otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri
Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri
1 / 6

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Yapısal özellikleri nedeniyle ömürlü bir parça olan lastiklerin ömürleri bozuk yollarda düşük hava basıncı, yanlış park gibi etkenlerle azalır. Lastiğin değişim süresini ise diş derinliğinin 3.0 mm’nin altına inmesi veya özellikle yanak bölgelerinde başlayan tabana ilerleyen kırılmalarının gözle görülmesi ya da her ikisi de buna işaret eder. Aşınmış lastik kadar bozulan balans ayarı da tehlikelidir. Bu tehlikeler otomobilin yol tutuşunu bozarken fren mesafesini uzatır ve direksiyon hakimiyetini de zorlaştırır. Bu nedenle 10.000 km’de bir, balans ayarları kontrol ettirilmelidir.

2 / 6

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Diferansiyelden çıkan gücü tekerleklere ileten akslar, uzun ömürlü bir yapıya sahiptir. Bozuk yollar, sürücünün hatalı kullanımları ve ihmallerde bu parçanın ömrünü kısaltır. Ses yaparak kendini gösteren bu aşınmalar, yırtılan aks körüğü ile bilye ve dişlilerin yağsız kalarak yıpranmasına neden olur. Revizyonunda uzmanlık gerektiren bu parça, büyük masrafların habercisi olacağı için kontrol ettirilmelidir.

3 / 6

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Sürüş sırasında sürekli çalışan amortisörün içerisinde bulunan keçe ve supapların yapıları, zamanla bozularak işlevlerini kaybeder ve tekerleğin yola tutunmasını zayıflatır. Ritmi bozulan lastikler, fren mesafesinin uzamasına, yol yutuş özelliklerinin azalmasına ve lastiklerin daha hızlı aşınmasına neden olur. Titremeye başlayan direksiyona ek olarak araç, virajlarda daha fazla esnediği için savrulma riski de artar. Bu sorunları önlemek için amortisörleri orijinaliyle değiştirmek yeterlidir.

4 / 6

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Rot ve rot başı isimli parçaların ömürleri bozuk yolların oluşturduğu titreşimlerin etkisiyle kısalır. Özellikle rot başlarında oluşan aşınma zamanla direksiyon ve süspansiyon sistem parçalarının çalışma ritmini bozarken daha da tehlikelisi sürüş güvenliğini riske atar. Bu nedenle rot başları kontrol ettirilmeli gerekiyorsa değiştirilmelidir. Bu değişim sonrası yapılacak rot ayarı sayesinde otomobilin yol tutuş özellikleri hissedilir derecede artar.

5 / 6

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Önden çekişli aktarma sistemine sahip otomobillerde özellikle motor ve şanzıman bağlantı takozları kontrol edilmelidir. Yine aracın alt bölümünde motor ve şanzımanı taşıyan travers ve diğer destek parçalarının bağlama elemanlarının tork değerlerinin kontrol edilmesinde yarar var. Egzoz bağlantı noktaları ve takozlarının da gözden geçirilmesi gerekir.

6 / 6

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Ön Düzen Parçaları ve Kontrolleri

Diğer Haberler