
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Ford, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da yılın motoru ödülünü kazandı. 34 ülkeden toplam 82 jüri üyesinin oy kullandığı Engine of the Year ödülü Ford'un 1.0 litrelik Ecoboost motoru aldı. Engine Of The Year'da Türkiye'yi temsil eden iki jüri de otohaber'den. Halit Bolkan ve Volkan Demirkuşak oylarıyla bu seçkin gazeteciler arasındaki yerini bu yıl da aldı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Ödülün son yıllarda olduğu gibi düşük hacimli ve verimli motorlara verilmesi, geleceğin motorlarının nasıl olacağı hakkında da sinyaller vermeye devam etti.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Yılın motoru ödülünde ikinci sırada ise Ferrari'nin 4.5 litrelik V8 ünitesi elde etti.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Üçüncü sırada ise, Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger yer aldı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Mercedes-Benz'in kompakt modellerinde sunulan 2.0 litrelik 360 HP güç üreten turbo ünite dördüncü sırada kendine yer edindi.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Tesla Model S'te sunulan 306 HP, 367 HP ve 422 HP arasında güç üreten elektrikli motor da ilk beşte yer aldı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Bavyeralı marka BMW'nin performanslı motoru 6 silindirli üç litrelik TwinPower turbo motoru Tesla'nın elektrikli motorunun gerisinde kaldı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

BMW / PSA'nın 1.6 litrelik turbo motoru 7'nci sırada yer alıyor.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

McLaren'ın 650S ve 12C modellerinde yer verdiği 3.8-litrelik V8 motoru 8'inci sırada.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Son sırada ise, Audi'nin 310 HP gücüyle dikkat çeken ve Audi RS Q3 modelinde kullanılan 2.5 litrelik 5 silindirli benzinli motoru yer alıyor.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

1 Lt ve Altı Ekonomikliğin ve çevreciliğin arttığı bu dönemde, gözler bu kategoride kazananı arıyordu. Hepsinin olduğu gibi bu klasmanında bir favorisi vardı ve nitekim sürpriz olmadı. Ford'un EcoBoost motoru, yılın motorundan sonra bu ödülü de kazanmayı bildi.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

1 lt ve 1.4 lt Arası Düşük hacimli motor dendiğinde VW'i yabana atmak kesinlikle doğru değil. 1.4 litrelik TSI motoru geçen yıl olduğu gibi kategorisinde zirvede yer aldı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

1.4 lt ve 1.8 lt Arası Nasıl ki Ford 1 litre ve altı kategorisine demir attıysa, BMW ve PSA grubun geliştirdiği 1.6 litrelik benzinli motor da kendi kategorisinde 2007'den bu yana zirvede yer alıyor. Bu yıl da tahtını kimseye bırakmayan bu motor, çok büyük bir gelişme olmadıkça bir kaç yıl daha zirvede yer alacağa benziyor.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

1.8 lt ve 2.0 lt Arası Alman markanın AMG versiyonlarındaki motor hacmi küçülüyor. Bu da ilk olarak A ve CLA Serisi'nde uygulamaya kondu. 2.0 litrelik motoruyla 360 HP güç üreten bu motor şu anda kategorisinde rakipsiz durumda...
İşte 2014'ün En İyi Motorları

2.0 lt ve 2.5 lt Arası Audi, son dört yıldır bu ödülü bırakmaya hiç niyetli gözükmüyordu, nitekim 2014 yılının da bu kategorisinin birincisi yine 5 silindirli turbo ile Audi oldu.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

2.5 lt ve 3.0 lt Arası BMW'nin birçok modelinde kullanılan 6 silindirli 3.0 litrelik TwinPower turbo motoru geçen yıl kazanan Porsche 2.7-litre DI önünde ilk sırayı almayı başardı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

3 lt ve 4 lt Arası Performans ve dinamizm kategorisine geldik. Geçen yıl olduğu gibi yine bu kategoride galip McLaren'ın 3.8 litrelik V8 motoru oldu. Bu motor şuanda 650S ve 12C modellerinde kullanılıyor.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

