otohaber_logo
MULTIMEDYA
Terfi Aldı
Terfi Aldı
1 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Sınıfının referans alınan modeli olan Passat, rekabet çıtasını biraz daha yukarı çekmek için tamamen yenilendi. Yepyeni bir platformdan yükselen Passat, tasarımı, donanımı ve motor seçeneklerinde de yenilikler sunuyor.

2 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Passat, tasarımıyla da artık daha seçkin görünüyor. Keskin çizgiler kullanılan karoserde, donanıma göre artan krom kaplı detaylar test aracımızda sıklıkla yer alıyordu. Panjur üstünden farların içine kadar uzanan bir çizgiyle birleştirilen krom detaylar tampon köşelerinde de yer alıyor. Otomobilin yüzünde şıklık sağlayan bu detaylar, kapı üstlerinde de kullanılmış. Ancak, kapıların çizilmesini önlemek adına tasarlanan plastik kaplamaların yerini almış olması, bu çıtaların da zarar görme ihtimalini arttırıyor. Krom kadar dikkat çeken bir diğer yenilik LED aydınlatma ile gelmiş. LED’li gündüz farları dışında, LED farlar da aydınlatma grubunda kaliteyi arttırmış.

3 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Otomobilin içerisine geçtiğinizde kendinizi pahalı bir otel lobisine girmiş gibi hissedebilirsiniz. Mekan şık ama biraz soğuk. Bunda otomobilin içinde ve dışında kullanılan “ciddi” tasarım tercihi etkili oluyor. Sürücü koltuğuna geçmeden önce arka koltukları merak ediyorum. Sürücü koltuğunu kendime uygun olarak ayarlayıp arkaya geçtiğimde, Skoda Superb’de övgüyle bahsettiğimiz cömert diz mesafesinin bir benzerine Passat’ta da rastladım. Makam otomobili olarak kullanılmak istenilirse yeni Passat’ın arka koltuklarda artık daha fazla konfor sunduğunu söyleyebiliriz. Arka kapıların geniş açılması da ergonomiyi arttırıyor. Arka bölümdeki malzeme kalitesi önden farklı değil.

4 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Artan sadece kabindeki yaşam alanı olmamış. Bir önceki nesilde 565 litre olan bagaj hacmi artık 586 litre. Kapı içi gözleri, vites konsolundaki eşya gözleri ve kullanışlı torpido gözüyle Passat’ın toplam yükleme alanı oldukça başarılı. Direksiyon başına geçip, kokpiti incelemeye devam ediyoruz. Malzeme ve işçilik kalitesi selefinin bir adım ötesinde. Çoğunlukla yumuşak plastik kullanılan ön konsolda, sert plastik parçalar bile çok kaliteli hissettiriyor. Parlak siyah kaplı orta konsol ve vites kolu çevresi de şıklığı arttırıyor. Vitesin hemen yanındaki Start düğmesine bastığımızda 2.0 lt’lik TDI hayat buluyor. Dijital göstergeler de uyanıyor. Orta konsoldaki multimedya sistemi dokunmatik olarak çalışıyor. Gün ışığında da sorunsuz görünen renkli ekrandan opsiyonel olarak alınan navigasyon sistemi izlenebiliyor. Ama navigasyon sisteminin asıl olarak çok rahat takip edildiği ekran dijital gösterge grubu içerisinde yer alıyor. Geniş ve renkli ekrandan araç bilgisayarı ve navigasyon sistemi büyük bir rahatlıkla takip ediliyor.

5 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Motor seçeneklerine baktığımızda, benzinli güç ünitelerinin 1.4 TSI 125 HP ve 150 HP’den oluştuğunu görüyoruz. Üç dizel motor seçeneği de olan Passat’tın fiyat listesinde 1.6 TDI 120 HP, 2.0 TDI 150 HP ve 190 HP seçenekleri bulunuyor. Test aracımızda ise bu seçenekler arasından 2.0 TDI 150 HP bulunuyor. Selefinde 140 HP olan 2.0 TDI’ın maksimum torku da 20 Nm daha düşüktü. Yeni motorun, Türkiye vergilendirmelerine göre artan fiyatı çok fazla tercih edilmesinin önündeki tek engel. Küçük silindir hacimli dizel motorların fiyat ve vergi avantajı olması yüksek satış rakamlarına ulaşmayı sağlıyor. Ama dizel motorun ekonomik olduğu kadar da güçlü olmasını isteyenler var. Silindir hacminden ziyade, bu taleplerinin karşılanmasını isteyenler ihmal edilmemiş. İşte bu noktada test aracımızdaki gibi yüksek silindir hacimli motorlara da ihtiyaç duyanlar Passat’ta karşılıksız bırakılmamış.

