otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ateş Parçası
Ateş Parçası
1 / 5

Ateş Parçası

Ateş Parçası

Yeni nesil Volvo’larda da görmeye devam ettiğimiz T5 logosu, 2,0 lt’lk S60’da 4 silindirli, turbo, benzinli motora işaret ediyor. 245 HP güç üreten bu motorun ulastığı maksimum tork makyaj sonrasında 30 Nm arttırılıp daha düşük ve geniş bir devir aralığında 350 Nm’ye ulaşmış.

2 / 5

Ateş Parçası

Ateş Parçası

Önden çekişli bir otomobilde bu kadar yüksek torkun tutunma sorunları yaşayacağını tahmin edersiniz. Yeni elektrik destekl direksyon sistemine rağmen aracının önünü kontrol etmek için direksiyon ile bilek güreşiyapmak gerekebiliyor.

3 / 5

Ateş Parçası

Ateş Parçası

S60’ın elektronik çekiş kontrol sistemler devredeyken bile ani hızlanma isteklerinde bu tip durumlar yaşanıyor. Gaz pedalını sakin kullanıp, dengeli bir hızlanma tercih ettiğinizde ise işte bu gücün keyfi yaşanabiilyor. Eğer kendinize hakim olup, biraz da alışırsanız çok tatminkar hızlanma tecrübesi yaşayabilirsiniz.

4 / 5

Ateş Parçası

Ateş Parçası

Powershift isimli, ıslak tipte çok kavramalı otomatik şanzıman kadar hızlı vites değişitiren Geartronc ile hızlanma ve yakıt ekonomisi de iyileştirilmiş. Yüksek torka karşı daha dayanıklı olan geleneksel tork konvertörlü bu şanzımanın zaman zaman, ani güç değişikliklerinde vites geçişlerinde kararsızlık yaşadığını gördük. Elden geçirilen motor ve yeni şanzımanla, fabrika verilerne göre 0-100 km/s 7,5 saniyeden 6,3 saniyeye düşürülürken, yakıt tüketimi 8,1 lt/100 km’den 5,9 lt/100 km’ye indirilebilmiş.

5 / 5

Ateş Parçası

Ateş Parçası

Test verilerinde de bu iyileştirmeler kendini gösterdi. En şaşırtıcı olan ise yakıt tüketimi. Performanslı kullanımda, örneğin test ölçümlerimizde 15 lt/100 km’lere ulaşan yakıt tüketimi, sakin kullanımda rahatlıkla 8,0 lt/100 km seviyelerine ulaşabildi. Genel olarak değerlendirdiğimzde ise, S60 T5 hızlanma ve yakıt ekonomisi dengesinde başarılı bir otomobil.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler