otohaber_logo
MULTIMEDYA
SUV yenilikleri
SUV yenilikleri
1 / 26

SUV yenilikleri

SUV yenilikleri

SUV'lar söz konusu olduğunda "alanın da satanın da" memnun olduğunu söylemeliyiz. Tüketiciler sürüş pozisyonu kadar yükselen imajın ve artan kullanışlılığın tadını çıkartırken, üreticiler de sedan veya hatcback gibi daha geleneksel karoser tiplerine göre daha yüksek olan maddi kazançtan hoşnut oluyor. Önümüzdeki dönemde küçük ve kompakt SUV'lardaki artış dikkat çekecek.

2 / 26

AUDI Q3 VE Q5

AUDI Q3 VE Q5

Audi, quattro yani dört tekerlekten çekiş sistemiyle 80'lerin başından bu yana haklı ün elde etmiş bir üretici. Alman marka son 5 yıldaysa Q modelleri yani SUV'larıyla popülaritesini arttırıyor. Q3 ve Q5 Audi'nin SUV ailesinin temel direkleri konumunda. Bunlardan büyük kardeş Q5 bu yılın sonunda yollarla buluşuyor. Artık Meksika'da üretilecek olan yeni Q5'te radikal değişikliklere gidilmiyor. Aksine zaten çok başarılı olan güncel nesil, sadık kitlesini tedirgin etmeyecek biçimde evrimleşmiş. Yeni nesilde tasarımda dikkati çeken en önemli nokta daha keskin hale gelen çizgiler ve olgun görünüm olacak.Boyutlarında hem uzunluk hem de genişlikte birkaç cm'lik artışın söz konusu olduğu otomobilde, versiyonuna göre 100 kg'a yaklaşan bir hafifleme sağlanmış. A4'le aynı altyapıyı kullanan Q5'in motor seçenekleri arasında 1,4 lt'lik TSI ünite de sunulacak. A4'te kısmi otonom sürüşün en iyi örneklerinden birini sunan Audi, yeni Q5'te de sürüş yardımcıları konusunda A4'teki menüyü karşımıza çıkartacak.

3 / 26

AUDI Q3 VE Q5

AUDI Q3 VE Q5

Otomatik mesafe takibi ve şerit yönlendirmesi yapabilen adaptif hız sabitleyici otomobildeki gelişmiş opsiyonlardan sadece biri. Multimedya ve çevrimiçi hizmetlerde de bugünün en gelişmiş özelliklerini sunması amaçlanan otomobilde sekize kadar mobil cihaza kablosuz internet sunabilen WiFi Hotspot opsiyonu da mevcut olacak. Q2 gelinceye kadar Audi'nin giriş SUV'u olan Q3, önümüzdeki yılın sonunda yeni nesliyle tanıtılacak ve yaklaşık 4,50 metrelik uzunluğuyla tam da Q2 ve Q5 arasına konumlandırılacak.Güncel nesilde özellikle dinamik sürüş özellikleriyle beğeni toplayan kompakt SUV, buna karşın kısıtlı yaşam alanı ve vasat süspansiyon konforuyla eleştiri oklarını üzerine çekiyor. Audi, yeni neslin daha dengeli bir otomobil olmasına odaklanırken, geniş ve değişken bir kabinle adaptif süspansiyon sistemiyle çok yönlü sürüş özellikleri sunulmasını amaçlayacak. Motor seçenekleri ve donanım özelliklerinde A3'ten faydalanılacak.

4 / 26

AUDI Q3 VE Q5

AUDI Q3 VE Q5

Kokpit tasarımında A4'e paralel çizgiler dikkat çekerken, dokunmatik panelle kontrol edilen multimedya ekranı 8,3 inç büyüklüğünde.

5 / 26

ALFA ROMEO STELVIO

ALFA ROMEO STELVIO

Alfa Romeo güzel otomobiller üretir! Bu altı dolu bir söz. İtalyanlar estetik söz konusu olduğunda, ister kompakt bir hatchback ister orta sınıf bir sedan olsun, farklarını ortaya koymayı çok iyi biliyorlar. Şimdi de sırada güzel bir SUV var. 2003 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Kamal konseptinden bu yana adeta yılan hikayesine dönen Alfa Romeo SUV'u nihayet geliyor. Adını İtalya'daki ünlü geçitten alan Stelvio'nun 2017'nin ikinci yarısında yollara çıkması bekleniyor.

