlanma tecrübesi sunan Caddy'nin yakıt ekonomisi odaklı tasarlandığını söyleyebiliriz. 6,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi de bunu destekliyor.

Direksiyon ve süspansiyon konforu hafif ticari sınıfının en iyilerinden. Asfalttaki küçük bozuklukları sönümleme konusunda başarılı olan süspansiyon sistemi, çukur ve hız tümseklerinde hafif ticari sınıfta bir araçta olduğumuzu hatırlatacak geri dönüşler sağlıyor. Otoyol kullanımında ve araç sollamalarda güven veren bir karakteri olan Caddy, ani ağırlık transferlerinde karoser salınımlarıyla sınıfının genelinde olduğu gibi bir tepki veriyor.

Caddy'nin rakiplerine baktığımızda cazip başlangıç fiyatları sunan alternatifler ortaya çıkıyor. Caddy'deki gibi 122 HP'lik güce yakın olanlar arasında en cazip başlangıç fiyatı Fiat Doblo'da var. Caddy'nin genel olarak rakipleri karşısında fiyat avantajı olmasa da, tasarımı, donanımı ve sürüş kalitesiyle sınıfının gözdelerinden olacaktır.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN