Range Rover Evoque
İngiliz arazi aracı üreticisinin ilk kez LRX adı altında 3 kapılı bir konsept olarak tanıttığı kompakt SUV’u Evoque, 2010 Paris Otomobil Fuarı’nda da seri üretim versiyonu olarak yine 3 kapılı çarpıcı karoseriyle tanıtılmıştı.
Range Rover Evoque
Range Rover’ın ana firması Land Rover, kompakt SUV’lar arasında tasarım ikonu olmaya aday Evoque’un 3 kapılı dışında bir de 5 kapılı bir versiyonunun olacağını duyurduğunda akıllarda “Acaba çarpıcı tasarım sıradanlaşacak mı? ” gibi sorular da oluşmuştu.
Range Rover Evoque
Ancak yayınlanan resmi fotoğraflar bu korkuların son derece yersiz olduğunu da ortaya koydu. Bunu sağlayansa eklenen arka kapılara rağmen 4.35 metrelik uzunluğun 3 kapılı versiyonla aynı tutulmasıyla karoser oranlarının da korunabilmesinde saklı.
Range Rover Evoque
Düz yüzeyler, ince farlar ve şişkin çamurluklar gibi karakteristik tasarım detaylarıyla sınıfında farklı bir yerde olan 5 kapılı Evoque, 3 kapılı kardeşine göre 4 cm daha yüksek olmasıyla daha fazla baş mesafesi vadediyor.
Range Rover Evoque
Alüminyum tavan ve motor kaputu, plastik ön çamurluklar ve magnezyum bağlantı kolları sayesinde boş ağırlığın 1.700 kilogram civarında tutulması beklenirken, şehirlerde cirit atması beklenen Evoque, buna rağmen zeminden yükseklik ve bazı arazi açılarında Land Rover Freelander2’den daha başarılı değerlere sahip olacak.
Range Rover Evoque
Tamamı 4 silindirli, 2.2 lt 150 HP ve 190 HP dizel ile 2.0 lt 240 HP turbo benzinli motor seçenekleriyle yollara çıkacak olan araçta motor kaputunun altında 6 silindirli motorları sığdırmaya yetecek kadar yer yokken, 6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatik şanzıman alternatifleri sunulacak.
Range Rover Evoque
2011’in son çeyreğinde Avrupa pazarında önden çekişli versiyonda 35.000 Euro’dan, 4 tekerlekten çekişli versiyonlarda ise 37.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.
Range Rover Evoque
5 kapılı Evoque’un Türkiye satış fi yatı içinse bu değerlerin yaklaşık 2 katını hesaba katmak gerekiyor.
Range Rover Evoque
3 kapılı Evoque ile uzaktan fazla bir fark anlaşılmazken, çift renkli gövde tipik İngiliz otomobilleri gibi.
Range Rover Evoque
Range Rover Sport ile benzer yapıdaki eğimli kokpit ergonomik olarak başarılı gözüküyor.
Range Rover Evoque
Farklı renklerde satın alınabilecek olan koltuklar tamamen kişiselleştirilebilen iç mekanın bir özelliği.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
