otohaber_logo
Test Merkezi
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N
Hyundai i20 N

Formül basit gibi görünüyor. Güçlü bir motor, hızlı bir şanzıman ve sıkı bir şasi. Ama bu malzemeleri bir araya getirince başarı garanti değil. Hyundai tüm bu maddeleri o kadar dengeli ve uyum içerisinde kullanmış ki özlediğim sürüş keyfini buldum. Sanki sürücüyle otomobilin bir bütün olduğu yıllardan; 2000’lerin en iyi spor hatchbacklerinden birinin direksiyonunda gibiydim.

İlk kalkış anından itibaren gaza hafifçe dokunduğumda bile i20 N ileri atılmak için hazırda bekliyor gibi. Turbo sayesinde ilk kalkışta ve ara hızlanmalarda boşluk hissi olmadan, neredeyse turbo gecikmesi hiç yok denecek kadar akıcı bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor.



i20 N aslında çok güçlü ya da çok hızlı bir otomobil değil. 1,6 litrelik turbo benzinli motor ile 204 HP güç sunuyor. Dedim ya o kadar dengeli kullanılmış ki her şey, işte keyfi getiren de bu olmuş. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın da yollarının yakın ve net olması, debriyajı sürücüyü yormaması ile ani hızlanmalarda hızlı vites değiştirme ihtiyaçlarında bile yormuyor. Değişken egzoz supap sistemi de şehir içinde makul bir homurtu sağlarken, Sport+ egzoz sesinde güçlü ve keyifli bir homurtu ile performans odaklı sürüşlere eşlik ediyor.



Sürücünün açıklarını kapatan bir otomobil olan i20 N’de “Devir Eşleştirme-REV Matching” sistemi hızlanırken vites değişiminde devir yüksekte kalırsa elektronik olarak devri eşitleyerek akıcı şekilde hızlanmayı destekliyor. Başka bir deyişle bir anlamda “ara gaz” veriyor. Direksiyon ve süspansiyon sistemleri de otomobili kontrol etmeyi kolaylaştırırken limitleri yükseltiyor. Beş farklı sürüş modu bulunan otomobilde; Normal, Eco, Sport, N ve N Custom ile elektronik stabilite kontrolü, egzoz sesi, motor ve direksiyon tepkileri farklılık gösteriyor. N Custom modunda sürücü bu ayarları istediği gibi kişiselleştirebiliyor.



Otomobilin motor ve şanzımanı kadar karoserinde de özenli çalışılmış. Standart i20’ye göre daha güçlü bir şasiye, süspansiyon, fren ve direksiyon sistemine sahip Hyundai i20 N yere 10 mm daha yakın. i20 N’de N logolu spor tip koltuklar, metal pedallar, özel arka spoyler, kırmızı fren kaliperleri, değişken egzoz supap sistemi, 18 inç alaşım jantlar, tam LED ön farlar, LED stoplar, karartılmış arka yan camlar, otomatik katlanabilir dış aynalar, otomatik kararan iç dikiz aynası gibi özellikler standart.



Motor kaputu altında 1.6 litre T-GDI benzinli ünite bulunuyor. 204 HP güç ve 275 Nm tork üreten motor, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla kombine edilmiş. 1190 kg boş ağırlığa sahip olan önden çekili i20 N, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 6,2 saniyede tamamlarken test ölçümlerinde 6,3 saniye kayda geçti. Fren performansıyla da göz dolduran i20 N’in 34 metrelik sonucu çok başarılı. Tüm bu değerler Hyundai i20N’i Türkiye’de üretilen en güçlü ve en hızlı otomobil haline getiriyor. i20 N’in, yol tutuş, performans ve donanımıyla çok başarılı bir ateşli hatchback olarak aklımızda yer ettiğini söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

 

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.