Pick-Up müşterisinin tamamı dört tekerlekten çekişe ihtiyaç duymuyor. Birçoğu yüksek yapıda ya da ağır eşyalarını taşımak için açık kasa kamyonet ihtiyaçlarını binek araç konforunda karşılamak istiyor. Buna da Pick-Up sınıfında cevap buluyorlar. Tasarım olarak da 4x2 ile 4x4 arasında fark olmamasını isteyenler de var. Sadece arkadan itişli olan Pick-up modelini dört tekerlekten çekişli model kadar yerden yüksek ve gösterişli tasarlamamayı tercih eden markalar sebebiyle, birçok tüketici ihtiyacı olmayan 4x4'lere yöneliyor. Ama VW, Amarok'ta 4x2 ve 4x4 seçeneklerini birbirinden farklı olmayan tasarımla, nadir Pick-Up modellerinden birini sunuyor.
Dört tekerlekten çekişli kardeşi gibi güçlü görünen 4x2 Amarok'ta göründüğü kadar güçlü olan bir motor seçeneği de bulunuyor. Test aracımız 180 HP gücünde, 2.0 BiTDI isimli motora sahip. Alt devirlerden itibaren hızlanma isteğiyle göz dolduran dizel motor, 2 tona yakın ağırlıkla çok rahat başa çıkıyor. 0-100 km/s hızlanma test verileriyle başarılı olan Amarok 2.0 BiTDI, esneklik verileriyle de ihtiyaç duyulan araç sollamalarında yeteri kadar akıcı olabiliyor.
Bu hızlanma yeteneğinde güçlü motor kadar bu gücü arka tekerleklere ileten 8 kademeli ileri otomatiğin de başarısı etkili oluyor. Sarsıntısız ve akıcı vites geçişleri, güçlü motor, konforlu sürüş pozisyonuyla Amarok, bir hafif ticariden çok, ihtişamlı bir SUV'un sürüş hissini yaşatıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer