
2013 Detroit Otomobil Fuarı

Chevrolet Corvette Stingray Adını hızlı ve küçük bir savaş gemisi sınıfından alan Amerikalıların efsanesi, 2013 Detroit Otomobil Fuarı’yla birlikte yedinci neslini gün yüzüne çıkartırken, araç ikinci ve üçüncü nesillerde olduğu gibi yeniden Corvette Stingray adını alıyor. Selefi Corvette C6 ile karşılaştırıldığında daha köşeli ve keskin hale gelen yüzüyle agresif bir ön tasarım sunan yeni Corvette, en radikal değişimleri arka bölümünde ve tavan yapısında yaşamış. Corvette’in simgeleri arasında yer alan ön çamurluklardaki hava çıkışları daha eğimli bir hale gelirken, çıkışların hemen ardında yeni Corvette’i Stingray yapan vatoz balığı logolarına yer verilmiş. İkinci neslinden bu yana hep iki çift yuvarlak stopla üretilen Corvette, yedinci nesille birlikte köşeli stoplara sahip olmuş. Son nesilde tavan B sütununda son bulup, devamını çok geniş bir cam oluştururken, Stingray’de tavan daha normal bir hale gelmiş.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

Chevrolet Corvette Stingray Şimdiye kadar karoserinde kolay şekillenen ve aynı zamanda da ağırlık avantajı da sağlayan fiberglas kompoziti kullanan Corvette, yeni nesille birlikte çağ atlayarak karoserinde artık karbon-fiber karışımına da yer veriyor. Yeni Corvette’in şasisinde çeliğin yanında artık alüminyum ve magnezyum da kullanılırken bu sayede şasinin selefine göre 46 kg hafiflemesi ve aynı zamanda da daha rijit olması sağlanmış. Boyutları yükseklik dışında her açıdan selefine göre biraz artan yeni Corvette’in yüksekliğiyse 5 mm azalmış.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

Chevrolet Corvette Stingray Corvette’in yeni neslinde çok daha çekici ve değerli bir kabin sunması hedeflenmiş. Bu anlamda, deri, alüminyum ve gerçek karbon-fiber gibi değerli malzemelere yer verilirken, sürücüyü saran ön konsol ve dijital göstergesi dördüncü nesil Corvette’e bir saygı duruşu niteliği de taşıyor. 1955’ten bu yana tüm Corvette modellerinde sadece V8 motorlar görev yaparken, 2013’te yedinci nesilde de bu gelenek sürüyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

Chevrolet Corvette Stingray İlk etapta tanıtılan 6.2 lt’lik atmosferik V8, baz motor seçeneğini oluştururken, motor selef modelle aynı silindir hacmine sahip olsa da yeni bir üretim. Alttan tek eksantrik ve silindir başına 2 supap gibi bugünün gerisinde detaylara sahip olsa da, alüminyumdan üretilen 450 HP’lik V8’de değişken supap zamanlaması, direkt enjeksiyon ve silindir deaktivasyonu gibi modern özellikler de bulunuyor. Selef modelden 14 HP güçlü olan yeni Corvette’in kesin performans değerleri açıklanmamış olsa da, aracın 0-100 km/s hızlanmasının 4.0 saniyenin altında olacağı söyleniyor. 2013’ün üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak olan aracın kısa bir süre sonra yeni motor seçenekleri de tanıtılacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

Toyota Corolla Furia Concept Toyota’nın Detroit Otomobil Fuarı’nda ilk kez sergilediği Corolla Furia konsept 4.62 metre uzunluğundaki Corolla’dan 75 mm uzunken, 1.80 metrelik genişlik ve 2.70 metrelik dingil mesafeleri de sırasıyla bugünün Corolla’sından 40 mm ve 100 mm daha fazla. 1.42 metrelik yüksekliğin güncel Corolla’dan 50 mm az olması da işin içine katıldığında yeni neslin şimdikinden daha dinamik karoser oranları sunacağını tahmin etmek zor değil.Farların ve ön ızgaranın tümleşik yapısı genişlik algısını arttırırken, tamponun agresif tasarımı da bir şov otomobiline yakışacak türde.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

