
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Volvo V60’ın en sportif görünen stationlardan biri olduğundan, ilk gördüğümüz günden itibaren bahsediyoruz. Bu tasarımın daha ne kadar sportif ve dinamik görünebileceği konusunda V60 Cross Country’i görünce ufk umuz biraz daha gelişti.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Ön cam ve panjurdaki radar ve kamera sistemleri V60 Cross Country’nin elektronik güvenlik donanımlarının parçaları.
Türkiye’de fiyat listesine yeni eklenen V60 Cross Country’nin karoseri V60’a göre çok daha “sert” görünüyor. XC70’de olduğu gibi çamurluk kenarlarına eklenen plastik kaplamalar ve tamponların büyük bir bölümünün çıplak plastik ile kaplı olması V60 Cross Country’e savaşçı bir görünüm kazandırmış. Bu tasarım değişiklikleri, dar sokaklarda aracı etrafa sürtmenizde boyaya hasar verme riskini azaltıyor. Ama bu otomobili tasarlayanların asıl amacının sizi doğaya çıkmaya teşvik etmek olmalı. Aracı etrafındaki bu korumalar doğada öngöremediğiniz engellere karşı bir önlem. Bu konuda teşviğin en büyüğü ise V60’a göre zemin ile aracın tabanı arasındaki mesafenin arttırılmasıyla yapılıyor. 65 mm daha yüksek olan karoser, engebeli arazide aracın altını sürtme konusunda daha az endişe etmenizi sağlıyor.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Büyük bagajın yüksek yükleme eşiği ergonomiyi azaltıyor.
Yerden yüksek karoser ve gövde koruyucu kaplamalar dışında, tasarımcılar sizin bu otomobille kendinizi bozuk zeminli, taşlı yollara atacağınızı düşünerek standart olarak daha yüksek profilli lastiklerle de donatmış. Dışarıdaki bu “önlemlere” rağmen kabin içerisinde ise alıştığınız Volvo şıklığı ve kalitesi korunmuş.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Açılabilir cam tavan kabin içerisinin ferah ve aydınlık olmasını sağlıyor.
Yerden yüksek karoser ve gövde koruyucu kaplamalar dışında, tasarımcılar sizin bu otomobille kendinizi bozuk zeminli, taşlı yollara atacağınızı düşünerek standart olarak daha yüksek profilli lastiklerle de donatmış. Dışarıdaki bu “önlemlere” rağmen kabin içerisinde ise alıştığınız Volvo şıklığı ve kalitesi korunmuş.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Enlemesine yerleştirilen turbo dizel motor gürültülü çalışarak konfordan ödün veriyor.
Fiyat listesinde D4 motor ile yer alan V60 Cross Country, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekişli olarak sunuluyor. 190 HP’lik güçlü motor hızlanma konusunda beklenildiği kadar atak olabiliyor. Bunda Getrag imzalı 8 ileri otomatiğin hızlı vites geçişleri sunması da etkili oluyor. 5,8 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi de V60 Cross Country’nin ekonomik yönünü gösteriyor.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Tasarımıyla bir arazi aracı izlenimi yaratan V60 Cross Country’nin D4 ile önden çekişli aktarma ile sunulması yine de çok zorlayıcı olmayan koşullarda sorun yaşatmıyor. Asfalt üstünde ve çok gevşek olmayan zeminde akıcı bir şekilde ilerleniyor. Sürüş özelliklerine baktığımızda yumuşak direksiyon ve süspansiyon ayarlarının konforu gözettiğini görüyoruz. Özellikle bozuk zeminlerde bu yumuşaklık konforun sürekliliğini koruyor. Yumuşak süspansiyon ve yerden yüksek karoser ikilisi karoser salınımlarını da aşırı derece arttırabilir. Ama V60 Cross Country’de bu durum yaşanmıyor. Ani şerit değişimleri ve ağırlık transferlerinde karoser beklenildiği kadar stabil kalabiliyor. Sıradışı durumlarda karoserin aşırı esnemesiyle karşılaşılmıyor. Yerden yüksekte oturmanın, yola daha iyi bir görüş açısı katması da bir avantaj.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

8 ileri vitesli otomatik şanzıman manuel olarak da yönetilebiliyor.
Test: Volvo V60 Cross Country D4

Güvenlik konusuna çok önem veren Volvo, anahtarın yuvasını bile buna göre tasarlamış.
Genel değerlendirmede; başarılı bir hızlanma, ekonomik yakıt tüketimi, kaliteli ve geniş kabin ile V60 Cross Country, SUV sınıfından farklı bir alternatif isteyenleri çok memnun edebilecek bir paket sağladığını söylebiliriz. Ancak 200 bin TL’ye yakın baz fiyat ise geniş bir kitleye hitap etmiyor.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.