
Kimler geldi kimler geçti

Bugün yollarda çok sayıda farklı marka otomobil görüyoruz ve çoğu hakkında az ya da çok bilgi sahibiyiz. Ancak bir otomobil müzesine veya klasik otomobil yarışlarını seyretmeye gittiğinizde markasını bilemediğimiz, logosunu tanımadığımız çok sayıda araçla karşılaşıyoruz. İşte o markaların çoğu...
Otosan Anadol 1966 - 1991
Ülkemizin ilk seri üretilen aracı olan Anadol’un 1966’da başlayan serüveninde, sedan, kamyonet, coupe, station wagon ve buggy versiyonlar vardı.
Kimler geldi kimler geçti

Saturn 1985 - 2010
GM’in Japon üreticilerle rekabet için kurduğu Satürn, beklenen başarıyı gösteremeyince kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

Panhard Levassor 1891-1968
René Panhard ile Émile Levassor tarafından kuruldu. Panhard adıyla askeri araç üretimine ağırlık verdi.
Kimler geldi kimler geçti

Isotta Fraschini 1900-1949 - Motor üretmek için kurulan İtalyan şirketi, 1930’da zarar etmeye başlayınca kapandı. Ancak adı hiç ölmedi.
Kimler geldi kimler geçti

Humber 1868-1931
Bisiklet üretimi yapan ve askeri araç ile uçak motoru da imal eden Humber, batmaktan kurtulamadı.
Kimler geldi kimler geçti

Ransom Eli Olds tarafından 1897’de kurulan Oldsmobile, fabrikasının yanmasının ardından GM bünyesine girdi. Seri üretim mantığı ve geliştirdiği teknolojileriyle tarihi boyunca GM’in özel markalarından biri olsa da grubun zarar etmesi nedeniyle 2004’da kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

De Tomaso 1959 -2004
İtalyan üreticinin en tanınan modeli olan Pantera, markanın yaşaması için yetmedi. De Tomaso, bir kaç kez dirilmek yeni konseptler tanıttı ama olmadı.
Kimler geldi kimler geçti

Rochet-Schneider 1894-1932
Lüks otomobil markalardandı. Ancak Birinci Dünya Savaşı’nın etkilerinden kurtulamadı.
Kimler geldi kimler geçti

Wolseley 1901-1975
İngiltere’nin eski markalarından olan Wolseley, sürekli el değiştirdi ve son sahibi BMC’de üretimi bitti.
Kimler geldi kimler geçti

Mercury 1938-2011
Ford, Mercury markasını lüks otomobil üretmek için kurdu. Ancak Lincoln ile Ford arasında sıkışan Mercury, zarar ettiği için kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

REO 1905-1933 (otomobil) 1975
Oldsmobile’in kurucusu Ransom Eli Olds tarafından kurulan REO, 2. Dünya Savaşı sonrası kamyon üretimine ağırlık verdi. 1970’lerde Volvo’ya satılan REO’nun üretimi sona erdi ve adı da tarihe gömüldü.
Kimler geldi kimler geçti

Morris 1912-1987
Bisiklet üreticisi William Morris kurdu. Zarardan kurtulamayınca BMC’ye satıldı ve sonra kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

De Dion Button 1883-1932
Buharlı araçla üretime başlayan marka, 1887’de 64 km/s ile hız rekoru kırmıştı .
Kimler geldi kimler geçti

Plymouth 1928-2001
Chrysler, Ford ve Chevrolet ile rekabet etmek için Plymouth’u kurdu. Daimler sayesinde farklı modeller üretti. Ortaklık bitikten sonra kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

Hillman 1907-1979
Kalite sorunlarını çözemeyen Hillman, önce Peugeot, sonra Chrysler tarafından satın alındı ve kapandı
Kimler geldi kimler geçti

Facel 1939-1954
Lüks ve konforlu modeller üretse de rakipleriyle rekabet konusunda yetersiz olduğu için kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

Wartburg 1956-1991
Wartburg, Batı Almanya ile Doğu Almanya’nın birleşmesi sonucu Opel tarafından satın alındı. Opel, Wartburg markasının üretimini bitirdi.
Kimler geldi kimler geçti

Trabant 1957-1991
Berlin’in sembolleri arasında görülen Trabant, Batı ile Doğu Almanya’nın birleşmesiyle VW tarafından satın alınıp kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

Pontiac 1928-2010
Oakland adıyla kurulan ve sonra GM bünyesinde Pontiac adını alan marka, sportif modelleriyle tanınıyordu. Ancak GM mali sıkıntıya düşünce bu markayı da kapattı.
Kimler geldi kimler geçti

DeSoto 1928-1961
Amerikan otomobilleri, 1960’larda hızla büyürken DeSoto, bu yeniliklere ayak uyduramadı.
Kimler geldi kimler geçti

Austin 1905-1987
İlk Nissan, Austin lisansıyla üretildi. Mini’de Austin ile yollara çıkarken BMC kapanınca Rover devam etti.
Kimler geldi kimler geçti

Alvis 1919-1967
Lüks ve hızlı otomobiller üreten Alvis, Rover’a satıldı. Rover ve BMC ifl as edince bu marka da yok oldu.
Kimler geldi kimler geçti

Packard 1899-1958
Lüks ve heybetli otomobiller üreten Packard, bağlı olduğu Studebaker grubu kapanınca tarihe karıştı.
Kimler geldi kimler geçti

AMC 1954-1988
Radikal modeller sunan AMC, bünyesinde 10’a yakın markayı barındıran bir gruptu. AMC, Chrysler tarafından satın alındıktan sonra Jeep ve Eagle hariç çok sayıda marka kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

Truimph Car 1919-1984
Bir bisiklet üreticisi olan Triumph, 1984’e kadar otomobil üretti. Ardından otomobil kısmı BMC’nin bünyesine geçti. Morris ve Austin ile modeller geliştiren marka BMC ile birlikte kapandı. Triumph şu an motosiklet üretiyor.
Kimler geldi kimler geçti

Marcos 1959-2007
Teknolojisi ve tasarımıyla yenilikleri yakalayamadığı için rekabette geride kaldı.
Kimler geldi kimler geçti

Nash 1916-1954
Ticari araçla başlayan üretim otomobille devam ederken 1950’lerde başarılıydı. AMC satılınca kapandı.
Kimler geldi kimler geçti

Talbot Lago (Darracq) 1922-1956
Talbot, Sunbeam ve Darracq markaları birleşti. Darracq ise İngiltere dışında Talbot Lago adıyla satıldı.
Kimler geldi kimler geçti

Matra 1967-1996
Matra, bir mühendislik ve havacılık şirketi. Murena modeli ise hem Matra, hem de Talbot olarak üretildi.
Kimler geldi kimler geçti

Talbot 1903-1992
Talbot; Chrysler, Simca ve Peugeot ortaklığının sona ermesininin ardından Peugeot tarafından kapatıldı.
Kimler geldi kimler geçti

Simca 1934-1979
Karoser imal eden Simca, otomobil üretiminde Fiat ve Peugeot ve Chrysler grubuna katıldı.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.