Toyota Corolla Furia Concept Ön tasarımında markanın en yenisi diyebileceğimiz ikinci nesil Auris’ten önemli farklarla ayrılan konseptin seri üretimde Auris’e daha yakın bir yüz taşıması beklenirken, konseptin arka kapı seviyesinde yükselen omuz çizgisi profil yapısına hareket katmış. Spor otomobillerde görmeye alıştığımız türden, difüzörlü bir arka tampona sahip olan Corolla Furia konseptinin iki parçalı stopları da genel yapıyı bütünlüyor.Konseptin seri üretim halinde Auris’ten tanıdığımız motorların ve kokpitin kullanılacağı açıklanırken, Corolla’daki bu değişim, yeni modelin artık daha genç ve dinamik müşterilerin de hedeflendiğini gösteriyor.Araç yılın ikinci yarısında yollara çıkacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

AUDI Daha önce Detroit için açıklanan yeniliklerin yanında Audi’nin Amerika’da ilk kez yüzünü gösterdiği modeli RS7 Sportback oldu. Markanın Mercedes-Benz CLS 63 AMG ve BMW M6 Gran Coupe gibi modellerle rekabet edecek olan performans modelinde çift turbo beslemeli 4.0 lt’lik V8 görev yapıyor. Kısa bir süre önce tanıtılan Audi RS6 Avant’ta da karşımıza çıkan 560 HP’lik ünite, 700 Nm’lik maksimum tork değerine sahip. Silindir deaktivasyon sistemi sayesinde gerekmediğinde 4 silindirli olarak çalışan motor ve Start/Stop sistemi gibi önlemler sayesinde ortalama tüketim 9.8 lt/100 km olarak açıklanıyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

AUDI 8 kademeli otomatik şanzıman üzerinden 4 tekerleğe birden dağıtılan güç, RS7 Sportback’i 3.9 saniyede 0’dan 100 km/s’ye ulaştırırken, maksimum hız standart olarak 250 km/s’de sınırlandırılmış. Bununla birlikte aracın performans potansiyelini daha fazla kullanmak isteyenler için Dynamic ve Dynamic Plus sunularak, maksimum hızın sırasıyla 280 ve 305 km/s’ye çıkması mümkün. Standart olarak sunulan havalı süspansiyon sistemiyle aracın yüksekliği 20 mm azaltılabilirken, dinamik sürüş kontrolü ve sertlik ayarlı amortisörler opsiyon listesinde yer alıyorlar. Dış tasarımında özel ön ızgarası, farklı tamponları ve iki büyük oval egzozuyla diğer A7 modellerinden ayrılan RS7’de standart olarak 20 inçlik jantlar kullanılırken, 21 inç opsiyonu da var.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

ACURA Honda’nın lüks markasının, geçtiğimiz yılın fuarında ilk kez sergilediği NSX konsepti, bu yıl revize edilmiş haliyle sahne alırken, aracın kabini de ilk defa tanıtıldı. Karoserde ön ızgara ve tamponlarla birlikte stoplarda değişiklikler yapılırken, bu yapının çok küçük değişikliklerle seri üretime geçmesi bekleniyor. İlk kez gün ışığına çıkan kabinde sade ve gözü yormayan kokpit dikkat çekerken, yüksek ve eğimli orta konsol sürücüyle yolcuyu ayırıyor. Deri ve karbon-fiberin cömertçe kullanıldığı yaşam alanında da seri üretime geçildiğinde tıpkı karoserdeki gibi radikal değişiklikler yapılmayacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

ACURA Ortadan yerleşimli benzinli V6 ile üç elektrik motorundan oluşan hibrid sistemde değişiklik yapılmazken, performans değerleri sır olarak kalmaya devam ediyor. 2015 başında satışa sunulması beklenen yeni NSX’te 4 tekerlekten çekiş ve çift debriyajlı otomatik şanzıman görev yapacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

CADILLAC Amerikalıların lüks markası Cadillac, şu andaki mevcut modelleri arasındaki tek hibrid seçenek olan Escalade Hybrid’ten sonra sunulacak olan yeni elektriklisini Detroit’te tanıttı. Dev SUV Escalade’ten sonraki ikinci hibrid modelinde oyunu bir coupe’den yana kullanan Cadillac, ELR adını verdiği çevreci porcusunda, 2009 Detroit Otomobil Fuarı’nda sergilenen Converj konseptine sadık kalmış. Önden çekişli, köşeli coupe’nin hibrid sisteminde Chevrolet Volt’tan yardım alınırken, bununla birlikte platformun ve parçaların, Cadillac’ın premium karakterine göre revize edildiğinin altı çiziliyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

