Otomobil tasarımında İtalyanlar, her dönemde başarılı ve yetenekli bir milletti ve Pininfarina da bu konuda öne çıkan markalardan biriydi. 1920’de kurulan Pininfarina aslında Ferrari modellerinin çoğunun tasarımıyla ünlense de de cep telefonundan mutfak dekorasyonuna tramvaydan traktöre kadar çok sayıda ürüne de imza attı.
- 20 Şubat 2023
Pininfarina’nın ilk modeli Lancia Dilambda
Bay Battista’nın tasarladığı ilk model Lancia Dilambda 1931’de Concorso d’Eleganza Villa d’Este’de sergilendi.
PininFarina kuruldu
Otomobillere karşı çok ilgi duyan Battista Farina, Giovanni’de ağabeyinin yanında çalışıyordu. 17 yaşındayken Fiat Zero’nun tasarımında görev yaparken yine Birinci Dünya Savaşı sırasında Aviatic eğitim uçaklarının üretimine yardım etti. Farina, 1920 yılında Amerika’ya giderek bölgenin sosyal ve ekonomik yapısını inceledi. Aynı yıl Henry Ford ile tanışan Farina, çeşitli araştırmalar yaptıktan sonra Torino’ya döndü ve kendi otomobilini tasarlamaya karar verdi. Battista Farina, lakabı olan ve küçük anlamına gelen Pinin’i soyadı Farina ile birleştirerek 1930’da Pininfarina markasını kurdu. Torino’da kurulan şirket karoser imalatı yapıyordu.
Pininfarina hızlı büyümesini ve tanınmasını yeni modellerle pekiştirdi.
Alfa Romeo C 2300, Hispano Suiza Coupe, Fiat 518 Ardita ve Lancia modelleri Pininfarina imzası taşıyan otomobillerdendi,
Pininfarina tasarımlarında aerodinami ön plandaydı
1935’te geliştirilen Alfa Romeo 6C 2300 Pescara Coupe modeli aerodinamik olarak tasarlandı. İtalyan tasarımcı ayrıca yeni modelin test sürüşünü yaparken aracı deri ile kamufle ederek bir ilke imza attı.
Pininfarina Cisitalia ile devrim yaptı
1939’da çalışan sayısını 500’e çıkartan Pininfarina, Cisitalia 202’yi geliştirirken aracın çamurluklarını tasarıma (karosere) dahil edildi. O dönem için önemli bir yenilik olan Cisitalia 202 ile Pininfarina otomobil tasarımda yeni bir sayfa açtı. Pininfarina yeni tasarım dilini Lancia Aurelia’da da gösterdi.
Pininfarina ile Enzo Ferrari anlaştı
Pininfarina ile Ferrari 1951 yılında anlaşma imzaladılar. 1952’de tanıtılan Ferrari 212 Inter Cabriolet modeli de bu işbirliğinin ilk ürünüydü.
Pininfarina'dan Formula 1 otomobili konsepti
1969'da tanıtıllan Pininfarina Sigma Grand Prix Monoposto F1 konsepti.
Pininfarina imzalı Corvette konsepti
1963’te tasarlanan Chevrolet Corvette Rondine konsepti.
Pininfarina'nın logosu ve F harfi
Pininfarina'nın logosunda bulunan F harfi Battista Farina'nın soyadından geliyordu. Battista Farina Pninfarina’yı devretti Battista Farina, 1961 yılında soyadını Pininfarina’ya çevirdi Bay Battista, 1961’de Pininfarina’yı oğlu Sergio Pininfarina ve damadı Renzo Carli’ye devretti.
Peugeot modellerinde Pininfarina ımzası
Pininfarina tarafından tasarlanan ve 1956 ile 1961 yılları arasında üretilen Peugeot 403’ün coupe ve cabrio seçeneklerinin karoserleri Torino’da imal edildi. 1969'da tanıtılan Peugeot 504 Coupe ile 504 Cabrio (görseldeki araçlar) ise bu işbirliğinin en ünlü üyeleri arasında yer aldılar.
1970 Modulo
Paolo Martin tarafından tasarlanan 1970 Modulo isimli konsept, hem Pininfarina için hem de otomobil endüstrisine klavuzluk yaptı. Ayrıca Pininfarina 1972’de 1:1 ölçekli yani bir otomobilin tam boyutlarının aerodinamik özelliklerini ölçen rüzgar tünelini de faaliyete geçirdi.
1974 Lancia Beta Montecarlo
1974'te tanıtılan Lancia Beta Montecarlo modeli ortadan motorluydu. Bu araç 8.000 adede varan üretim rakamıyla Pininfarina'nın en çok ürettiği modellerdendi.
Pininfarina imzalı Alfa Romeo konseptleri
Pininfarina tarafından tasarlanan Alfa Romeo konseptleriyle birlikte görülen Sergio Pininfarina 1966 yılında babası Battista’nın ölümü üzerine şirketin başına geçti ve yeni bir araştırma merkezi kurdu.
2006 Ferrari P4/5
Ferrari P4/5, Amerikalı otomobil koleksiyoncusu James Glickenhaus için tasarlandı.
Ferrari P4/5 rüzgar tünelinde
2006’da Pebble Beach Concours d’Elégance’ta tanıtılan ve sadece 1 tane üretilen Ferrari P4/5 modeli rüzgar tünelinde test ediliyor.
Andrea Pininfarina
Battista Farina'nın torunu, Sergio Pininfarina'nın da oğlu olan Andrea Pininfarina 2001 ile 2008 yılları arasında Pininfarina S.p.A. Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su oldu. Andrea Pininfarina ile Ferrari P4/5 modeli.
Pininfarina ımzalı Mitsubishi CZC
Pininfarina, 2006 ile 2009 yıllar arasında açılabilir sert tavanlı Mitsubishi CZC’yi üretti.
Pininfarina B0 konsepti ile yeni bir sayfa açtı.
2008’de zarar eden Pininfarina, 2009’da hisselerin büyük bir kısmı Leonardo & Co isimli yatırım bankasına devretti. 2010’da Şanghay’da tasarım ofisi açan Pininfarina, 2010 yılında tasarladığı yüzde 100 elektrikli B0 konseptini tanıttı.
Pininfarina Uzak Doğu'ya ağırlık vermeye başladı
Bir aile şirketi olan Pininfarina, 2015’te dünyanın en büyük traktör üreticilerinden biri olan Hindistanlı Mahindra Grubu tarafından satın alındı. Özellikle Uzak Doğulu markalar için tasarım yapan Pininfarina’nın tanıttığı güncel tasarımlar arasında Vietnamlı VinFast markasının LUX SA2.0 modeli ve Haima 7X isimli araç yer alıyor.
Pininfarina Battista konsepti
Pininfarina, 90’ıncı yılında kurucusunun adını taşıyan Pininfarina Battista konseptini geliştirdi.
İstanbul Havalimanı trafik kulesinin tasarımını Pininfarina yaptı. Bu tasarım Uluslararası Mimarlık Ödülü'nü kazandı.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.