
Mazde RX-8

Birkan Demir Çalışkan: Tabii ki elektrikli, çevreci veya turbo beslemeli otomobilleri de çok seviyoruz. Ama RX-8 için bir istisnaya kalbim tümden razı. Açıkçası ben RX-8’i çok özleyeceğim ve bu tipte bir motorun an itibarıyla devam edemeyecek olmasından dolayı üzgünüm. 9700 d/d’de kesiciye giren motor bu noktaya ok gibi çıkıyor. Ancak yakıt tüketimi ve motor ömrünü görmezden gelerek RX-8’i nadide bir eser gibi aklımda yaşatmak istiyorum. Yani bir kez de olsa sera gazı konusunda istisna yapsak çok mu?
Mazde RX-8

Volkan Demirkuşak: Dönemin gelişen teknolojilerine göre “demode” demeye dilim varmıyor çünkü o tamamen kendine has bir otomobil. Turbosunun olmaması veya herhangi bir aşırı beslemeye ihtiyaç duymaması “tek tek gelin” diyen delikanlı edasıyla yolda dolanan külhanbeylerini anımsatıyor. Tamam tüketimi fazla , ama keyfi de bir o kadar eşsiz. Tasarımıyla da bambaşka. 4 kapısı olan bu denli canlı, dinamik ve atılmaya hazır bir ok gibi bir otomobil az bulunur. RX-8 aklımızda kalanla dosyalarının en akılda kalan modellerinden biri olacak.
Mazde RX-8

Eray Özgür: Devir göstergesinde 10.000’i görebildiğiniz kaç otomobil satın alabilirsiniz ki? Ya da yılda 768 TL vergi ödeyeceğiniz 231 HP’lik arkadan itişli kaç spor otomobil var? Bu otomobili seviyorum. Motosiklet gibi vızıldamasını, yan yan viraj dönmesini, arka koltuklarına kolaylıkla çocuk koltuğu takılmasını, tasarımını ve kabul edilebilir konforunu çok seviyorum.4000 d/d’ye kadar yollardaki neredeyse her otomobil tarafından sollanabilirsiniz. Ama diğerlerinin uykuya çekildiği devirlerde RX-8 daha yeni yeni açılıyor. Ufak tefek kaprisleri bir yana, sunduğu eğlenceyle, bu otomobil gerçek bir yıldız. Bulabilirseniz alın garajınızda dursun, çünkü gerçek bir klasik olacak.
Mazde RX-8

Koray Kodal: Atmosferik motorların delikanlı olduğunu düşenenlerdenim. Güçlü olmak için desteğe ihtiyaç duymayan motorlara saygım var. Mazda RX-8’in gücünü arka tekerleklere aktaran, kısa vites yollarına sahip manuel şanzımanı, nefessiz hızlanan motoru unutulmayacak tecrübe yaşatıyor. Bu keyfi veren ve 2001’de tanıtılan RX-8’de delikanlığın farklı bir boyutu daha vardı. Wankel motorla üretilmesi onu adeta Don Kişot olarak hatırlamamızı sağlıyor. Ayrıca bir spor otomobilde görmeyi beklemeyeceğiniz iki adet arka kapsı vardı. Gerçi kapılar ters yöne açılıyordu ama olsun biz onu öyle sevdik. O da yaşlandı artık. Ama Mazda, RX-8’in tadını yaşatacak bir otomobil tanıtacaktır umudundayım.
Mazde RX-8

Vites kolu Wankel motoru simgelerken, kalite yerli yerinde. Devir göstergesi ışık hızıyla hareket ederken, devir kesiciye doğru sesli bir uyarı duyuluyor.
Mazde RX-8

1308 cc’lik Wankel ya da diğer adıyla Rotary motorun başka bir örneği yok. Devirlenme kabiliyeti çok iyi.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.