6 / 26

ALFA ROMEO STELVIO

ALFA ROMEO STELVIO

BMW X3, Audi Q5 ve Mercedes GLC gibi orta sınıfın premium SUV'larıyla rekabet edecek olan otomobilin altyapısı Giulia'dan alınıyor. Baz versiyonlarda arkadan itişli olarak satılacak olan Stelvio'da dört tekerlekten çekiş, güçlü motor seçeneklerindeyse standart olacak. Tıpkı 9 ileri vitesli otomatik şanzıman gibi. İlk etapta 2,0 lt'lik benzinli ve 2,2 lt'lik dizel, 4 silindirli motorlarla yollara çıkacak olan otomobilin bir Quadrifoglio Verde yani yüksek performans versiyonunun üretilmesine de kesin gözüyle bakılıyor.Ferrari imzalı ve Giulia QV'de de görev yapan 2,9 lt'lik V6'nın, bir değişikliğe gidilmeden, 510 HP güç üretmesi bekleniyor. Stelvio'nun Alfa Romeo açısından önemi sadece ilk SUV'u olması değil. İtalyanlar bu modelle birlikte uzak kaldıkları Amerika pazarına da güçlü ve etkili bir geri dönüş planlıyorlar.

7 / 26

ALFA ROMEO STELVIO

ALFA ROMEO STELVIO

Çapraz şekilde yerleştirilmiş çiftli egzoz çıkışları QV versiyonunun simgelerinden biri olacak.

8 / 26

ALFA ROMEO STELVIO

ALFA ROMEO STELVIO

5 kişilik yaşam alanında hareketli arka koltuklarla sedan kardeş Giulia'dan daha fazla kullanışlılık sunulacak.

9 / 26

ALFA ROMEO STELVIO

ALFA ROMEO STELVIO

Sürücüyü çevreleyen kokpit Giulia'dan alınacak. Göstergeler klasik Alfa tarzında. D.N.A. sistemi sürüş karakterinin düzenlenmesini sağlıyor. 2,9 lt'lik çift turbo V6'lı QV versiyonu için henüz yeşil ışık yanmış değil ama ihtimal yüksek.

10 / 26

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

Volkswagen'in son bir yılına markanın EA 189 kodlu dizel motorlarında çıkan emisyon skandalı darbe vurdu. Markaya küresel ölçekte önemli yaptırımlar uygulanıyor. Ancak hayat devam ediyor ve ortaya çıkan olumsuz tabloyu tersine döndürmek için çekici modeller gerekiyor. SUV'lar da bu konuda önemli görevler üstleniyor. Yeni Tiguan bu yılın başında satışa sunuldu ve büyük ilgi görüyor. Sırada modelin 7 kişilik versiyonu var. 20 cm uzatılmış olan Tiguan XL aslında Çin pazarına yönelik bir model. Orada uzun boyutlarına karşın standart olarak 5 kişilik bir kabinle yollara çıkacak ancak Avrupa'da Touran'a daha havalı bir alternatif olacak. Havalı demişken Volkswagen'in gerçek anlamdaki havalı Tiguan'ı da önümüzdeki yıl karşımıza çıkacak.Tiguan CC (Cross Coupe) adını alması beklenen model, kalın C sütunu, basık tavanı ve dar cam yüzeylerin dikkat çektiği tasarımıyla daha iddialı görünecek. MQB platformu sayesinde aks mesafesi ya da iz açıklığının değiştirilmesi kolaylaştı.

11 / 26

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

Bu sayede yere daha sağlam basacak olan Tiguan CC'nin BMW X4 ve Mercedes GLC Coupe gibi modellerle rekabet edebilecek yol tutuş özellikleri sunması bekleniyor. SUV hamlesini ilk olarak lüks sınıftaki Touareg ile başlatan Volkswagen, tersine bir yayılımla küçük ve daha kolay ulaşılır bir SUV'u en sona bıraktı. Bahsettiğimz model Polo SUV. Elbette resmi adı bu değil ancak tanımdan da anlaşılacağı gibi söz konusu olan markanın küçük sınıf temsilcisinin yeni neslinin SUV versiyonu.2018'de yollara çıkacak olan Polo SUV'un tıpkı yeni gelecek Polo gibi sadece benzinli motorlarla üretileceğine dair dedikodular gittikçe artıyor. Kesin olan şu ki otomobilde önden çekiş standart, dört tekerlekten çekiş sistemi ise , adaptif süspansiyon sistemi gibi, güçlü motorlarda opsiyonel olacak.

12 / 26

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

T-Cross Breeze konsepti arka tasarımın ana yapısı hakkında fikir veriyor.

13 / 26

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

VW POLO SUV, TIGUAN XL VE TIGUAN COUPE

Tiguan XL'de boyutlarla birlikte arka kapı da büyürken, yan cam çizgisinin bitimindeki kıvrım BMW X3'ü fazlasıyla hatırlatıyor.

14 / 26

Seat Arona

Seat Arona

Seat ilk SUV'u Ateca için çok bekletti ama bundan sonrası daha kolay olacak. İspanyolların kompakt sınıftaki Ateca'nın altına konumlandıracakları küçük sınıf SUV'larının ismi bile belli: Arona. Bir sonraki nesil Ibiza platofmunun yani MQB'nin en kısa halinin kullanılacağı otomobilde 1,0 lt ile 1,6 lt arasında değişen 3 ve 4 silindirli benzinli ve dizel motorlar görev yapacak. Adını Tenerife'nin güneyindeki bir şehirden alan küçük SUV'un yaklaşık 4,20 metre uzunluğunda olması bekleniyor. Başka bir deyişle küçük Seat, kısa bir süre önce yollara çıkan Audi Q2'nin daha ulaşılabilir bir alternatifi olacak.

