otohaber_logo
MULTIMEDYA
İETT’nin 144 yıllık öyküsü
 İETT’nin 144 yıllık öyküsü
1 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

İstanbul'da 1871 yılında atlı tramvayla başlayan toplu ulaşımın 144 yıllık öyküsü "Fotoğraflarla İstanbul'da Ulaşım" adıyla kitaplaştırıldı.

2 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

144'üncü yaşını kutlayan İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT), kentteki toplu ulaşım tarihini "Fotoğraflarla İstanbul'da Ulaşım" adlı iki ciltlik kitapla okuyucularla buluşturdu.

3 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

Kitapta İstanbul'da toplu ulaşımı 1871 yılında Azapkapı-Beşiktaş hattında açılan ilk atlı tramvayla başlatan, daha sonra elektrikli tramvay işletmeciliğine geçen, şehri 1927 yılında ilk otobüslerle tanıştıran, 1961 yılında troleybüsleri devreye alan, 2007 yılında açılan metrobüsle İETT'nin toplu taşımadaki 144 yıllık serüveni anlatılıyor.

4 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

İstanbul Kent İçi Ulaşım Tarihçisi Akın Kurtoğlu tarafından hazırlanan ve İETT Fotoğraf Arşivi'nden seçilen fotoğraflardan oluşan iki ciltlik eserde İstanbul'un otobüslü yılları konu ediliyor.

5 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

Kitap, İstanbul'un kent ve ulaşım tarihi üzerine çalışan araştırmacılar için kaynak niteliği taşıyor.

6 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

7 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

8 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1871 - İstanbul'da toplu ulaşımın miladi sayılan atlı tranvayların hizmete giriş töreni, Tophane, aynı zamanda İETT'nin kuruluş tarihi.

9 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1875 - Tünel'in açılış merasimi, Karaköy

10 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1928 - Beyoğlu, Pera

11 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1890 - Hanımlar ve erkeklerin ayrı seyahat ettiği, ortadan perdeyle ikiye bölünmüş atlı tranvay, Dolmabahçe

12 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1914 - Atlı tranvaydan elektrikli tranvaya geçiş, elektrikli tranvaya eklenmiş eski atlı tranvay vagonu, Şişli

13 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1915 - Her zaman cıvıl cıvıl Eminönü ve Galata Köprüsü üzerinde elektrikli tranvaylar

14 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1960 - Başrollerini Ayhan Işık ve Türkan Şoray'ın paylaştığı "Otobüs Yolcuları" filminde rol alan İETT şöförü

15 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1924 - Cadde-i Kebir, Pera

16 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1927 - Tranvay işletmesine destek olmak amacıyla Fransa'dan getirilen (Renault Scemia) İstanbul'un ilk otobüslerinden biri Maçka Yokuşu'nu tırmanıyor

17 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1935 - Taksim Meydanı, İstiklal Caddesi girişi

18 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1939 - İstanbullularca coşkuyla karşılanan ve resmi törenlerde kutlanan İETT'nin millileşmesi, Taksim Meydanı

19 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1890 - İETT Şişli deposu, atlı tranvaylar sefere hazırlanıyor.

20 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1940 - Galata Köprüsü, Karaköy'e bakış

21 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1946 - İETT'nin uğradığı büyük yangında araçlarını kaybeden Ankara Belediyesi'ne gönderdiği Ford marka otobüsler

22 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1947 - Özel amaçla tahsis edilen "husisi" tabelalı İETT otobüsü Ayasofya önünde

23 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1948 - Eminönü'nden Galata'ya bakış

24 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1950 - Tünel'in başlangıçta elektrifikasyona geçişe kadar 94 yıl süreyle aralıksız hizmet veren ahşap vagonlar

25 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1950 - Karaköy Meydanı, kaybolan ahşağ cami

26 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1956 - Emirgan otobüsü Sarıyer sahil yolunda

27 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1957 - Görüntüsüyle İstanbul fotoğraflarına güzellik katan sevimli Skoda, Üsküdar Meydanı'nda

28 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1890 - Eminönü atlı tranvay

29 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1960 - Kadro tanımları "hostes" olan ve ağırlıklı olarak Şişli bölgesinde görev yapan bayan biletçiler

30 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1961 - İtalya'dan getirilen ve "tranvayın kardeşiyiz" sloganıyla hizmete verilen troleybüsler

31 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1962 - İETT şöförleri Şişli garajında sefer öncesi son kontrolleri yapıyor

32 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1965 - Dolmabahçe ve suyun öte yanı

33 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1966 - Kısıklı Meydanı, son durak

34 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1968 - 100 araçlık filodan oluşan ve kapı numaraları birden yüze kadar sıralanan troleybüslere 101 kapı numarasıyla katılan ve tamamen İETT işçilerinin eseri olan "Tosun İstanbullulara" 16 yıl hizmet verir.

35 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1970 - Unkapanı köprüsünde arka arkaya dizilen troleybüsler

36 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1950 - Sirkeci

37 / 37

İETT’nin 144 yıllık öyküsü

 İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1928 - Eminönü

Diğer Haberler