otohaber_logo
MULTIMEDYA
Test: Seat Ibiza Cupra
Test: Seat Ibiza Cupra
1 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Makyajlı Ibiza Cupra, tasarımıyla olmasa da motor ve şanzımanıyla tamamen yeni. Selefinde sunulan motor ve şanzıman ikilisi Türkiye vergi sistemine daha uygundu. Yeni nesilde 1.4 litreden 1.8 litreye çıkan benzinli motor artık DSG yerine 6 ileri manuel ile sunuluyor. Ama bu iki dezavantaj, sürüş açısından avantajlara sahip.

2 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Spor ön koltukların destekleri çok başarılı.

Yeni motorun gücü selefine göre 12 HP arttırılarak 192 HP’ye çıkmış. Alt devirlerden itibaren canlı olduğunu gösteren motor 1450 d/d ile 4200 d/d arasında 320 Nm’lik maksimum torka ulaşabiliyor. Selefine göre tork da 70 Nm arttırılmış. Turbo desteğiyle ortaya çıkan atak yapı ara hızlanmalarda da fark yaratıyor. Yakıt tüketiminde de istenildiğini makul derecede tüketim sağlayabilen Ibiza Cupra’nın ortalama test tüketimi 7,1 lt/100 km olarak kayda geçti.

3 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Sade kokpiti altı düzleştirilen direksiyon simidi hareketlendiriyor.

Selefinde sunulan otomatik şanzıman şehiriçi ve yoğun trafik durumlarında avantaj sağlasa da yeni nesille gelen 6 ileri vitesli manuel şanzıman, spor otomobil keyfini daha fazla hisettiriyor. Belirgin vites geçişleri ve kısa vites yolları yumuşak debriyaj pedalıyla uyum içinde çalışıyor.

4 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Seat Drive Profile isimli sistem sayesinde tek bir tuşla daha dinamik direksiyon ve süspansiyon sistemi elde ediliyor. Pist koşullarında sistemin farkı hisediliyor. XDS isimli elektronik kilitli diferansiyle sistemi de otomobilin dönüşlerindeki yeteneğini arttırıyor. Genel olarak değerlendirdiğimizde silindir hacminin artmasının tek dezavantajı MTV’de hissediliyor. Ibiza Cupra’nın güçlü motoruyla beklenildiği kadar atak olabildiğini belirtmemiz gerekir. Sürüş dinamikleriyle de keyif veren otomobil ağızda tat bırakacak bir spor otomobil isteyenleri memnun edecektir. 87.000 TL’lik fiyatı karşısındaki en ciddi rakip, 1,6 litrelik silindir hacmi avantajına ve 208 HP’lik güce sahip olan, 76.400 TL’den başlayan Peugeot 208 GTI.

Yazı: Koray Kodal Fotoğrafl ar: Ersan Sezer

5 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Tamponun ortasına konumlandırılan egzoz çıkışı Ibiza’nın sportif görünmesini sağlıyor.

6 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Üç kapılı karoserle satılan Ibiza Cupra’da açılabilir cam tavan da sunuluyor.

7 / 7

Test: Seat Ibiza Cupra

Test: Seat Ibiza Cupra

Diğer Haberler