CADILLAC 4.724 mm uzunluğundaki lüks hibrid coupe türünün ilk örnekleri arasında yer alırken, menzil arttırıcı görevindeki 1.4 lt’lik atmosferik benzinli ünitenin beslediği Cadillac ELR’nin sistem gücü 207 HP. 0-96 km/s hızlanmasını 8 saniye civarında tamamlayacağı açıklanan ELR’nin maksimum hızıysa 160 km/s. 2013 sonunda üretimi başlayacak olan ELR, 2014 başında satışa sunulacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

FORD Detroit’in en büyüklerinden olan Ford, Amerika pazarındaki en önemli modellerinden biri olan ve yıllardan beri pazarın en çok satılanı olan F-150 Serisi kamyonetlerin yeni neslinin ön sunumunu Atlas konseptiyle gerçekleştirdi.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

FORD Tavan ve farlarla birlikte karoserindeki dekorlar dışında seri üretime yakın duran konseptte, teknik özellikleri henüz açıklanmayan yeni nesil EcoBoost motora yer verilmiş. 360 derece çevre görüş sistemi, LED farlar ve aydınlatma elemanlarıyla, aktif ön ızgara gibi özelliklerin kullanıldığı Atlas’ın iç mekanında klasik konsept özellikleri seri üretim yapısıyla harmanlanmış.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

HONDA Küçük SUV akımını kaçırmak istemeyen Honda, Detroit’te sergilediği Urban SUV konseptiyle 2014’te Meksika’da üretimine başlayacağı yeni modelin detaylarını veriyor. 4.30 metrelik uzunluğuyla CR-V’den 23 cm kısa olan konsept, bir anlamda HR-V’nin dönüşü anlamına da gelebilir. Honda’nın City ve Jazz gibi küçük modellerinin yükseldiği platformun kullanıldığı Urban SUV, üretime geçtiğinde markanın yeni nesil Earth Dreams motorları görev yapacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

HONDA C sütununa entegre kapı koluyla Civic HB’ye selam veren konseptin genel çizgilerindeyse Honda’nın bugünü yerine yarınından izler var. Jazz’daki gibi yerleştirilen yakıt deposu ve sihirli arka koltuklar sayesinde yüksek bir değişkenlik sunması amaçlanan konseptin bir de Acura versiyonu olması bekleniyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

HYUNDAI Koreli markanın lüks geleceğine ışık tutan HCD- 14 konseptindeki tasarım dili, markanın Genesis ve Equus gibi lüks sedanlarının gelecek nesillerinde de kendine yer bulacak. Eğimli tavanıyla dikkat çeken konseptte geriye doğru açılan arka kapılar kullanılmış olsa da, seri üretim modellerde böyle bir olasılık bulunmuyor. 4 kapılı lüks bir coupe olarak tasarlanan konseptin kabininde yenilikçi bir kumanda sistemine yer verilmiş. Göz takibi ve el hareketi tanıma özelliklerine sahip olan sistemler sürücünün aracın fonksiyonlarına erişimlerinin kolaylaşması hedeflenmiş. Hyundai’nin mevcut 5.0 lt’lik V8 motorunun görev yaptığı konseptte arkadan itiş ve 8 kademeli otomatik şanzımana yer verilmiş.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

INFINITI Lüks Japon markasının orta sınıftaki mevcut temsilcisi olan G Serisi’nin yerine geliştirdiği Q50 Serisi, yüzünü ilk kez Detroit’te sergiledi. Infiniti’nin son dönemdeki konseptleriyle bizi alıştırdığı yeni ön ızgara ve kıvrımlı C sütunu gibi ana tasarım detayları Q 50’de de dikkat çekiyorlar. 4783 mm uzunluğundaki Q 50’de 328 HP güç üreten 3.7 lt’lik benzinli V6 ile, 3.5 lt benzinli V6 ile 50 kW gücündeki elektrik motorunun oluşturduğu 360 HP’lik sistem gücüne sahip bir de hibrid versiyon da mevcut. Güçlü olduğu Amerika pazarına yönelik olarak bu iki motor seçeneğiyle tanıtılan Q50, Avrupa pazarında 4 silindirli ve 2.0 lt’lik motor seçeneğine de sahip olacak. Infiniti tarafından yapılan açıklamaya göre araçta sunulan direkt adaptif direksiyon sistemi ve aktif şerit kontrol sistemleri bir ilk.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