6 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Fabrika verilerine baktığımızda yerini aldığı 140 HP’lik motorun sunduğu 9,8 saniyelik 0-100 km/s hızlanma ve 211 km/s’lik maksimum hızından daha iyi veriler sunulduğunu görüyoruz. 8,7 saniyeye iyileştirilen 0-100 km/s hızlanma test ölçümlerinde 8,9 saniye olarak kayda geçti. Fabrika verilerine çok yakın olan bu değer çok başarılı. Test aracımız genel olarak değerlendirildiğinde hızlanma konusunda başarılı bir tablo çiziyor. Ancak 1750 d/d ile 3000 d/d arasında ulaşılan 340 Nm’lik maksimum torka ulaşana kadar, ilk kalkış anında çok atak bir hızlanma yapısı yok. Sakin ilk kalkıştan sonra, maksimum tork devrine ulaşıldığında ise çok tatminkar bir hızlanma ortaya çıkıyor.

7 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Büyük silindir hacmi bir motorun yakıt tüketimi, motor dizel bile olsa korkutucu olabilir. Passat 2.0 TDI, fabrika verilerine göre 4,4 lt/100 km gibi çok iddialı bir ortalama tüketim verisi sunuyor. Test ölçümlerinde fabrika verisinden uzak bir değer de olsa, 5,8 lt/100 km gibi ekonomik bir otalama tüketim sağlandı.

8 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Sürüş özelliklerine bakıldığında konforun ön planda olduğunu görüyoruz. Darbe emişi başarılı süspansiyon sistemi kabin içerisine sarsıntıları önlemek için yoldaki dikey darbeleri başarılı bir şekilde sönümlüyor. Ağırlık transferlerinde de hızlı cevaplar veren süspansiyon sistemi güven veriyor. Ancak gürültülü çalışan arka süspansiyon sistemi konfordan çalıyor. Konfordan bahsetmişken, ön yolcu koltuğunun yanından gelen plastik sesleri de konfor puanlarını eksiltti. Otomobil hareket halindeyken sıklıkla duyulan bu çıtırtı sesleri umarız test aracımıza özgüdür. Kabin içerisinde motor gürültüsü çok etkili olmazken, yol ve rüzgar sesi ise başarılı yalıtım sayesinde çok düşük.

9 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Yumuşak bir direksiyon sistemine sahip olan Passat, bu konuda da konforlu. Yüksek hızlarda ya da ani direksiyon hareketlerinde yeteri kadar hızlı olan direksiyon sistemini geri bildirimleri de oldukça iyi.

10 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Rakipleri arasında 2014 model fiyatlarına göre; aynı motoru paylaşan Audi A4 2.0 TDI 150 HP multitronic 138.193 TL’den başlıyor. A4’ün Passat’tan uygun fiyatlı olmasında bu sene yenilenecek olması etkili. Peugeot 508 2.0 HDi 163 HP otomatiğin başlangıç fiyatı ise 140.500 TL. Hyundai i40 1.7 CRDi otomatik 142.400 TL’ye satılırken, Renault Latitude 2.0 dCi 175 HP BVA 135.800 TL’ye satılıyor. Buraya kadar değerlendirdiğimizde Passat’ın sınıf ortalamalarını tutturduğunu görüyoruz. Opel Insignia 2.0 CDTi 130 HP otomatik ise 108.458 TL ile sınıfının en cazip fiyatlısı. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

11 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

12 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

13 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

14 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

15 / 15

Terfi Aldı

Terfi Aldı

Diğer Haberler