
BMW 6 Serisi Cabriolet

BMW, 2010 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilediği 6 Coupe Concept ile yeni nesil 6 Serisi Coupe beklentileri oluştursa da, Alman üretici önceliği 6 Serisi’nin üstsüz versiyonuna verdi. Önümüzdeki Mart ayında 83.300 Euro’dan başlayan fiyatlarla Almanya’da satışa sunulacak olan lüks üstsüz, ilk etapta sadece benzinli motorlara sahip olacak.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Evet bu pek de alışkın olmadığımız bir durum. Söz konusu yeni bir modelse, normal olan öncelikli olarak “sağlam bir çatısı” olanın tanıtılmasıdır.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Birinci nesli 1976 yılında bir coupe olarak doğan ve 1989 yılına kadar üretilip, 2003’e kadar derin bir uykuya dalan BMW’nin lüks sporcusu, 2003 yılında o dönem markanın tasarım şefi olan Chris Bangle’ın kalemiyle yeniden doğmuş ve ilk etapta sadece coupe olarak tanıtılmıştı.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Takvimler 2010 yılını gösterirken, üçüncü nesil 6 Serisi’nin doğumunda bu kez ön planda olan cabrio model.
BMW 6 Serisi Cabriolet

2009 yılında Chris Bangle’ın yerini alan yeni şef tasarımcı Adrian Van Hooydonk’un gözetiminde tasarlanan yeni 6 Serisi’nde, güncel 7 Serisi ile başlayarak yeni 5 Serisi’nde olgunlaşıp devam eden sadeleşmiş ve daha akıcı hale gelmiş çizgiler dikkat çekiyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Ön bölümde selef modelde kimilerince çok beğenilen, bazıları tarafındansa acımasızca eleştirilen “kartal gözü” farlar büyüyerek daha kabul edilebilir bir görünüme kavuşurken, dikleşen BMW böbrekleri de az önce bahsettiğimiz yeni tasarım dilinin kelimeleri arasında yer alıyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Düz omuz çizgisi ile oldukça zarif bir profile sahip olan yeni 6 Serisi Cabrio’nun arka bölümünde, selefinde eleştirilen “ördek kuyruk” görünümü terk edilmiş.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Bagaj kapağında hala küçük bir çıkıntı olsa da görünüm artık çok daha alımlı ve L formlu çift parçalı stoplar yeni 5 Serisi’ni hatırlatıyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

4894 mm’lik uzunluğuyla selefinden 74 mm daha uzun olan yeni model, 39 mm artan genişliği ve 9 mm azalan yüksekliğiyle asfalt üzerinde daha dinamik bir duruşa sahip.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Selefinde olduğu gibi yine çok katmanlı bir katlanır kumaş tavana sahip olan yeni 6 Serisi Cabrio’nun tavanı 19 saniyede açılabilirken, kapanması için geçen süre 24 saniye.
BMW 6 Serisi Cabriolet

40 km/s hıza kadar gerçekleşebilen katlanma işlemi, opsiyonel olarak anahtar üzerinden uzaktan da gerçekleştirilebiliyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Tavan açıkken 300 litre olan hacim, tavan kapandığında 350 litreye yükselerek, selefinin seviyesini yakalıyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Yeni 5 Serisi’nden tanıdığımız kumanda elemanlarının ve yerleşim felsefesinin benimsendiği iç mekanda en büyük farklılığı, orta konsoldan başlayarak kokpite doğru uzanan kıvrım ve düz ekran televizyonları hatırlatan merkezi bilgi ekranı oluştururken, BMW tasarımcıları bu yerleşimi “sürat teknesi” tarzı olarak açıklıyorlar.
BMW 6 Serisi Cabriolet

2011’in ilk çeyreğinde Avrupa pazarında ilk etapta 640i ve 650i olmak üzere iki benzinli turbo motor seçeneğiyle yollara çıkacak olan yeni 6 Serisi Cabrio’da, 8 kademeli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

640i’de görev yapan 3.0 lt’lik sıralı 6 silindirli motor 320 HP güç üretirken, bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlayarak standart olarak sunulan Start-Stop sisteminin de etkisiyle 7.9 lt/100 km gibi güç ve performansa göre oldukça düşük bir ortalama yakıt tüketimi vadediyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

650i’de görev yapan 4.4 lt’lik V8, 407 HP’lik gücüyle 0-100 km/s hızlanması için 5.0 saniyeye ihtiyaç duyarken, Start-Stop sistemine sahip olmayan bu versiyonun ortalama yakıt tüketimi 10.7 lt/100 km.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Her iki motor seçeneğinde de maksimum hız 250 km/s olarak sınırlandırılırken, ilerleyen dönemde 3.0 lt’lik dizel ve daha sportif M versiyonları da 6 Serisi Cabrio’da seçenekler arasına eklenecek.
BMW 6 Serisi Cabriolet

5 Serisi platformunda üretilecek olan yeni 6 Serisi Cabrio, hem yürüyen aksamında hem de güvenlik ve konfor donanımlarında bu akrabalığın nimetlerini kullanıcılarına sunacak.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Opsiyonel Adaptiv Drive sisteminde sürücüye Normal, Comfort, Sport ve Sport+ seçenekleri sunularak, şasi, direksiyon, şanzıman ve motor ayarlarının kullanım şartlarına göre sportiflik ve konfor arasında seçilebilmesi olanağı sunulurken, BMW’nin Head-Up Display sisteminin son nesli ilk kez yeni 6 Serisi Cabrio’da görev yapıyor
BMW 6 Serisi Cabriolet

Bu sistemde sürüşle ilgili bilgiler artık renkli ve üç boyutlu olarak ön cama yansıtılabiliyorlar.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Yeni 6 Serisi Cabrio, opsiyonel olarak aktif ve soğutulabilir koltuklar, şerit takip asistanı, kör nokta uyarı sistemi, yaya algılamalı gece görüş sistemi, hız uyarısı tanıma sistemi, geri görüş kamerası ve mobil internet gibi özellikleriyle sınıfındaki lüks ve güvenlik çıtasını oldukça yükseklere çekmeye aday.
BMW 6 Serisi Cabriolet

300 litre ile 350 litre arasında değişen bagaj hacmi golf çantaları için yeterliyken, arka koltuklarda kayak gözü bulunuyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Arka tasarımda egzoz çıkışları ve stoplardaki yatay tasarımla aracın olduğundan daha geniş algılanması sağlanıyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

İç mekanda sürücüyü saran kokpitte 5 Serisi’nden tanıdığımız kumandalar kullanılırken, artan boyutlar sayesinde arka koltuklarda artık daha fazla diz ve omuz mesafesi vadediliyor.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Standart olarak sunulan çift xenon farların dışında adaptif farlar opsiyonel donanımda yer alıyorlar.
BMW 6 Serisi Cabriolet

İlk etapta sadece ateşli benzinli motorlarla yollara çıkacak olan yeni 6 Serisi Cabrio’da dizel motor da sunulacak.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Geri görüş kamerası sayesinde 4.9 metre sınırındaki havalı BMW ile park manevraları kolaylaşacak.
BMW 6 Serisi Cabriolet

Yeni Head-Up Display sisteminde artık tam renkli grafikler de yansıtılırken, yaya algılamalı gece görüş sistemi yeni.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.