JEEP Detroit’in yerlilerinden Jeep, fuarda bir sürprizle, Grand Cherokee’nin makyajını tanıttı. 2010’un yaz döneminde yollara çıkan, lüks SUV kavramının öncü modellerinden Grand Cherokee’de yapılan değişikliğin etkilerini Chrysler 300’e benzetilen farlar, yeni tampon ve ön ızgara ile LED’li stoplarda görmek mümkün. İç mekanda yenilenen göstergeler ve yeni dokunmatik bilgi-eğlence sistemiyle yeni vites kolu dikkat çekiyor. Daha önce Amerika pazarında sunulmayan 3.0 lt’lik dizel, makyajla birlikte kendine yer bulurken, tüm motor seçenekleriyle kombine edilen 8 kademeli otomatik şanzıman da yeni.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

JEEP Grand Cherokee’nin performans versiyonu olan SRT8 de makyajla birlikte yeni şanzımana kavuşurken, 5 kademeli otomatikten 8 kademeliye geçiş sayesinde römork kapasitesi yüzde 44 artışla 3.265 kg’ye ulaşmış. Sunulan 5 sürüş programı revize edilirken, Track modunda, gücün yüzde 70’i arka tekerleklere aktarılarak arkadan itiş karakteri arttırılarak daha sportif bir karakter sunulması hedeflenmiş. Markanın kompakt modelleri Patriot ve Compass da 2013 yılı için yeni bir 6 kademeli otomatik şanzımanla donatılırken, modellerden Compass, aynı zamanda görsel anlamda küçük detay yeniliklerine de kavuşmuş.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

LINCOLN Amerika pazarında son 4 yılda yüzde 200’ü aşan oranıyla en çok büyüyen segmentlerinden biri olan kompakt SUV ve crossover sınıfından lezzetli bir dilim alman isteyen Ford’un lüks markası Lincoln, fuarda bu hedefi için kullanacağı modelin seri üretim öncesindeki son halini MKC konseptiyle gösterdi. 1930’lu yılların Lincoln Zephyr’inde kullanılan ve son olarak geçtiğimiz yıl tanıtılan MKZ modelinde yeniden yorumlanan ön ızgaranın dikkat çektiği ön bölümde zarif farlara yer verilmiş. Türk tasarımcı Murat Güler’in önderliğinde şekillenen MKC konseptinde çerçevesiz kapı camları kullanılmış.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

LINCOLN Panoramik cam tavanı ortadan iki metal çubuk bölerken, kabinde fantastik detaylar yerine yarın seri üretime geçebilecek kadar gerçekçi detaylara yer verilmiş. Audi’nin Q5 ve Q7 gibi SUV’lerini hatırlatan bagaj kapağını süsleyen yatay stoplar çok şık görünürken, 4.55 metre uzunluğundaki konsept, Lincoln’ün bugüne kadar imza attığı en küçük araç olma özelliğini taşıyor. 2014’te satışa sunulması beklenen konsept, Ford Kuga platformunda yükseliyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

VOLKSWAGEN Amerika pazarına çok büyük önem veren Almanlar, Detroit’te CrossBlue Crossover konseptini sergilediler. Volkswagen Golf, Audi A3, Seat Leon ve Skoda Octavia’da kullanılan yeni MQB platformunda üretilen konsept, 4986 mm’lik uzunluğuyla markanın mevcut SUV modelleri Tiguan ve Touareg’ten büyük. Yeni platformun çok yönlülüğünün ilk örnekleri arasında yer alan konseptin tasarımında düz yüzeyler ve köşeler kullanılarak daha kullanışlı olması hedeflenmiş. Markanın bundan sonraki modellerinde karşımıza çıkacak olan yeni yüzünün bir türevini taşıyan konseptin kabininde üç koltuk sırasına yer verilmiş. Seri üretim versiyonunda ikinci koltuk sırasında 3 kişilik yer sunularak daha geleneksel bir yapıya geçilecek.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

