
Alpine A110 Berlinette

Alpine, Cenevre Otomobil Fuarı'nda ilk seri üretim otomobili olan A110'un ilk gösterimini gerçekleştiriyor.
Alpine A110 Berlinette

Alpine'in hafiflik, çeviklik ve performans şeklinde özetlenebilecek zamansız ilkelerini bir araya getiren iki koltuklu bu spor coupé, A110 'Berlinette' modelinin gerçek anlamda ruhunu taşıyor.
Alpine A110 Berlinette

A110, Dieppe'deki Alpine fabrikasında üretiliyor ve Avrupa'da 2017'nin sonlarında pazara sunuluyor olacak.
Alpine A110 Berlinette

Alpine, spor otomobili segmentinde tek bir taahhüdü yerine getirmek üzere geri dönüyor: Sürüş Keyfi!
Alpine A110 Berlinette

A110 sadece 1080 kg'lık boş ağırlığı (opsiyonlar hariç) ile kelimenin tam anlamıyla ultra-hafif.
Alpine A110 Berlinette

Otomobilin kompakt boyutları (4178mm uzunluk, 1798mm genişlik ve 1252mm yükseklik), optimal ağırlık dağılımı (%44 ön/ %56% arka) ve düşük ağırlık merkezi sayesinde üst düzeyde ataklık elde edildi.
Alpine A110 Berlinette

Özellikle de Alpine'in nam saldığı 60'larda ve 70'lerde dağ yollarını tırmanırken gösterdiği ataklık işte bu sayede sağlandı.
Alpine A110 Berlinette

Alpine'in kütlesi de aracın merkezi etrafında toplandı: örneğin yakıt deposu ön aksın arkasında ve motor da arka aksın önünde konumlandırıldı.
Alpine A110 Berlinette

Böylelikle sürücü kendisini otomobille adeta tek vücut gibi hissedebiliyor.
Alpine A110 Berlinette

A110, Renault-Nissan İttifakı tarafından ortaklaşa geliştirilen dört silindirli, 1,8 litrelik ve turbo şarjlı yepyeni bir motorla donatıldı.
Alpine A110 Berlinette

Alpine ve Renault Sport mühendisleri bu motoru Alpin'e özel hale getirdiler: bu amaç doğrultusunda özel hava girişi, turbo şarj, egzoz sistemi ve motor ayarı kullanıldı.
Alpine A110 Berlinette

Tüm bu değerler sadece 1080 kg'lık boş ağırlığı ile bir araya geldiğinde A110'un 4,3 kg/HP'lik kusursuz güç/ağırlık oranı (233 HP/ton) ortaya çıkıyor.
Alpine A110 Berlinette

Dişli oranları da Alpine'in her zaman optimum performans göstermesi
bakımından özel olarak ayarlandı.
Alpine A110 Berlinette

A110'da üç farklı sürüş modu bulunuyor (Normal, Spor, Pist). Bu modlarda motor ve şanzıman ayarları, direksiyon, ESC, egzoz sesi ve sürücü göstergeleri ilgili sürüş koşuluna (ve tabii ki sürücünün ruh haline) uygun biçimde adapte ediliyor.
Alpine A110 Berlinette

Araçta rüzgâr tünelinde denenip test edilen yarış otomobillerine benzer biçimde bir düz zemin kullanıldı.
Alpine A110 Berlinette

Kusursuz hatlar ve eşsiz performans arayışındaki Alpine mühendisleri A110'un aerodinamik özelliklerini en üst düzeye çıkarmak için yarış otomobilleri dünyasına odaklandılar.
Alpine A110 Berlinette

A110'un 250 km/s'lik azami hıza erişmesi ve arka spoylere ihtiyaç duyulmaksızın pürüzsüz 'Alpine' profilini muhafaza etmesi bu sayede mümkün oluyor.
Alpine A110 Berlinette

Ön tamponda yer alan hava girişleri ön tekerlek yuvalarının önünde adeta bir perde oluşturuyor; ve böylece ön tekerleklerin etrafındaki hava akışı iyileştirilmiş ve direnç azaltılmış oluyor.
Alpine A110 Berlinette

A110, hem modern bir tasarıma sahip hem de bir "Alpine" olarak hemen göze çarpıyor. Modern tasarım dilini, malzemelerini ve teknolojilerini A110 Berlinette'i efsane haline dönüştüren ebat, biçim ve profil özellikleriyle harmanlıyor.
Alpine A110 Berlinette

Aracın ön kısmındaki bir birinden bağımsız dört adet full LED gündüz sürüş ışıkları ve kaputun merkezi 'omurgası' açık bir şekilde Alpine DNA'sını gözler önüne seriyor.
Alpine A110 Berlinette

Otomobilin yan profili tasarımın verimliliğini gösteriyor: teknik parçaların etrafını sıkıca saran gövde bir yandan aracın ayak izini en aza indirirken öte yandan performansı en üst düzeye taşıyor.
Alpine A110 Berlinette

Arkada ise 'X' biçimli LED kuyruk lambaları ve dinamik sinyal lambaları otomobile son derece modern bir görüntü katıyor.
Alpine A110 Berlinette

Yatık ve aracı saran arka cam ise Alpine'in geçmiş modellerini anımsatıyor.
Alpine A110 Berlinette

A110'un iç mekânında ise minimalist, hafif bir tasarımla birlikte konforlu bir sürüş pozisyonu hemen göze çarpıyor.
Alpine A110 Berlinette

Pürüzsüz doğal işlenmiş deri, yapısal alüminyum ve karbon lifi gibi kaliteli malzemeler sürücüye ve yolcuya üst düzey sürüş keyfi vaat ediyor.
Alpine A110 Berlinette

A110 günlük hayatta kullanılmaya uygun olduğu gibi pistlerde kullanılmaya da elverişli.
Alpine A110 Berlinette

Alpine A110 Première Edition sayılı üretilmiş bir limited edition versiyonu ve sadece bin 955 adet üretilecek.
Alpine A110 Berlinette

Bin 955 rakamı Jean Redele'nin Alpine'i lanse ettiği yıla gönderme yapıyor.
Alpine A110 Berlinette

Alpine Première Edition için Fransa'da 58.500 Euro, İsviçre'de 64.000 İsviçre Frangı fiyat etiketleri öngörülüyor. Nihai fiyatlar 2017 ortasında lansman ile teyit edilecek.
Alpine A110 Berlinette

A110'un tasarım ve mühendislik işleri Fransa'da Renault Grubu'nun Guyancourt'daki Technocentre'ında ve Renault Sport'un Les Ulis'deki mühendislik merkezinde gerçekleştirildi.
Alpine A110 Berlinette

Bütün A110'lar Dieppe'deki Alpine fabrikasında üretilecek.
Dieppe fabrikası 1969'da Jean Redele tarafından kuruldu ve o günden beri bütün Alpine nesilleri orada üretildi.
Alpine A110 Berlinette

Alpine üretimi 90'larda durdurulduğundan Dieppe fabrikası Renault Sport ve Clio V6, Espace ve şu anda Clio RS gibi diğer Renault Grubu modellerini üretti. Buna ek olarak, Dieppe fabrikası Formula Renault 2.0'ı da üretiyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.