ARKADAŞINA GÖNDER
Haftanın Testi: Nissan Micra 1.2 DIG-S
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Haftanın Testi: Nissan Micra 1.2 DIG-S

11.07.2014 Cuma
HAFTANIN TESTİ: NİSSAN MİCRA 1.2 DIG-S

Aşırı besleme ile 18 HP güç ve 37 Nm maksimum tork kazanan makyajlı Micra, sınıfının en hızlısı olmasa da istikrarlı hızlanma karakterini otomatik şanzıman konforuyla sunuyor.

Atmosferik halinde 80 HP olan üç silindirli benzinli motor, aşırı besleme ile 18 HP daha fazla güç ve 37 Nm daha fazla tork üretiyor. Aşırı besleme için bu fark çok da büyük değil. Kompresörün turboya göre daha düşük bir verimlilik potansiyeli olduğu bir gerçek. Yine de bu sistemin tercih edilmesinde, turbodan farklı olarak, devreye girmek için belli bir devri beklememesi, motor çalıştığı andan itibaren çalışması da etkili oluyor. Klima sistemi gibi, krank miline kayış ile bağlanan sistem, motor çalışmaya başladığında aşırı beslemeye başlayabiliyor. Buna karşılık çalışması için motordan güç çalması da gerekiyor.
Peki, kompresör Micra'ya ne kazandırıyor? Eğer şehir içinde biraz daha seri hızlanan bir Micra isteniyorsa, 80 HP'lik 1,2 atmosferik Micra yerine DIG-S tercih edilebilir. Fabrika verilerine göre kompresörün etkisiyle 0-100 km/s hızlanması 2,7 saniye geliştirilmiş. Maksimum hız da 14 km/s arttırılırken ortalama yakıt tüketimi 0,4 lt/100 km azaltılmış. Makyajsız atmosferik Micra'nın test verilerini, kompresörlü test konuğumuzla karşılaştırdığımızda fabrika verilerindeki iddianın tutarlı olduğunu göryoruz. Ama bu Micra DIG-S'i küçük otomobillerin efendisi yapmıyor. VW Grubu'nun 105 HP'lik 1.2 TSI motoru ile daha iddialı değerler elde edilebiliyor.
Micra'nın üç silindirli motorunu sportif sesi ve kompresörün psikolojik etkisiyle gazpedalına sonuna kadar bastığınızda beklediğiniz çarpıcı ivmelenme yerine gereksiz bir motor gürültüsü elde ediyorsunuz. Bunun sebebi CVT yani sürekli değişken oranlı türündeki otomatik şanzıman.
Aşırı beslemeli rakiplerine göre etkileyici bir hızlanma karakterine sahip olmayan Micra'nın potansiyelini, CVT şanzıman da kısıtlıyor.
Dişlili bir şanzıman olmadığı için vites geçişi bulunmayan CVT, hızlanma konusunda yetenekli olan bir şanzıman değil. Micra'da da sürücüyü debriyaj pedalıyla uğraşmaktan kurtarma dışında büyük bir etkisi yok. Bazı örneklerde olduğu gibi manuel vites kullanımına izin vermeyen Micra'daki CVT'de, D fonksiyonu haricinde bir de L (Low) modu bulunuyor. Özellikle düşük hızlarda araç zemine tutunma zorluğu yaşadığında ve dik iniş ile çıkışlarda bu mod işe yarıyor. Bir de vites kolu üzerinde küçük bir S düğmesi var. Bu fonksiyon sayesinde de şanzıman motor devrini mümkün olduğu kadar yüksekte tutup daha iyi bir ivmelenme sağlıyor.
Makyaj sonrasında kompresör dışında otomobilin tasarımında da daha olgun çizgiler sunuluyor. Yeni marka yüzüne kavuşan otomobilde farlar ve ön panjur tasarımı farklı hissettiriyor. Kokpitte de ufak değişikliklerle sevimlilikten, olgunluğa bir adım daha atılmış. İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi sınıfının ortalama örnekleri arasında.
Makyajlı Micra'da kompresör seçeneği sunulması farklı müşteri beklentilerini karşılayabilir. Ancak zengin donanıma rağmen Micra DIG-S için istenilen fiyata yakın olan rakiplerde daha performanslı modeller olması işleri zorlaştırıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğrafl ar: Mahmut Ali Özyön