4 lt ve Üzeri Kazananlar kulübünün değişmez markası Ferrari geçen yıl olduğu gibi bu yıl da zirvede yer aldı. 458 Italia ve Speciale'de kullanılan 4.5 litrelik V8 bu kategori de ilk sırada yer aldı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

En Çevreci Motor Bu ödülü Tesla'nın elektrikli motoruna gitti. Bu motorun en çevreci motor seçilmesi ise kimseyi şaşırtmadı.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

En İyi Yeni Motor Mercedes-Benz'in 2.0 litrelik turbo motoru En İyi Yeni Motor ödülünün sahibi oldu. Litre başına ürettiği 180 HP ile dikkat çeken bu motor, A45 AMG'yi 0'dan 100 km/s hıza 4.6 saniyede ulaştırmayı başarıyor.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

En Performanslı Motor Geçen yıl F12 berlinetta'nın V12 motorunun kazandığı bu ödül, bu yıl 458 Italia ve Speciale modellerinde kullanılan 4.5 litrelik V8'e gitti.
İşte 2014'ün En İyi Motorları

Halit Bolkan'ın Yorumu International Engine of the Year Awards’ın dünyanın belirli bir bölgesiyle sınırlı olmaması, çok farklı ülkelerden gazeteciler tarafından verilen oylarla seçimlerin gerçekleştirilmesi ve motor teknolojilerinin çok daha önemli hale gelmesiyle, dünyanın en önemli ödüllerinin başında geldiğini düşünüyorum. Zaten son yıllarda ödül kazanan markaların bu ödüle özel ilanlar vermeye başlaması da farkındalık yaratıldığının kanıtı. 2006 yılından bu yana jüri üyesi olduğum International Engine of the Year Awards organizasyonunda 2014 sonuçları beni pek de şaşırtmadı. Özellikle Ford 1.0 EcoBoost, VW 1.4 TSI, BMW/PSA 1.6 ve Audi 2.5 TFSI, bu ödülün gediklileri durumunda. Bu dört motor, benzerleri olmasına rağmen son derece iyi mühendislik özellikleriyle koltuklarını korumayı başardı. Mercedes AMG imzası taşıyan 2,0 litrelik turbo motorun da litre başına güç konusundaki başarısı ve kullanım özellikleri, hacim kategorisinin yanı sıra En İyi Yeni Motor unvanını da almasını sağladı. Elektrikli otomobil dünyasının yıldız markası Tesla da yakın gelecekte elektrikli otomobillerin içten yanmalı rakiplerle daha ciddi mücadeleye girebilecek potansiyele sahip olduğunu gösterdi. Ödül kazanan tüm markaları tebrik ediyorum ve 2015 oylamasına kadar yollara çıkacak yepyeni motorları kullanmayı heyecanla bekliyorum…
Volkan Demirkuşak'ın Yorumu Motor Oscar’ı olarak bilinen ve uluslararası saygınlığı ve bilinirliğiyle sonuçları her yıl daha çok merak edilen International Engine Of The Year’da kazanan bu yıl yine Ford olurken, 1.0 litre 3 silindirlik motor da bir rekora imza attı. Hacim küçültmenin olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan üçüncü birincilikle birlikte Ford’un rakiplerine de örnek olacağı aşikar. Bu yılın en dikkat çekici sonuçlarından biri de Alman marka Mercedes-Benz’in 2.0 litrelik 360 HP gücündeki turbo motoruyla elde ettiği birincilik oldu. 1.8-2.0 litre sınıfında birinciliği alan bu motorun Premium rekabetine de tat vereceği kesin. Peugeot, BMW ve Audi’nin başarılarıysa sürüyor. Uluslararası gazetecilerin oylarıyla yılın en iyi motorlarını belirleyen Engine Of The Year Awards’ın en “genç” üyesi olarak Türkiye’deki markaların da bu ödüle verdiği değerin arttığını görüyor olmaktan da memnunum. Geleceği belirleyecek küçük hacimli bol beygirli verimli motorlarla yola devam eden 2014 yılının ardından 2015’in Oscar ödülleri için adayları test etmeye çoktan başladık bile.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.