VOLKSWAGEN 335 litre ile 2000 litre arasında değişen bagaj hacmi sunan konseptte hibrid motor konseptine yer verilmiş. 190 HP gücündeki 2.0 lt’lik dizel ile iki elektrik motorundan oluşan hibrid sistemin gücü 306 HP. 0-100 km/s hızlanmasını 7.5 saniyede tamamlayan konseptin maksimum hızı hem dizel hem de elektrik enerjisi bir aradayken 204 km/s iken, sadece elektrikle yol alındığında maksimum hız 121 km/s’ye düşüyor. 23 kilometre boyunca sadece elektrikle hareket edebilen CrossBlue konseptinin ortalama yakıt tüketimiyse 2.1 lt/100 km. Bir bakıma gelecek nesil Tiguan’ın 7 kişilik versiyonu da diyebileceğimiz aracın öncelikli olarak Amerika ve benzeri yapıya sahip pazarlarda satılması beklenirken, Avrupa macerası şimdilik muamma.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

ACURA Honda’nın lüks kolu Acura, Detroit’te yeni kompakt SUV’u MDX’in konsept halini sergileyecek. Keskin yüzü ve dalgalı karoseriyle dikkat çekecek olan yeni konseptin seri üretime geçişte ciddi değişikliğe uğraması bekleniyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

AUDI Geçtiğimiz yaz ilk dizel S modelini SQ5 TDI ile tanıtan Audi, Amerika’da bu kez Q5’in ikinci S versiyonunu ülke geleneklerine uygun benzinli bir üniteyle tanıtıyor. SQ5 TDI’da 313 HP maksimum güç ve 650 Nm maksimum tork üreten bir 3.0 lt’lik dizel motora yer veren Audi, benzinli versiyondaysa gücü 354 HP’ye çıkartmış. Kompresör beslemeli 3.0 lt’lik benzinli V6, SQ5 TSI’a 5.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 250 km/s maksimum hız değerleri kazandırırken, ortalama yakıt tüketimiyse 8.5 lt/100 km olarak açıklanmış. 8 kademeli otomatik şanzıman ve 4 tekerlekten çekiş sistemi gibi özellikleri dizel kardeşiyle aynı olan SQ5 TSI da standart Q5 modellerine göre 30 mm alçaltılmış bir karosere sahip.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

AUDI Yüksek gücü dengelemek adına yürüyen aksamı daha sportif hale getirilen SQ5 TSI, dizel kardeşinden farklı olarak Doğu Avrupa hariç Avryupa pazarında kendine yer bulamayacak. Araç ABD, Kanada, Çin, Rusya, Ukrayna, Brezilya, Arjantin, Meksika, Şili, Güney Afrika ve Güney Kore pazarlarında satılacak. Alman markanın haberimiz hazırlandığı sırada resmi olarak açıklanmayan ancak yüksek ihtimalle Detroit’e gelecek olan bir diğer sona dakika yeniliğiyse S7 Sportback’in RS versiyonu olacak. RS6 Avant’ta görev yapan çift turbo beslemeli 4.0 lt’lik V8’in görev yapacağı RS7 Sportback, 560 HP gücünde olacak.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

BMW Makyajlı Z4, 4 Serisi Concept Coupe ve M6 Gran Coupe gibi üç yeniliğini daha önce tanıttığımız BMW’nin Detroit konuklarından diğerleri 1 Serisi’nin Coupe ve Cabrio versiyonlarında sunulacak olan Limited Edition Lifestyle donanımları olacak. 2013 sonunda yerlerini 2 Serisi’ne bırakacak olan 1 Serisi Coupe ve Cabrio’da özel donanımlar kendini özel renk seçenekleri, özel jantlar ve karoserdeki küçük dekor farklılıklarıyla belli ederken, iç mekanda da özel deri döşeme ve beyaz kontrast dikişler ile özel ahşap kaplamalarla farklılık yaratılmış.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

CADILLAC Yeni modellerinde imajını daha genç ve sportif bir hale getirmeye çalışan Cadillac, Detroit’te ELR ile sahne alıyor. Chevrolet Volt platformunun kullanıldığı araç Volt ve ikizi Opel Ampera’dan farklı olarak iki kapılı bir coupeyken, tasarımda köşeli hatlar dikkat çekiyor. Markanın 2009’daki fuarda tanıttığı Converj konseptinin seri üretim hali olan ELR’nin lüks ve elektrikli otomobillere olan bakışı değiştireceği açıklanıyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

