otohaber_logo
MULTIMEDYA
Mitsubishi Pajero 30 Yaşında
Mitsubishi Pajero 30 Yaşında
1 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Sağlam şasisi, 4 tekerlekten çekişli aktarması, süspansiyonları, ergonomisi ve motor özellikleriyle artık 30’uncu yaşını kutlayan Pajero’nun atasını, aslında Mitsubishi 1937’de tanıtmıştı. Japon üretici, 4 tekerlekten çekişli araç deneyimini ürettiği birkaç modelle pekiştirirken, bu araçlar özellikle Jeep’e benzedikleri için sorun olmuştu. Pajero’nun prototipi 1973 yılında Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Hayata geçemeyen bu aracı 1978’de ikinci bir prototip izledi. Ancak, Japonlar bu sefer kararlıydı ve Aralık 1981’deki Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtılan konsept, Paris-Dakar Rallisi’nin başlamasından önce, yani Mayıs 1982’de Pajero adıyla Japonya’da üretilmeye başlandı.

2 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Adını Arjantin’in Patagonya bölgesine özgü pampa kedisinden alan Pajero, İspanyolcada argo bir anlama geldiği için, İspanya, Hindistan ve Amerika’da Montero, İngiltere’deyse Shogun olarak pazarlandı. Başlangıçta tenteli seçeneği de bulunan 3 kapılı karoserle üretilirken, 2.0 lt’lik benzinli ve dizel motorlar güç kaynaklarıydı.1983 Paris-Dakar Rallisi’ne katılan Pajero, bu yarışta istediği sonucu alamayınca hem üretim modelinde hem de ralli için yeniden revize edildi. Bu değişiklikler seri üretime yansıtılırken, bağımsız çift salıncaklı süspansiyonlar, torsiyon çubuklu yaylar ve hidrolik direksiyon artık görev alan parçalardandı.

3 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Bu küçük revizelere ek olarak, Pajero’daki esas büyük değişim, büyük aileleri ya da şirketleri de müşteri portföyüne katmak üzere tanıtılan 5 kapılı uzun şasi sayesinde gerçekleşti. Üçüncü koltuk sırasının da sunulduğu 5 kapılı Pajero’da 2.3 lt’lik turbo dizel ve 2.0 lt’lik turbo benzinliler de model ailesine eklendi. Pajero’nun turbo dizel motoru ve 1984’te disk frenleri sunması, safkan arazi araçları kervanında bir adım öne geçmesine neden oldu. 1985 Paris-Dakar Rallisi’ne katılan Pajero, bu zorlu yarışta ilk birinciliğini elde etti. Aynı yıl 4 kademeli otomatik şanzıman, farklı döşeme alternatifleri ve ısıtmalı koltuk seçeneklerini sunarken, yine bu dönemde 2.6 lt’lik benzinli, 2.5 lt’lik dizel ve turbo dizel seçenekleri tanıtıldı.

4 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Karoser alternatifleri de beşe çıkmıştı. 1988’de turbo dizel motoru ara soğutuculu olarak görev yapan Pajero’da artık 2.0 lt’lik 6 silindirli bir ünite de vardı. 1991’de tamamen yenilenen ikinci nesil Pajero’da 4 farklı karoser bulunurken, ECI yakıt sistemli 3.0 lt’lik benzinli ve 2.5 lt’lik turbo dizel motorlar kullanıldı. Pajero’da artık ABS de vardı. Bu motorlara ek olarak, ihraç edildiği ülkelere göre karbüratörlü veya atmosferik dizeller de söz konusuydu. Keza, baz donanımları da değişiyordu. Ancak, en büyük yenilik, Super Select 4WD adındaki 4 tekerlekten çekiş sistemiydi. Dört farklı sürüş komutu sunan bu sistem, merkezi kilitli diferansiyelin de desteğiyle, 100 km/s’de arkadan itişli olarak giderken bile 4 tekerlekten çekişe geçebiliyordu.

5 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Temmuz 1993’te 3.0 lt’lik V6 motor yerini çift eksantrikli 24 supaplı 3.5 lt’ye bırakırken, 2.8 lt’lik turbo dizel motor da yeniydi. 1998’de makyajlanarak daha keskin hatlara kavuşan Pajero, GDI yani direkt püskürtmeli benzinli motoruyla öne çıkıyordu.

6 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

7 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

1999’da üçüncü nesil Pajero’nun tasarımı Pininfarina tarafından yapıldı. Aracın rijitliği arttırılırken, ağırlığı azaltıldı ve ağırlık merkezi yere yaklaştı. Bilyeli tip direksiyon artık yerini kremayerliye bırakırken, güç aktarımını mekanik yerine elektronik olarak yapan ikinci nesil Super Select 4WD aktarma sistemi vardı. 2003 yılında kısa şasili, 2006’daysa Amerika’da satılmazken aynı yıl, dördüncü yani güncel model aktif güvenlik sistemleri, iyileştirilen kilitlenebilir arka diferansiyeli, monokok gövdesiyle öne çıkıyor.

8 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero Pinin:Küçük Pajero’lar ilk kez 1995’te üretilmeye başlandı. 1998’de Pininfarina’nın teknik desteğiyle 3 ve 5 kapılı olarak İtalya’da da üretildi.

9 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

10 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Dünyanın en zorlu rallisi olarak bilinen Paris-Dakar Rallisi, ilk kez 1979’da düzenlendi. Yarış, adını, başlangıç noktası olan Fransa’nın başkenti Paris ve bitiş noktası olan Senegal’in başkenti Dakar’dan alıyordu. Artık Güney Amerika’da düzenlenen yarışın en büyük özelliği, zorlu doğa koşullarına karşı verilen mücadeledir.

11 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Pajero’nun ise toplamda 12 birinciliği bulunuyor. İşte o gurur listesi: 1983 Mitsubishi “En İyi Takım” seçildi. 1985 Paris-Dakar Rallisi, 1992 Cape Town Rallisi, 1993 Paris-Dakar Rallisi, 1997-1998 Paris-Dakar’da ilk 3 sırayı kaptılar. 2002 Dakar Rallisi. 2003 Marseille-Sharm el-Sheikh. 2004 Clermont-Dakar, 2005 Barselona-Dakar, 2006-2007 Lisbon-Dakar.

12 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

13 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

14 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

15 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

16 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

17 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

18 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

19 / 19

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Mitsubishi Pajero 30 Yaşında

Diğer Haberler