15 / 26

Seat Arona

Seat Arona

3 silindirli motor ve önden çekişle makul bir başlangıç fiyatı sunulacak.

16 / 26

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche'nin orta sınıf SUV'u Macan'ın elde ettiği büyük başarı kompakt bir modelin de önünü açtı.

17 / 26

Porsche Macan

Porsche Macan

MQB platformunda ancak sadece 4x4 olarak üretilecek otomobilde 4 silindirli motorların kullanılması öngörülüyor.

18 / 26

Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace

Jaguar'daki değişim marka fanatikleri için bir lokmada kabul edilmesi kolay olmayan bir türde gerçekleşti. Retro tarzın kırıldığı yeni modern çizginin geri dönüşü arzu edilen otomobilleri ortaya çıkarttı. F-Pace de bunlardan biri. İngilizler orta ve orta üst sınıfa hitap eden F-Pace'in altını kısaltılmış XE platformunu kullanan E-Pace ile doldurmaya hazır. Tasarım anlamında devrim sunmayacak olan otomobilde F-Pace'in oranları daha kompakt bir halde karşımıza çıkacak.4,5 metre sınırını aşmayacak olan otomobil Range Rover Evoque ve BMW X4 gibi modellere nispeten "kelepir" bir alternatif olacak.

19 / 26

SUV yenilikleri

SUV yenilikleri

2,0 lt'lik 4 silindirli motorların görev yapması beklenen otomobilde baz versiyonlar arkadan itişli olacak. Alüminyum gövde sayesinde ağırlığın ve yakıt tüketiminin düşük, sürüş keyfi ve performansınsa yüksek olması hedefleniyor.

20 / 26

Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace

XE'den alınan 4x4 sistemi 165 milisaniye içinde dört tekerlekten çekiş ve arkadan itiş arasında geçiş yapabiliyor.

21 / 26

VOLVO XC40 VE XC60

VOLVO XC40 VE XC60

SUV ve crossover İsveçli markanın sesinin güçlü çıktığı sınıflar. XC90 ile sınıfındaki en modern modellerden birini sunan Volvo, bir alt sınıftaki XC60'ın yeni neslinde de aynı reçeteyi kullanacak: Modern sürüş asistanları, gelişmiş multimedya özellikleri ve şarj edilebilir hibriti de kapsayan yüksek teknolojili motorlar. Önden çekişli baz versiyonlarda 3 silindirli benzinli motorlara yer verilmesi beklenirken otomobil artık Belçika yerine İsveç'te üretilecek.

22 / 26

VOLVO XC40 VE XC60

VOLVO XC40 VE XC60

Volvo'nun Alman ve İngiliz premium rakiplerinin kompakt sınıfta başarı elde etmesi, markanın XC40 ile daha ulaşılabilir bir modele imza atmasına neden oluyor. Volvo'nun CMA (Kompakt Modüler Mimari) Platformu üzerinden geliştirilen yeni SUV aynı zamanda bir sonraki V40'ın da altyapısını kullanmış oluyor. Orta vadede sattığı her on otomobilden birinin şarj edilebilir hibrit olmasını amaçlayan Volvo, bu hedefine ulaşmak için XC40'ta da böyle bir versiyon sunacak. 1,5 lt'lik 3 silindirli benzinli motorla işbirliği yapacak olan 50 kW gücündeki elektrikli motorun oluşturduğu hibrit sistem yaklaşık 50 km'lik emisyonsuz sürüş menzili sunacak.

23 / 26

VOLVO XC40 VE XC60

VOLVO XC40 VE XC60

XC90'dan gelen hibrit sistem 2,0 litrelik benzinli motorla sunulacak.

24 / 26

VOLVO XC40 VE XC60

VOLVO XC40 VE XC60

Volvo kokpitinin odağında tablet mantığıyla çalışan kontrol ekranı var.

25 / 26

MAZDA CX-5

MAZDA CX-5

SUV rekabetine geç ancak sağlam giriş yapan markalardan biri olan Mazda, bu girişi sağlayan ilk ve en önemli modeli CX-5'in yeni neslini 2017 sonunda tanıtacak. Radikal değişimler yerine sportif görünümü ön planda tutan tasarım değişikliklerinin yapılacağı yeni nesilde boyutlar da korunacak. Özellikle güvenlik donanımları ve bilgi-eğlence sistemlerinde önemli bir gelişimin yaşanacağı ikinci nesil CX-5'te ilk kez benzinli turbo motorların da kullanılacağına dair dedikodular var. Kesin olan tek şey Mazda'nın yine hafif üretim teknolojisini ön planda tutacağı.

26 / 26

MAZDA CX-5

MAZDA CX-5

Çin pazarına yönelik üretilen CX-4'ün keskin tasarım detayları ikinci nesil CX-5'te de kendine yer bulmuş.

Diğer Haberler