
Dünya devinden önemli çağrı!

Lastikler aşındıkça lastik performansı ve yol tutuşunda da önemli değişiklikler meydana geliyor. Dünya lastik devi Michelin, aşınmış lastikler üzerine yaptığı testlerde ortaya ilginç sonuçlar çıktı. Yasal limite göre 1.6 mm aşınmış kaliteli lastiklerin ıslak zeminde frenleme mesafesinin bazı yeni lastiklerle neredeyse aynı olduğunu ortaya çıktı. Michelin'in Clermont'da bulunan Ladoux Test Merkezi'nde basın mensuplarının da katıldığı testlerde, şehir efsanesi haline gelen aşınmış lastiklerin yol tutuşunun kötü olduğunun doğru bir tanım olmadığını gösterdi.
Dünya devinden önemli çağrı!

Mevcut AB kuralları uyarınca yeni lastikler, gürültüye, yuvarlanma direncine ve ıslak hava performansına göre ölçülüyor. A - F arasında değerlendirilen her kategori arasında üç metreye kadar ıslak fren mesafesini beliyor. A dereceli lastik seti olan bir otomobilin, F dereceli lastiklerden 18 metre daha kısa fren mesafesi oluşuyor.
Dünya devinden önemli çağrı!

6 MİLYAR EURO ÇÖPE GİDİYOR
Yeni alınan bir lastiğin diş derinliği 6-8 mm arasında değişklik gösterirken, sürücüler hem kendi güvenlikleri hem de satıcıların yönlendirmesi nedeniyle genellikle diş derinliği 3 mm'ye inince lastiklerini değiştiriyorlar. Bu yanlış anlayış nedeniyle sadece Avrupa'da bir yılda 128 milyon ek lastiğin tüketilmesine neden olurken, çevreye etkileri incelendiğinde ise her yıl 9 milyon ton CO2 emisyonu ortaya çıkmasına neden oluyor. Çevresel etkinin yanı sıra lastikleri tamamen aşınmadan değiştirmek de tüketiciler için ciddi ve gereksiz maliyete neden oluyor. Ernst&Young'ın raporuna göre erken lastik değişimi, sadece bir yıl içerisinde Avrupa'da 6 milyar Euro ekstra maliyet anlamına geliyor.
Dünya devinden önemli çağrı!

LASTİK AŞINDIKÇA YAKIT MALİYETİ DÜŞÜYOR
Bilinenin aksine lastik 'kabaklaştıkça' yakıt tüketimi artar iddiası da yapılan testlerle çürütüldü. Diş derinliği azaldıkça aracın yakıt ekonomisi de iyileşiyor. Beş dolu depodan biri, sadece lastiklerinin yuvarlanma direnci için kullanılıyor. Yasal diş limitinde çıkarılan lastiğin yuvarlanma basıncı, yeni lastiğin yüzde 80'i oranındadır. Dolayısıyla lastiği yasal diş aşınma limitine gelinceye kadar kullanmak, sürücünün yakıt maliyetini de cüzdana dokunur bir şekilde etkiliyor
Dünya devinden önemli çağrı!

'AŞINAN LASTİKLERİ TEST EDİN'
Michelin, dünyada profesyonel olarak her sene çeşitli markalara ait lastikleri değerlendirmesini yapan test kuruluşlarına çağrıda bulunarak, yaptıkları testlerde sadece yeni lastikler kullanmak yerine yasal limit sınırında olan lastikleri de kullanmalarını istedi. Böylece araç kullanıcıları sadece yeni lastiklerin değil, aşınmış lastiklerin de kalitesine göre nasıl bir performansı olduğunu daha iyi görecek. Yapılan başlıca testler arasında ise ıslak ve kuru zeminde frenleme, virajda yol tutuşu ve suda kızaklama bulunuyor.
Dünya devinden önemli çağrı!

'SINIRA GELMEDEN LASTİKLERNİZİ DEĞİŞTİRMEYİN'
Michelin Islak Zemin Ar-Ge Müdürü Pierre Fraisse, Ladoux Test Pisti'nde yapılan uzun testler sonucunda kaliteli aşınmış ve ucuz yeni lastik arasındaki ıslak zemin üzerinde bir fark olmadığını belirtti. Fraisse, "Aşınmış lastiklerin hepsinin performansı aynı değildir. Aşınmış olmasına rağmen bazı premium lastikler, yeni ucuz lastiklere göre daha iyi fren mesafesi sağlarlar. Kullancıların çok önemli ve güvenli olarak gördükleri diş derinliği, ıslak zeminde frenlemede o kadar da önemli değildir" dedi.
Dünya devinden önemli çağrı!

Michelin Kuru Zemin Ar-Ge Müdürü François Fink ise yaptıkları araştırmalar sonucunda, kazaların %70'i kuru zeminde gerçekleştiğini belirtirken, kaliteli aşınmış lastiklerin yeni alınan ucuz lastiklere oranla daha kısa mesafede durduğunu açıkladı.
Dünya devinden önemli çağrı!

Michelin'in Teknik İletişim Yöneticisi Cyrille Roget, Ladoux Test Merkezi'nde yapılan testler sonrası basın mensuplarına yaptığı açıklamada, 'Lastiklerin performansı zaman içerisinde değişir ve sürücüler lastiklerin aşınmaya başladığını anlamaları zor olabilir.
Dünya devinden önemli çağrı!

Lastiklerimiz 1,6 mm'ye kadar çalışacak şekilde tasarlandı. Sonuç olarak, müşterilerimize sınırına ulaşıncaya dek lastiklerini değiştirmemelerini söylüyoruz.
Dünya devinden önemli çağrı!

yazık ki tüm lastikler aynı şekilde değil. Bu yüzden yıpranmış lastikler için yeni bir derecelendirme sistemi ve performans Hürriyetin haberine göre standardı görmek istiyoruz' dedi.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.