otohaber_logo
Test Merkezi
Test: BMW X1 sDrive18i M Sport X
BMW X1 sDrive18i M Sport X
Test: BMW X1 sDrive18i M Sport X

BMW’nin SUV sınıfına giriş seviyesi olan X1 artık yeni nesil marka yüzüyle çok daha gösterişli bir tasarıma kavuştu. Büyüyen otomobilde sportiflik dozunun artıp artmadığını testimizde öğreneceğiz. 

Üçüncü nesliyle yollara çıkan X1’in fiyat listesinde tasarımı etkileyen iki donanım, X-Line donanımlı “normal” versiyon ve M Sport X bulunuyor. Test için karşımıza sportif M Sport X çıktı. BMW’nin yeni nesil tasarım anlayışının öğeleriyle bezeli olan X1’de neredeyse kare formdaki iri ön panjur, BMW dilindeki adıyla böbrek, tasarımı dikkat çekici olmasını sağlıyor. İnce yapılı adaptif LED farlarla modern bir görünüm elde edilmiş.

X1’in tasarımı selefine göre çok daha güçlü ve sportif görünürken, M Sport hem görsel anlamda daha farklı tamponlara hem de daha fazla gövde rengi bölümlere sahip. Standart olarak 205 mm’lik zeminden yüksekliğe sahip olan X1’in M süspansiyon donanımıyla 15 mm daha alçak süspansiyon sistemi sunuluyor.



Yeni platform


Üçüncü nesil X1, 2 Active Tourer’da da kullanılan önden çekişli otomobillere yönelik olan UKL2 platformunda yükseliyor. Yeni X1 selefine göre 53 mm daha uzun, 24 mm daha geniş ve 44 mm daha yüksekken, dingil mesafesi de 22 mm arttırılmış.

Otomobilin dışındaki dinamik ve güçlü yapı içeride modern tasarlanmış bir yaşam alanıyla devam ediyor. Kavisli dijital panel, 10,25 inçlik gösterge grubu ve 10,7 inçlik multimedya ekranına ev sahipliği yapıyor. Oldukça net görünebilen ve anlaşılır menülere sahip olan ekranlar sürücü tarafından rahat takip ediliyor. Genel olarak malzeme ve işçilik kalitesinin de başarılı olduğunu söyleyebiliriz.



Selefine göre çok daha ferah ve geniş bir yaşam alanı sunabilen yeni X1’in 60/40 oranında iki parçadan oluşan arka koltukları kızaklı yapısıyla 130 mm öne hareket ettirilerek yükleme alanına esneklik kazandırıyor. Selefine göre 35 litre fazlasını sunan 540 litrelik bagaj hacmi arka koltuk sırtlıkları yatırıldığında 1600 litreye ulaşıyor.


Bagaj hacmi



M Sport paketle gelen spor ön koltukların destekleri çok başarılı. Uzun süreli kullanımda da konforu da gözetiyor. M deri direksiyon, direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları, antrasit tavan döşemesi, M Sport iç tasarım ile içeriye de sportiflik kazandırılmış.

X1’in zengin standart donanımları arasında, Sürüş Asistanı Professional, Park Asistanı Plus, Konfor Erişim Sistemi ve Kablosuz Şarj Sistemi tüm otomobillerde bulunuyor.




Standart versiyona göre daha alçak olan adaptif M süspansiyon sistemi sportiflik dozu yüksek olsa da konfor dengesini sağlıyor. Bozuk zeminlerde de konforu koruyarak ilerlememizi sağlayan zeminden yükseklik sunuluyor. Pürüzsüz asfalt üstünde, kesik dönüşlerde ve ağırlık transferlerinde ise X1’in ne kadar dinamik olabildiğini gördük.



 X1’in fiyat listesinde sadece üç silindirli 1,5 lt turbo benzinli motorlu sDrive18i yer alıyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanın da dinamik yapısına rağmen 136 HP’lik motor sakin bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor ve tasarım ya da sürüş özellikleri kadar etkileyici olmadığını söylemeliyiz. 9,7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisini makul olarak değerlendirebiliriz.

Sonuç olarak BMW X1 artık çok daha güçlü görünüyor. Bu güçlü ve modern tasarımla birlikte artık çok daha ferah ve ergonomik bir yaşam alanı sunan X1, zengin donanımıyla da tatminkar bir otomobil.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.