otohaber_logo
Test Merkezi
Test- VW Arteon 1.5 TSI ACT 150 HP DSG R-Line
Yollara çıktığında sadece dizel 2.0 TDI ile satılan Arteon’da artık benzinli 1.5 TSI da bulunuyor. Arteon’un, küçük motoruyla neler yapabileceğini keşfedeceğiz.
Test- VW Arteon 1.5 TSI ACT 150 HP DSG R-Line

Volkswagen'in amiral gemisi konumundaki Arteon, aynı altyapıyı kullandığı Passat'ın konforunu dinamizmle birleştiren bir otomobil. VW'nin gelecek tasarımlarıyla ilgili fikir veren, çerçevesiz kapı camlarıyla dört kapılı coupe izlenimi de veren otomobil ikinci kez sayfalarımıza konuk oluyor. İlk testimizde ilgi çekici tasarımından, coupe formuna rağmen geniş sayılabilecek yaşam ve yükleme alanından bahsetmiştik.

Daha önce sadece 2.0 lt'lik TDI motorla gelen Arteon'da artık 1.5 TSI seçeneği de sunuluyor. Arteon'un ilk testini 2.0 TDI 240 HP 4Motion DSG seçeneğiyle gerçekleştirmiştik.

Yol tutuş ve hızlanma konularında gönlümüze taht kuran otomobil şimdi ise önden çekişli aktarma ve 150 HP'lik turbo benzinli motora sahip olmasıyla farklı bir tecrübe yaşatıyor.

İlk testimizde 4x4 aktarma (4Motion) ve adaptif süspansiyon sistemi (DCC) bulunan Arteon, önden çekişli 1.5 TSI ile de konforlu bir yapı sunuyor. 4Motion ve DCC'nin dinamizmi ve çevikliği olmasa da yine de sürücüyle iletişim başarılı bir süspansiyon- direksiyon ikilisine sahip. Yumuşak çalışma karakterine sahip süspansiyon sistemi yoldaki pürüzleri ve bozuklukları başarılı şekilde sönümlüyor. Bu yapı, ağırlık transferlerinde karoserin biraz daha fazla esnemesine yol açıyor. Arteon buna rağmen sıra dışı durumlarda da güvenlik zafiyeti yaratmayıp kolay yönetilebiliyor.

1.5 TSI 150 HP turbo benzinli ve 7 ileri vitesli DSG ikilisi Arteon'un 1556 kg'lik boş ağırlığıyla başa çıkabilirken, motor makul bir hızlanma ve yakıt ekonomisi dengesi kuruyor. Alt devirlerden itibaren canlı ve hızlanma isteklerine tepkisiz kalmayan otomobilde akıcı ve hızlı vites geçişleri de sunulması sürüş keyfini arttırıyor. Ancak 10,4 saniyelik 0-100 km/s test verisinden de anlaşılabileceği gibi çok fazla performans beklenmemeli.

Fabrika verisi ortalama tüketimine göre yüksek olan 7,0 lt/100 km'lik test tüketimini makul olarak değerlendirebiliriz. Ekonomi için sürüş tarzına göre iki silindiri devre dışı bırakma özelliği olan motor ekonomik tüketim potansiyeline sahip.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.