otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Peugeot 308 HB
Peugeot'nun kompakt sınıftaki iddialı moeli 308, makyaj sonrasında daha çekici konuma gelerek yenilikleriyle bir adım ileriye gitti.
Sürüş izlenimi - Peugeot 308 HB
Hatchback ve station karoserlerle üretilen Peugeot 308, makyaj sonrasında, tasarım, donanım, motor ve şanzıman yenilikleriyle karşımıza çıktı.



Makyaj sonrasında yeni donanım seçenekleri eklendi. Jantlar arasında da yeni seçenekler bulunuyor.

Markanın yeni yüzüne bürünen 308'de daha dik açılı, geniş bir ön panjur var. Yeni ön tamponda daha geniş hava girişi sağlayan ızgaralar kullanılmış. Farların ve stopların formu korunmuş. Farlarda yeni eliptik modüllü halojen aydınlatma sunuluyor. Tasarımdaki yenilikler arasında küçük bir detay olarak da dairesel depo kapağı yerine AdBlue depo girişine yer açmak için daha büyük ve dikdörtgen olan kullanılmış.



İç mekanda yeni döşemeler kullanılmış.

Peugeot'nun i-Cockpit olarak adlandırdığı kokpit tasarımında değişikliğe gerek duyulmamış. Active ve Allure donanımlarında yeni döşemelere yer verilmiş. Yeni 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın vites kolu ve arkasındaki sürüş modu düğmesiyle vites konsolunda değişiklik oluyor. Elektrik kontrollü bu vites kolunu daha önce 3008'de görmüştük.



Mirrorlink, Android Auto ve Apple CarPlay bağlanabilirliği arttırıyor. Navigasyon da yenilendi.

Multimedya sistemi güncellenen 308'in bu konuda ergonomisi ve fonksiyonelliği iyileştirilmiş. Kapasitif sensörlü ekranda, TomTom marka, üç boyutlu yeni navigasyon sistemi ve 360 derece kamera görüntüleri rahat takip edilebiliyor.



Analog devir göstergesi saat yönünün tersine hareket ediyor.

Makyaj sonrasında GT Line ve GT donanımları eklenmiş. Güvenlik donanımları yenilenen otomobilde, fren yaparak aracı tamamen durdurabilen adaptif hız sabitleme sistemi sunuluyor. Bu sistem PSA Grubu'nda ilk kez 308'de kullanılıyor. Bunun haricinde, aktif güvenlik freni, güvenli takip mesafesi uyarısı, aktif şerit takip sistemi, yorgunluk tespit sistemi, akıllı far sistemi, aktif hız tabelası tanıma sistemi, aktif kör nokta uyarı sistemi, VisioPark 1 (360 derece görüş sağlıyor) ve park yardımcısı isimli sürüş destek sistemleri sunuluyor.



Motor seçeneklerinde yenilikler bulunan 308'de, PSA'da ilk kez yer verilen 1,5 lt'lik dört silindirli BlueHDi 130 S&S kullanılıyor. Bir diğer turbo dizel motor olan BlueHDi 180 S&S ise yeni EAT8 otomatik şanzıman ile sunuluyor. Turbo benzinli motor seçeneği PureTech 130 HP ise elden geçirilip daha düşük tüketim ve emisyon değerleri elde edilmiş.



Yeni vites konsolu: 2,0 litrelik turbo dizel motorla sunulan yeni 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, 308 için yeni bir vites konsolu sunuyor. Daha önce 3008'de gördüğümüz elektrik kontrollü vites kolu sıra dışı bir tasarıma sahip. Bu motor ile gelen sürüş kişileştirme düğmesi de vites kolunun arkasında yer alıyor. Motoru çalıştırmak ya da durdurmak için Start düğmesine alışılmıştan daha uzun süre basmak gerekli.

Otomobilin sürüş dinamiklerinde değişikliğe gerek duyulmamış. Küçük çaplı direksiyon simidi hala en dinamik yapılardan birini sağlayan direksiyon sistemine bağlı. Süspansiyon ayarları da dinamizmi gözetmeye devam ediyor.



Sürüş organizasyonunda 2.0 BlueHDi EAT8'i kullandık. 180 HP'lik turbo dizel motor alt devirlerden itibaren canlı bir çalışma karakterine sahip. Otoyol ve bol virajlı dağ yolları içeren rotamızda 2.0 BlueHDi'ın her an hızlanmaya hazır yapısının sürüş güvenliğini arttırdığını gördük. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın da sürüş dinamiğinin etkili olmasında önemi büyük. Aisin üretimi olan geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman hızlı ve zamanında vites değişimleri sunuyor.

Bu motor ülkemize ithal edecekler arasında yok. Türkiye'ye sadece hatchback karoserle ithal edilecek makyajlı 308'ler yılın son çeyreğinde satın alınabilecek.



Yazı: Koray Kodal-Salzburg/Avusturya

Diğer Haberler