
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Yeni Audi A4, selefine göre daha keskin çizgilere sahip LED aydınlatmalarla hemen ayırt ediliyor. Farlar dışında tasarımda selefine göre küçük hareketlerle yapılan değişiklikleri çok dikkatli olmazsanız, hemen fark etmeniz zor. A4, selefinden çok ayırt edici görünmediği gibi markanın diğer sedanlarıyla da büyük benzerlik gösteriyor. Akıcı, şık ve seçkin görünen yeni A4, 1994 yılından beri süregelen olgunlaşma sürecini beşinci nesilde de devam ettiriyor.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

12,3 inç’lik renkli ekrandan oluşan gösterge tablosu türünün en görkemlilerinden biri. Kabindeki malzeme ve işçilik kalitesi oldukça başarılı. S line donanımıyla gelen spor koltukların destekleri çok iyi. Torpido gözü dar.
Test otomobilimizin üstüne eklenen, neredeyse bir otomobil fiyatına mal olan zengin donanım, A4’ün neler sunabileceğini göstermesi açısından önemli. Bu liste içindeki S line donanımı, markanın sportif genlerine gönderme yapmayı başarıyor. Şıklığından ödün vermeyen S line donanımı A4’e sportif öğelerini dengeli bir şekilde aşılamış. Bu donanımla gelen geniş hava girişli ön tampon, LED farların keskin çizgileriyle uyumlu. Ön çamurluklardaki S line logosu da sportif donanımın sinyalini veriyor. 19 inçlik S line logolu jantları A4’ün geniş çamurluk yuvalarını doldurmayı başarıyor. Üstündeki kışlık lastikler ise test ölçümlerinde, fren mesafesinin olması gerektiğinden uzun çıkacağını bize şimdiden haber veriyor. Otomobilin arkasında da LED aydınlatmanın etkisi hissediliyor. Bagaj kapağıyla bütünleşen stoplar A4’ün, önü kadar arkası da özenle tasarlanmış otomobillerden biri haline getiriyor. S line’a özel arka tampon altındaki gri plastik kaplama ile arka tampona da biraz sportifl ik eklenmiş.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Otomobilin kabinine geçtiğimizde malzeme kalitesinin Audi’nin yüksek standardıyla uyumlu olduğu görülüyor. İlk kez TT’de tanıtılan, dijital gösterge grubu A4’te oldukça şık görünüyor. Geleneksel amacı motor devri ve hız gibi bilgileri aktarmak olan bu geniş ekranda bile kişiselleştirme seçeneği sunulması fonksiyonelliği ve rakiplerine göre avantajını da arttırıyor. Rakiplerinde olduğu gibi yeni A4’te de havada asılı gibi duran ve gizlenmeyen bir multimedya ekranı tercih edilmiş. Bu konum, sürücünün gözünün hizasında olması açısından doğru. Sistemin çözünürlüğünün ve fonksiyonelliğinin başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Multimedya sisteminin kullanışlılığı sınıfının en iyisi olmasa da pek çok rakibinden daha iyi.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Ön koltuklar S line donanımı sayesinde oldukça başarılı vücut desteklerine sahip. Kabin içerisindeki genişlik ise rakipleriyle benzer seviyede: çok cömert ya da yetersiz değil. Tabii burada premium rakiplerden bahsediyoruz. Orta konsolda, daha önce A7 ve A8 modellerinde gördüğümüz yayvan formlu vites kolu tipiyle karşılaştık. Avuç içerisine rahat oturması için tasarlanan vites kolu, hem az yer kaplıyor hem de şık görünüyor. Kokpitte düğmelerin büyük bir kısmı vites konsoluna odaklanmış ve bu bölüm de sürücünün direkt görüş açısında değil. Motoru çalıştırıp stop etmeye yarayan düğme de kokpitin bir hayli derininde kalmış.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Premium rakiplerin benzinli motorlarına göz attığımızda BMW’nin 1,5 litre 136 HP, Mercedes’in 1,6 litre 156 HP ve Volvo’nun 1,5 litre 152 HP’lik motorlarının bulunması Audi’nin bu konuda bir şeyler yapmasını gerektirdi. VW Grubu modellerinden tanıdığımız 150 HP gücündeki 1,4 litrelik turbo benzinli motor A4’te de görev alıyor. Biraz gürültü ve sarsıntı hissettiren ilk çalışma karakteri, önde uzunlamasına yerleştirilen 1.4 TFSI’ın konfordan ödün verebileceği izlenimi yaratıyor.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Önde uzunlamasına yerleştirilen motor, sürüş sırasında çok atak hissettirmese de test verileri rakipleriyle benzer hızlanma değerlerine işaret ediyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzıman türünün en iylerinden biri; hızlı ve sarsıntısız çalışıyor.
Hızlanma konusunda, rakipleriyle benzer fabrika verileri sunan 150 HP’lik 1.4 TFSI, testte oldukça tatminkar verileri sunmayı başardı. 8,8 saniyelik 0-100 km/s test verisi ortalama bir tüketici için oldukça iyi bir hızlanma anlamına geliyor. 1.4 TFSI ara hızlanmalarda oldukça atak ve 7 ileri vitesli çift kavramalı S tronic elini çabuk tutuyor. Vites geçişleri yerinde ve oldukça hızlı. Bu verimlilik yakıt tüketimine de yansıyor. A4 ile 6,2 lt/100 km’lik ortalama tüketimle seyahat etmek hiç zor değil.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Audi’nin dinamik sürüş karakteri yeni A4’de daha da iyileştirilmiş. Önden çekişli otomobilin virajları geçme kabiliyeti çok iyi. Ani şerit değişimlerinde de kontrol edilebilirliği yüksek olan A4, sürücüsüne güven veriyor. Direksiyonun netliği ve geri bildirimleri başarılı. Audi A4, dinamik bir sürüşü yüksek konforla birlikte sunmayı başarıyor.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

Çok geniş olmayan bagaja sırtlıklar yatırılıp uzun eşyalar konulabilir.
Test :Audi A4 1.4 TFSI S tronic

A4’ün arka koltuklarının ferah olduğunu söylemek zor. Bu sınıftaki premium rakiplerinin genelinde olduğu gibi diz mesafesi kısıtlı kalıyor.
Yazı: Koray Kodal / Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.