Opel’in makyajdan daha fazlası gibi görünen Corsa ile buluşmaya Almanya’da Rüsselsheim’e markanın kalbine gittik. Corsa ile ilk karşılaşmamızda yeni yüzünün büyük fark oluşturduğunu gördük. Öncelikle yeni panjur tasarımı yani Opel’in Vizör olarak tanımladığı tasarım öğesine kavuşan Corsa’da büyük fark oluşturan detay olmuş. Yenilenen Intellilux LED Matrix farlar daha modern görünüyor. Benzer modern dokunuşla ön tamponda da fark oluşturulduğunu görüyoruz. Önde ve arkada Opel’in meşhur şimşek logosunun da yenilendiği görülüyor. Bagaj kapağı üstündeki Corsa yazısı büyütülerek kapağı tamamen kaplar biçimde kullanılmış. Otomobilin bagaj kapağı ardında 309 litrelik bir hacim sunuluyor.
Makyajla gelen “Grafik Gri” rengi de Corsa’ya daha dikkat çekici bir hava kazandırmış. Corsa’nın içerisine geçtiğimizde direksiyon göbeğinin yenilendiğini görüyoruz. Yenilenen şimşek logosu da yerini almış. Artık vites seçicide bir joyistik yok, küçük bir kontrol şalteri ile konsol diğer yenilenen Opel modellerinde olduğu gibi ferah bir yerleşime kavuşmuş. 10 inçlik dokunmatik multimedya ekranında aradığınız bulmak zor olmuyor. İlk kez Android Auto ve Apple CarPlay bağlantısı kablosuz olarak gerçekleşiyor. Yine dijital olan 7 inçlik gösterge grubu da net şekilde görülebiliyor. Yeni spor koltuklarla da Corsa’nın dinamizmi içeriye taşınmış.
Zengin donanım paketlerine sahip olan Opel Corsa’da, Hız sabitleme sistemi, sürücü yorgunluk tespit sistemi, yokuş kalkış sistemi, kör nokta uyarı sistemi, 180 derecelik panoramik geri görüş kamerası, aktif acil frenleme sistemi, ön ve arka park sensörleri standart olarak sunuluyor. giriş seviyesini oluşturan Edition donanımında, 16 inçlik alaşımlı jantlar, LED ön farlar, LED ön sis farları, uzun far asistanı, arka park sensörü, seçilebilir “Spor” sürüş moduna sahip spor şasi (otomatik şanzımanla), ön çarpışma ikazı, aktif acil frenleme sistemi, trafik işareti tespit sistemi, sürücü yorgunluk tespit sistemi, şerit koruma özelliği ile aktif şerit takip sistemi, yağmur sensörü, düz tabanlı suni deri (sadece EAT8 şanzımanlı versiyonda) direksiyon, hız sabitleyici, 5 inçlik monokrom ekranlı radyo, standart olarak sunuluyor.
GS donanımınında Edition’a ek olarak, 16 inçlik elmas kesim alaşımlı jantlar, siyah detaylar, kör nokta uyarı sistemi, 7 inçlik dijital sürücü göstergesi, 130 derecelik geri görüş kamerası, alaşımlı spor pedallar, elektronik klima, ön koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, 10 inçlik multimedya ekranı ve kablosuz Apple CarPlay, Android Auto ile LED stoplar sunuluyor.
Opel Corsa’nın en üst donanım seviyesi Ultimate’de ise, 17 inçlik jantlar, ambiyans aydınlatma, karartılmış arka camlar, 180 derecelik dijital panoramik geri görüş kamerası, 7 inçlik dijital sürücü göstergesi, anahtarsız çalıştırma, navigasyon, köpekbalığı anten, panoramik cam tavan standart olarak sunulurken Intellilux LED Matrix Farlar opsiyonel olarak eklenebiliyor.
Fiyat listesinde motor seçeneklerine baktığımızda, 1.2 75 HP benzinli, 5 ileri vitesli manuel şanzımanlı Edition donanımlı Corsa’nın giriş seviyesinde olduğunu görüyoruz. 1.2 Turbo benzinli 100 HP AT8 Edition ve GS donanımlarıyla alınabiliyor. 1.2 Turbo benzinli 130 HP AT8’i ise Ultimate donanımıyla görüyoruz. Tamamen elektrikli versiyonu Corsa Elektrik, GS donanım paketi ve 136 HP’lik elektrikli motoruyla, 354 km’ye kadar menzil iddiasıyla yer alıyor. 136 HP’lik Corsa Elektrik, 7,4 kW AC, 300-450 voltaj aralığı, 100 kW DC şarj kapasitesi sunarken 50 kWh bataryasını hızlı şarj cihazı ile yüzde 20’den yüzde 80’e 25 dakikada şarj edebiliyor. Bataryalar için de 8 yıl 160.000 km garanti sunuluyor. Şimdilik fiyat listesinde tek elektrikli olan 136 HP’lik Corsa Elektrik, 8,2 saniyede de 0-100 km/s hızlanmasını tamamlarken elektronik olarak limtli 150 km/s maksimum hıza sahip.
Sürüş organizasyonunda 15 kW/156 HP ve 402 kilometreye kadar menzile sahip olan Corsa ile yola çıktık. Corsa Elektrik hızlı şarj cihazı ile yüzde 20’den yüzde 80’e sadece 30 dakikada şarj olabiliyor. 3 farklı sürüş modu bulunan yeni Opel Corsa Elektrik kişiselleştirilebilmesi ve performansıyla da tatmin ediyor. Yol tutuş konusunda sınıf standartları üstünde olan otomobil kolay yönlendirebilen bir yapıda. Genel olarak güven veren ve dinamik bir performans sağlayan Opel Corsa Elektrik 156 HP’nin menzinli koruma konusunda da başarılı olduğu gördük.
Yazı: Koray Kodal/Frankfurt