
Sürüş izlenimi :Lexus RC 200t

Türkiye pazarı için yepyeni bir marka ile tanışmanın heyecanıyla İspanya yolundayız. Öncelikli olarak ABD pazarı için oluşturulan ve 27 senedir otomobil üreten Lexus, 1989 yılında ilk kez LS 400 ve ES 250 ile yollara çıktı. Türkiye’de ise resmi distrübütör ile ilk kez temsil ediliyor. Biz de premium sınıft a yer alan Lexus’un güncel modelleri GS ve RC ile ilk kez Palma de Mallorca’da tanıştık. Seyahatimizin ilk günü otoparkta Lexus’un orta sınıf coupe temsilcisi RC ile karşılaştık. Adeta otomobil fuarındaki standından fırlamış bir konsept otomobil gibi sıradışı görünen RC, ilk anda bir heyecan yaratıyor. Otomobilin krom detaylarla göze çarpması sağlanan devasa ön panjuru, şişkin çamurlukları, geniş ve alçak yapısı çok dinamik bir coupe tasarımı oluşturmuş.
Sürüş izlenimi :Lexus RC 200t

Lexus RC’nin oturma alanı, Audi A5 Coupe, BMW 4 Serisi Coupe ve Mercedes C Coupe gibi 2+2 kişilik düzende. Ön koltuklar oldukça rahat. Coupe karosere rağmen görüş açılarında fazla sorun yaşanmıyor. Kabin içerisinde malzeme ve işçilik kalitesi premium sınıf standartlarına yakışacak seviyede. Multimedya ve güçlü ses sistemleri de RC’ye avantaj sağlıyor.
Sürüş izlenimi :Lexus RC 200t

Yola çıktığımızda da otomobilin ses yalıtımının ne kadar başarılı olduğunu fark ettik. Kalite ve konfor hissi kısa sürede yolcuları sarıyor. RC’nin motor ve şanzımanı da konforu destekliyor. RC’nin motor seçeneklerini 200t ve 300h oluşturuyor. Hibrit olan 300h’ye 2,5 litre benzinli motor ve elektrikli güç ünitesi hayat veriyor. Türkiye’ye ithal edilecek olan ise turbo benzinli motorla donatılan 200t modeli.
Sürüş izlenimi :Lexus RC 200t

Direksiyonuna geçtiğimiz RC 200t, 2,0 litrelik motoruyla 245 HP ve 350 Nm maksimum tork sunuyor. İlk kalkış anında asfaltı kazıyan bir sürüş karakteri yaşatmayan 200t, hızlanma konusunda tatminkar bir tablo sunuyor. Arkadan itişli olan otomobil konforu gözetip akıcı hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Vites geçişlerinin de sarsıntısız ve akıcı olmasında, konunun uzmanı Aisin’e teşekkür etmek gerekli. Konfor odaklı ayarlar RC’nin premium coupe sınıfının beklentilerini karşılıyor.
Sürüş izlenimi :Lexus RC 200t

Şasinin sportifliğini de kısa sürede fark ediyoruz. Ardı arkasına geçilen virajlarda ve ani şerit değişimlerinde karoserin aşırı salınımları dinamik süspansiyon sistemiyle engellenmiş. Süspansiyon sistemi kadar direksiyonun da dinamik ayarlar sunmasını beklesek de yumuşak ayarlara sahip direksiyon hızlı tepkiler vermiyor. Ancak Türkiye’ye ithal edilecek Sport donanımında kişiselleştirme seçeneğiyle RC’de dinamiklik arttırılabilecek. RC 200t, Mart itibariyle 100 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satılacak. Bu fiyat karşılığında zengin donanım paketiyle de gelecek RC, rakipleri karşısında güçlü olacak.
Yazı: Koray Kodal Palma de Mallarca/İspanya
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.