
Renault Clio

Karşımızda duran bu küçük otomobil, sınıfının en değişik ve iddialı görünen modellerinden biri haline gelmiş. Baştan aşağı Renault’nun yeni tasarım şefi Laurens van den Acker yönetiminde oluşturulan ilk model olan yeni Clio’nun görünümü markanın DeZir, Captur, Frendzy ve R-Space konseptlerinde karşımıza çıkan yeni anlayışla şekillenmiş.
Renault Clio

Büyük farlar ve geniş ön ızgara küçük Renault’ya agresif bir ifade kazandırırken, LED gündüz farları ön ızgaranın içine gizlenmiş. Boyutları henüz açıklanmayan ancak selefine göre daha alçak ve geniş bir otomobil olacağı belirtilen yeni Clio’da gizli arka kapı kollarıyla 3 kapılı bir görünüm elde edilirken, bu yapı sayesinde aracın 3 kapılı bir versiyonundan tasarruf edilebilir.
Renault Clio

Arka kapıdan itibaren yükselen belirgin omuz çizgisi, iki parçalı yatay stoplar ve altıgen arka camıyla iddialı görünen yeni Clio’nun bagajında Mazda3’ten izler görmek de mümkün. Yeni Clio’da tüketicilere daha duygusal bir ürün sunmayı amaçlayan Laurens van den Acker ve ekibi bu hedeflerini yaşam alanında da ön plan da tutmuşlar.
Renault Clio

Bugüne kadar üretilen nesillerinde genelde birkaç renkli kaplamayla kabine heyecan katmaya çalışan Clio, yeni neslinde artık çok daha fazla özellik sunuyor.
Renault Clio

Kokpit tasarımında uçakların kanatlarından ilham aldıklarını söyleyen Renault tasarımcıları yeni nesille birlikte tüketicilere artık çok daha iddialı renk kombinasyonları ve çeşitli logolar da sunacaklar. Dijital ve analog kombinasyonlu gösterge tablosu tasarımıyla fark yaratırken, ön konsol sürücüye doğru eğimli bir açıya sahip.
Renault Clio

Orta donanım seviyesinden itibaren konsolun üstünü süsleyecek olan 7 inçlik dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi R-Link, iPhone neslinin hoşuna gidecek bir detay. Sistemde tıpkı akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlarda olduğu gibi uygulamalar indirilebiliyor.
Renault Clio

2012 Paris Otomobil Fuarı’nda ilk sahne deneyimini yaşayacak olan yeni Clio’nun yollarla buluşması için verilen randevuysa kasım ayı. Tüm dünya için sadece Flins-Fransa ve Bursa-Türkiye fabrikalarında üretilen yeni Clio’da selef modele göre ortalama 100 kg’lik bir hafifleme iddiası mevcut. Bu sayede daha düşük tüketim ve yüksek performans değerleri sunması beklenen yeni modelde kullanılan motorlar da yeni bir otomobile yakışacak türden.
Renault Clio

Lansmanla birlikte bir benzinli ve bir dizel motorla yollara çıkacak olan yeni Clio’nun motor yelpazesi 2013’te zenginleşecek. Araçta ilk etapta sunulacak olan motorlar ve özellikleri şöyle: 0.9 lt 3 silindirli benzinli turbo. 90 HP maksimum güç ve 135 Nm maksimum tork. Ortalama yakıt tüketimi 4.3 lt/100 km, CO2: 99g/km. 1.5 lt 4 silindirli dizel. 90 HP maksimum güç ve 220 Nm maksimum tork. Ortalama yakıt tüketimi 3.2 lt/100 km, CO2: 83 g/km.
Renault Clio

2013’ün ilk çeyreğinde seçenekler arasına eklenecek olan 1.2 lt’lik 4 silindirli benzinli turbo 120 HP güç üretirken motor yeni bir 6 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımanla kombine edilecek. Bu şanzıman ayrıca aynı dönemde 1.5 lt’lik dizelde de sunulmaya başlanacak.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.