
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

İstanbul'da 1871 yılında atlı tramvayla başlayan toplu ulaşımın 144 yıllık öyküsü "Fotoğraflarla İstanbul'da Ulaşım" adıyla kitaplaştırıldı.
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

144'üncü yaşını kutlayan İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT), kentteki toplu ulaşım tarihini "Fotoğraflarla İstanbul'da Ulaşım" adlı iki ciltlik kitapla okuyucularla buluşturdu.
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

Kitapta İstanbul'da toplu ulaşımı 1871 yılında Azapkapı-Beşiktaş hattında açılan ilk atlı tramvayla başlatan, daha sonra elektrikli tramvay işletmeciliğine geçen, şehri 1927 yılında ilk otobüslerle tanıştıran, 1961 yılında troleybüsleri devreye alan, 2007 yılında açılan metrobüsle İETT'nin toplu taşımadaki 144 yıllık serüveni anlatılıyor.
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

İstanbul Kent İçi Ulaşım Tarihçisi Akın Kurtoğlu tarafından hazırlanan ve İETT Fotoğraf Arşivi'nden seçilen fotoğraflardan oluşan iki ciltlik eserde İstanbul'un otobüslü yılları konu ediliyor.
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

Kitap, İstanbul'un kent ve ulaşım tarihi üzerine çalışan araştırmacılar için kaynak niteliği taşıyor.
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1871 - İstanbul'da toplu ulaşımın miladi sayılan atlı tranvayların hizmete giriş töreni, Tophane, aynı zamanda İETT'nin kuruluş tarihi.
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1890 - Hanımlar ve erkeklerin ayrı seyahat ettiği, ortadan perdeyle ikiye bölünmüş atlı tranvay, Dolmabahçe
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1914 - Atlı tranvaydan elektrikli tranvaya geçiş, elektrikli tranvaya eklenmiş eski atlı tranvay vagonu, Şişli
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1915 - Her zaman cıvıl cıvıl Eminönü ve Galata Köprüsü üzerinde elektrikli tranvaylar
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1960 - Başrollerini Ayhan Işık ve Türkan Şoray'ın paylaştığı "Otobüs Yolcuları" filminde rol alan İETT şöförü
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1927 - Tranvay işletmesine destek olmak amacıyla Fransa'dan getirilen (Renault Scemia) İstanbul'un ilk otobüslerinden biri Maçka Yokuşu'nu tırmanıyor
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1939 - İstanbullularca coşkuyla karşılanan ve resmi törenlerde kutlanan İETT'nin millileşmesi, Taksim Meydanı
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1946 - İETT'nin uğradığı büyük yangında araçlarını kaybeden Ankara Belediyesi'ne gönderdiği Ford marka otobüsler
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1947 - Özel amaçla tahsis edilen "husisi" tabelalı İETT otobüsü Ayasofya önünde
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1950 - Tünel'in başlangıçta elektrifikasyona geçişe kadar 94 yıl süreyle aralıksız hizmet veren ahşap vagonlar
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1957 - Görüntüsüyle İstanbul fotoğraflarına güzellik katan sevimli Skoda, Üsküdar Meydanı'nda
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1960 - Kadro tanımları "hostes" olan ve ağırlıklı olarak Şişli bölgesinde görev yapan bayan biletçiler
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1961 - İtalya'dan getirilen ve "tranvayın kardeşiyiz" sloganıyla hizmete verilen troleybüsler
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1962 - İETT şöförleri Şişli garajında sefer öncesi son kontrolleri yapıyor
İETT’nin 144 yıllık öyküsü

1968 - 100 araçlık filodan oluşan ve kapı numaraları birden yüze kadar sıralanan troleybüslere 101 kapı numarasıyla katılan ve tamamen İETT işçilerinin eseri olan "Tosun İstanbullulara" 16 yıl hizmet verir.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.