otohaber_logo
MULTIMEDYA
Roding Roadster 23
Roding Roadster 23
1 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Wiessman, Artega, Gumpert derken Almanlar yeni bir egzotik spor otomobil markasına daha kavuştular. Adını Bavyera bölgesindeki küçük bir şehirden alan marka, bir otomotiv tasarım yarışmasında birinci olan Münih Teknik Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuş.

2 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

İlk olarak 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda bir konsept olarak sergilenen Roding Roadster, aradan geçen üç yılın sonunda nihayet Cenevre Otomobil Fuarı’nda seri üretim haliyle sahne aldı. Keskin yüzeylerin yoğun olarak kullanıldığı karoserdeki karbon bölümler sayesinde aracın boş ağırlığı 950 kg’da tutulabilmiş.

3 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

BMW’den alınan ve arka aksın önünde, ortaya, enlemesine konumlandırılan 3.0 lt’lik benzinli sıralı 6 silindirli turbo motor 320 HP’lik gücünü 6 ileri manuel şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarırken, toplam ağırlığın yüzde 60’ı arka aksa biniyor. Yüzde 40’a kadar kilitlenebilen kilitli arka diferansiyel, performans kullanımının anahtarları arasında yer alırken, araçta opsiyonel olarak “yarı slick” performans lastikleri de sunuluyor.

4 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

285 km/s maksimum hız ve 3.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerlerine sahip olan Roding Roadster sadece 23 adet üretilecek olmasıyla, benzer performans değerleri sunan ancak çok daha fazla bulunan Porsche veya Lotus gibi markalara egzotik bir rakip olacak.

5 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Minimalist iç mekanda farklı koltuk seçenekleri sunulurken, ön konsolun yüksek ve eğimli yapısı artık üretilmeyen Porsche Carrera GT’yi hatırlatıyor.

6 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roadster’ın çıkartılabilir 2 parçalı sert tavanı aracın tüm yıl kullanımını kolaylaştırıyor.

7 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

8 / 8

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Diğer Haberler