CHEVROLET&GMC General Motors’un Amerika pazarındaki büyük kamyonet modelleri Chevrolet Silverado ve GMC Sierra, Detroit Otomobil Fuarı’nda yenilenen halleriyle sahne alıyorlar. GM’in satışlarında önemli bir yer tutan kamyonetlerin tasarımlarında radikal değişiklikler yapılmazken, kayda değer değişiklikler daha çok teknik anlamda yapılmış.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

CHRYSLER Detroitli bir plak şirketi olan ve jazz, soul ve funk müziğin en büyüklerini keşfeden Motown Records’a saygı Chrysler 300’ün özel Motown versiyonuyla Detroit’te sergilenecek. Karoserindeki farklı eklentilerle standart versiyonlardan ayrılan sınırlı üretim özel serinin kabininde de değişikliklere yer verilmiş. Özel beyaz nappa deri döşeme, lake siyah ve siyah zeytin ağacı kaplamalar iç mekandaki farklılıklar arasında yer alırken, ilkbaharda satışa sunulacak olan Chrysler 300 Motown Edition’da standart olarak sunulan bilgieğlence sisteminde Motown Records’a bağlı sanatçıların 100 parçası kayıtlı olarak geliyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

DODGE Dodge’un Amerika dışında Fiat Viaggio olarak da satılan kompakt sedanı Dart, Detroit’te sportif aromalı GT versiyonuyla sergileniyor. 184 HP gücündeki 2.4 lt’lik 4 silindirli atmosferik benzinli ünitenin görev yaptığı Dart GT’de 6 ileri manuel şanzımana yer verilmiş. 6 kademeli otomatik şanzımanının da sunulduğu Dart GT’nin dış tasarımında siyah ön ızgara, siyah zeminli farlar ve çift egzoz çıkışlarıyla fark yaratılmış. Kırmızı-siyah kombinasyonlu deri döşemeler, ısıtmalı direksiyon simidi ve koltuklar, Uconnect bilgi-eğlence sistemi, geri görüş kamerası ve programlanabilir 7 inçlik TFT gösterge tablosu standart donanımda sunuluyor. Aracın Amerika satış fiyatı nakliye hariç 20.995 Dolar.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

CHEVROLET&GMC GM’in satışlarında önemli bir yer tutan kamyonetlerin tasarımlarında radikal değişiklikler yapılmazken, kayda değer değişiklikler daha çok teknik anlamda yapılmış. Karoserde hafifleme için alüminyumun kullanımı artarken, V6 ile V8 motorlar da daha ekonomik hale getirilmişler. V8 motorlarda silindir deaktivasyon sistemi mevcutken, şerit takip asistanı ve çarpışma uyarısı gibi özellikler de yeni modellerdeki değişiklikler arasında yer alıyor. Üç kabin seçeneğinin sunulduğu kamyonetlerde Extended Cab versiyonlarında arka kapı artık sürüş yönünde açılıyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

LEXUS Arka bölümde tekerleklere doğru sivrilip uzayan iki parçalı yatay stoplar ve ile arka çamurluklar yüzünden asimetrik bir görünüm elde edilmiş. Yerini aldığı nesle göre daha dinamik bir sürüş karakteri sunması hedeflenen yeni Lexus IS’de yürüyen aksam elden geçirilerek daha rijit bir karoserin sunulduğu iddia ediliyor. Adaptif süspansiyon sistemi, yeni direksiyon sistemi ve ESP ayarları da sürüş dinamizmine artı sağlayacak faktörler arasında yer alıyorlar. İlk kez bu nesilde bir hibrid versiyon sunulurken, IS 300h adıyla satılacak olan hibrit versiyonda 2.5 lt’lik 4 silindirli benzinli motora eşlik eden elektrik motorundan oluşan sistemin toplam gücü yaklaşık 200 HP. Hibrit versiyonun emisyon değerinin 99 g/km’nin altında kalacağı açıklanırken, bunun ortalama tüketim cinsinden karşılığı yaklaşık 4.2 lt/100 km. Yeni IS Serisi’nde hibrit versiyonun da seçenekler arasına eklenmesinin bir diğer anlamıysa IS Serisi’nde artık dizel motor seçeneğinin sunulmayacak olması. İlk etapta 2013’ün ikinci yarısında 2.5 lt ve 3.5 lt’ilk benzinli motorlarla yollara çıkacak olan yeni Lexus IS Serisi’ninde ilerleyen süreçte güncel nesilde olduğu gibi bir F versiyonunun da 2014’te tanıtılması bekleniyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

