
Halkın Lordu

Küçük ve ekonomik olması sayesinde, 1 milyonu aşan satış rakamlarına ulaşarak İngiliz otomobil endüstrisine adını yazdıran Morris Minor, aslında adının tam tersi olarak, boyutlarına göre geniş ve konforlu bir modeldi.
Halkın Lordu

Kapalı kasa,van ve Pick-Up gibi farklı versiyonlarla da üretilen Minor, boyutları, pratikliği ve ekonomikliğiyle hafif ticari araçların öncülerinden sayılabilir.
Halkın Lordu

Lüks, hızlı ve pahalı otomobillerin çoğu otomobil tarihi boyunca savaşlara ve petrol krizlerine yenik düşerek tarihe gömüldüler. İkinci Dünya Savaşı da bunun en büyük kanıtıydı ve savaş sonrası yeniden ayağa kalkan Morris şirketi bu sefer ekonomik otomobiller üretmeye karar verdi.
Halkın Lordu

Sir Alec Issigonis, geliştirdiği yeni modellerle başta İngiltere olmak üzere Avrupa ve hatta Amerika’da iyi bir pazar payı yakalamak istiyordu. Ayrıca Austin ile rekabet etmeyi planlayan Morris, iki 2 model geliştirdi. Bu modellerden biri olan Oxford, orta sınıfa hitap edecek şekilde tasarlanırken bir alt sınıfta bulunan Minor ise daha geniş kitlelere ulaşan ve ekonomisiyle öne çıkacak bir halk otomobiliydi.
Halkın Lordu

Geliştirilen ilk model, 1948’de Londra Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra üretilmeye başlandı. 2 kapılı olarak üretilmeye başlanan Minor’ün yatay panjuru, yuvarlak farları, şişkin çamurlukları, nikelajlı tamponları, büyük camları ve bagajıyla Amerikan otomobillerini andırıyordu.
Halkın Lordu

Minor’de aktarma arkadan itişliydi ve araçta 1.0 lt’lik 4 silindirli su soğutmalı motor görev yaparken maksimum hızı ise 100 km/s idi. Monoblok şasi aracın en büyük özelliklerinden biriydi ve torsiyon çubuklu bağımsız ön süspansiyonlarıyla geniş iz genişliği sayesinde keyifli sürüşler sunuyordu.
Halkın Lordu

Minor, 1951’de 4 kapılı seçeneğini de model yelpazesine ekleyerek müşteri profilini daha da arttırmaya başladı. Özellikle geniş ve konforlu bir iç mekan sunan Minor, donanım özellikleriyle de adından bahsettiriyordu. İki rakip marka olan Morris ve Austin, 1951 yılında British Motors Company (BMC) çatısı altında birleşirken Morris Minor üretilmeye devam etti.
Halkın Lordu

Minor, Amerikan otomobillerini andıran tasarımıyla gözünü deniz aşırı ülkelere dikmişti. Üstüne düşeni de yapabildi.
Halkın Lordu

Hindistan'da 1948 yılında kurulan Hindustan, 1957'den itibaren Morris Oxford lisansıyla üretime başladı. Ambassador adındaki bu model, günümüze kadar defalarca küçük değişikliklere uğrasa da genel görünümü ve yapısı değişmedi. Hala üretilmeye devam edilen güncel modellerde benzinli ve dizel motorlara ek olarak, CNG ve LPG seçenekleri de bulunuyor. Ambassador, düşük yakıt tüketimiyle taksi olarak tercih ediliyor.
Halkın Lordu

İlk kez 1913 yılında üretilmeye başlanan Oxford, lüks ve konforlu bir model olma özelliğine sahipti ve bu aracın üretimi 1935 yılında sona erdi. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Oxford için yeni bir sayfa açıldı ve Minor ile birlikte 1948 yılında üretilmeye başlandı. "Yeni" Oxford'un motoru üstten supaplıydı ve 1.5 lt'lik silindir hacmine sahipti. Bu araçta 4 ileri manuel şanzıman ve hidrolik frenler görev yaparken Oxford'un üretimi farklı nesillerle 1971'e kadar devam etti.
Halkın Lordu

Başlangıçta 2 kapılı olarak üretilen Minor, zamanla 4 kapılı, Pick-Up ve hafif ticari seçeneklerine sahip oldu.
Halkın Lordu

Bugün, güncel MINI'lerin üretildiği Oxford fabrikasında, Morris, Austin ve Rover gibi çok sayıda İngiliz grup modeli, 100'üncü yılın anısına birlikteler.
Halkın Lordu

Eski Genel Müdür Eric Lord, 1940'da başladığı Morris serüvenini 1979'da emekli olarak tamamladı. Bugün 93 yaşında olan Lord, Sir Alec Issigosis ile öğle yemeklerinde barbut oynayarak iş stresinden kurtuluyormuş.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.