
Audi A6

Rakiplerinize korku salmak için kaslarınızı şişirip, iddialı ve yeni görünen zırhlara bürünmek şart mı?
Audi A6

Zira Alman üretici üst orta sınıf temsilcisi A6’nın tamamen yenilenen dördüncü neslinde, bize 1997 yılından beri bir şekilde aşina olduğumuz bir tarzı sunmaya devam ediyor.
Audi A6

2011 başında yollara çıkacak olan yeni A6’da, birinci derece rakipleri olan BMW ve Mercedes-Benz’e korku salma görevi ışıltılı yeni tam LED’li farlara ve karoserin altındaki teknolojilere verilmiş.
Audi A6

Işık oyunlarını en çok seven markaların başında gelen Audi, yeni A6’da, geçtiğimiz aylarda tanıtılan A7 Sportback’te karşımıza çıkan felsefenin devamı kullanılıyor.
Audi A6

Tipik Audi ön ızgarası yeni A6’da da altıgen haline gelirken, selefi ne göre 12 mm kısalan aracın dingil mesafesindeki artış ise 67 mm.
Audi A6

Genişliği 19 mm artarken yüksekliği 5 mm azalan yeni A6, bu küçük değişiklikler sayesinde selefi yle karşılaştırıldığında daha güçlü bir duruşa sahipken, 1997 yılında yollara çıkan ikinci nesilden bu yana kullanılan C sütununa entegre üçüncü yan cam ve kubbemsi tavan yapısı yeni modelde de kendine yer bulmuş.
Audi A6

Üçüncü nesil A6’da da kullanılan ve farlarla stopları bağlayan, ön çamurluktan arka çamurluğa kadar uzanan kat izi belirginleşirken, arka tasarımın keskinleştiğini söylemek mümkün.
Audi A6

Markanın amiral gemisi A8’den izler sunan bagaj kapağının ardındaki 530 litre selefi nden 16 litre az olsa da sınıf beklentilerine göre yeterli.
Audi A6

Yeni tasarımla birlikte aerodinamik sürtünme katsayısı 0.26 Cd gibi oldukça düşük bir seviyeye gelirken, şaside çelikalüminyum alaşımının kullanılması sayesinde standart bir çelik şasiye oranla yüzde 20’ye yakın bir ağırlık tasarrufu sağlanmış.
Audi A6

Yepyeni bir otomobil olmasına rağmen yeni A6’nın iç mekanına tanıdık bir manzara hakim.
Audi A6

Selef modelde yüksek ve sürücüyü çevreleyen bir kokpite yer veren Audi, yeni A6’da ferahlık adına biraz daha sade ve minimalist bir yapıyı benimsemiş.
Audi A6

Oldukça alçak tasarlanan ön konsolda gizlenebilen bir bilgi ekranı bulunurken, MMI kontrol sisteminde opsiyonel olarak sunulan “Touch” özelliği sayesinde vites kolunun solunda yer alan yüzey, dizüstü bilgisayarların dokunmatik paneli gibi kullanılabiliyor.
Audi A6

Bu sayede navigasyon sistemi ve telefon rehberi gibi fonksiyonlara erişim sağlanıyor.
Audi A6

Sahibine döşeme ve ön konsol kaplamalarında zengin alternatifl er sunarak yollara çıkacak olan yeni Audi A6, görünümündeki kısıtlı denebilecek değişikliklere karşı, bünyesinde pek çok teknolojik konfor ve güvenlik donanıma sahip olacak.
Audi A6

Bunlar arasında dikkati çeken Google destekli MMI Navigation Plus sisteminde, yol koşulları hesaplanarak, farlar, şanzıman ve radar destekli Stop-and-Go fonksiyonlu mesafe takip asistanı ortama adapte ediliyor.
Audi A6

Şerit takip asistanı, otomatik park asistanı gibi artık sıradanlaşmaya başlayan donanımların yanında, yaya tanımalı gece görüş sistemi ve sürüş bilgilerinin ön cama yansıtan Head-up Display sistemi gibi detaylara sahip olan yeni A6, aslında en büyük sürprizi kaputunun altında barındırıyor.
Audi A6

Geçtiğimiz haftalarda kompakt SUV’u Q5’in “çift yürekli” hibrid versiyonunu tanıtarak, hibrid akımını biraz gecikmeli de olsa takip ettiğini ve rakipleriyle arasındaki farkı kısa sürede kapatacağının ipuçlarını veren Audi, yeni A6’da da benzer bir stratejiyi benimsiyor.
Audi A6

2011 başında içten yanmalı motorlarla yollar çıkacak olan yeni A6, buna karşın kısa bir süre sonra bir de hibrid versiyona da sahip olacak.
Audi A6

2.0 lt 211 HP gücündeki 4 silindirli benzinli turbo ile 33 kW güce sahip elektrik motorunun ürettiği 245 HP’lik sürekli sistem gücüne sahip olacak olan A6 Hybrid’te, bagaj zeminde yer alan 1.3 kWh kapasiteli lityumiyon batarya görev yapacak.
Audi A6

100 km/s hıza kadar sadece elektrik enerjisiyle hareket edebilecek olan araç, 60 km/s sabit hızda 3 km’lik bir elektrik menzili vadedecek.
Audi A6

Sportif sürüş tarzı benimsendiğinde aynı anda devreye girerek performansa hizmet eden motor ikilisi bu sayede 7.3 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına olanak verirken, A6 Hybrid buna karşılık 6.2 lt/100 km gibi çok iddialı bir ortalama tüketim değeri sunuyor.
Audi A6

Audi’nin çevreci ve teknolojik imajının yükselmesine de hizmet edecek olan hibrid versiyondan önce sahneye çıkacak olan 2.8 lt 204 HP ve 3.0 lt 300 HP benzinli ve 2.0 lt 177 HP, 3.0 lt 204 HP ve 3.0 lt 245 HP dizel motor seçenekleri arasında manuel şanzımanlı ve önden çekişli olarak Almanya pazarında 38.500 Euro’dan başlayan fi yatlarla satışa sunulacak olan 2.0 lt’lik dizel en ekonomik versiyon olarak öne çıkıyor.
Audi A6

4 tekerlekten çekiş sistemi quattro tüm benzinlerde tercih edilebilirken, 4 tekerlekten çekişli dizel bir A6 almak isteyenler için şimdilik tek seçenek 245 HP gücündeki 3.0 lt’lik versiyon.
Audi A6

Yaya algılamasına sahip gece görüş sistemi yeni A6’da ilk kez sunulurken, EV modunda 3 kilometre boyunca elektrik gücüyle hareket edilebiliyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.