LEXUS Toyota’nın lüks markası Lexus, orta sınıf temsilcisi IS’ün üçüncü neslini ilk kez Detroit’te sergiliyor. Markanın Diabolo adını verdiği abartılı ön ızgarasının kullanıldığı yeni IS Serisi’nin tampon tasarımı da normalin dışında. Tıpkı bağımsız tasarımlı LED’li gündüz farları ve karosere göre oldukça küçük tutulan kıvrımlı farlar gibi.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

MERCEDES-BENZ Detroit’te E Serisi’nin makyajına ve yeni kompakt sedan CLA’ya ağırlık verecek olan Mercedes-Benz, bir yandan da CLS ve E Serisi’nde yeni AMG versiyonlarını da ilk kez sahneye çıkartacak. E Serisi’nin en güçlüsü olan E 63 AMG, yine sedan ve station karoserlerde sunulurken, AMG versiyonları için bir ilk olarak 4 tekerlekten çekiş seçeneği de artık mevcut. Makyajdan öncen 5.5 lt’lik çift turbo V8’i standart halinde 525 HP ve opsiyonel olarak sunulan performans paketiyle de 557 HP güç üreten E 63 AMG’de güç artık 557 HP’den başlayarak ilk kez sunulacak olan S versiyonundaysa 585 HP’ye kadar çıkacak. Yeni E 63 AMG’lerin maksimum torklarıysa sırasıyla 720 Nm ve 800 Nm.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

MERCEDES-BENZ Standart E 63 AMG’de sedan karoser seçeneğinde 4 tekerlekten çekiş opsiyonelken, station versiyonda 4 tekerlekten çekiş standart olacak. 585 HP’lik E 63 AMG S ise her iki karoser seçeneğinde de sadece 4 tekerlekten çekişli olarak gelecek. Ezeli rakipler Audi RS 6 Avant ve BMW M5’ten daha güçlü hale gelen yeni E 63 AMG S, 0-100 km/s hızlanmasını sedan versiyonda 3.6, station versiyondaysa 3.7 saniyede tamamlıyor. 4 tekerlekten çekiş sisteminde güç normal şartlar altında ön ve arka aks arasında 33:67 oranında dağıtılıyor.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

MERCEDES-BENZ Yenilenen ön aksta iz açıklığı 48 mm arttırılırken, alüminyumun yoğun kullanımı sayesinde gelen hafiflik avantajıyla da sürüş dinamizminin arttırılması hedeflenmiş. S versiyonlarında arka aksta kilitli diferansiyel görev yaparken, opsiyonel olarak seramik fren sistemi de tercih edilebiliyor. Karoserlerindeki özgün detaylarla standart modellerden ayrılan AMG versiyonlarından standart olanlar nisan ayında yollara çıkarken, S ve 4 tekerlekten çekişli versiyonlar içinse haziran ayını beklemek gerekecek. Mercedes-Benz, Detroit’te E Serisi’nin AMG versiyonları için geçerli olan tüm teknik yenilikleri aynı zamanda, CLS ve CLS Shooting Brake için de sergileyecek.
2013 Detroit Otomobil Fuarı

VOLKSWAGEN Volkswagen’in Amerika pazarında Avrupa’dakinden farklı bir haliyle sattığı orta sınıf temsilcisi Passat, Detroit’te Performance Concept adında bir şov otomobiliyle sergileniyor. Farları ve tamponları yenilenen konseptin aynalarında da karbon kaplamalara yer verilmiş. Yere yaklaştırılan ve 19 inçlik alaşım jantların kullanıldığı Passat Performance Concept’te 250 HP güç üreten 1.8 lt’lik benzinli turbo motor görev yapıyor. Elektromekanik direksiyon sistemiyle standart versiyonlara göre daha net yönlendirme imkanı sunması amaçlanan konseptte 6 kademeli otomatik şanzımana yer verilmiş.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.