otohaber_logo
MULTIMEDYA
Topyekün Üretim
Topyekün Üretim
1 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Ukrayna doğumlu, Amerikalı tasarımcı Mykola Kindratyshn'nın kaleminden çıkan HND-9 Venace, markanın Namyang

2 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Hyundai'nin 46 yıl önce başlayan otomotiv serüveni, dünyanın beşinci büyük otomobil firmasına dönüşürken, marka ürünün önemli ham maddelerinden çeliği bile kendi üreten bir dev haline geliyor. Bütün bunları görmek için Güney Kore'de idik...

3 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Bundan 46 yıl önce, Türkiye ile benzer senelerde başlayan Güney Kore’nin otomobil üretme sevdası, günümüzde inanılmaz boyutlara ulaştı. 1967 yılında kurulan Hyundai Motor Company, artık dünyanın beşinci büyük otomotiv grubu olurken, markanın 2012 yılında sadece Güney Kore’deki üretimi 2 milyona ulaşmış ve toplamdaki üretim 4.5 milyon barajında.

4 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Günümüzde 8 ülkede üretim tesisi olan Hyundai’nin 7 farklı ülkede de Ar-Ge merkezleri bulunuyor.

5 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

otohaber dergisi Genel Yayın Yönetmeni Birkan Demir Çalışkan'ın yorumu, "Bizler 'Yerli Otomobil'i tartışmaya devam edelim, Koreli kardeşlerimiz bu olayı yemiş yutmuşlar. En verimli üretim için çalışan Hyundai'de her çalışan, küresel düşünceyle otomobil üretiyor ve bu da başarıyı getiriyor"

6 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Hyundai sadece otomobil üreten bir firma değil. Sadece Hyundai ve Kia olarak iki otomobil markası olan şirketin, çelikten inşaata, lojistikten finansa, ağır sanayiden yazılıma kadar 30’u aşkın kolda faaliyet gösteren uzantıları var.

7 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Güney Kore’nin ikinci, dünyanın da 20’nci büyük çelik üretici konumundaki Hyundai Steel, 2013’te faaliyete geçecek yeni kazanıyla, dünyanın en büyük onuncu üreticisi konumuna yükselecek.

8 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Tesisi ziyaretimizde bir çelik rulosunun nasıl üretildiğine de şahit olduk. Kazandan çıkan kor haldeki çelik (yaklaşık 1200 derece) 4 farklı pres makinesinden geçtikten sonra rulo haline getiriliyor. Bir rulo çelik 22 ton kadar gelirken, bu da ortalama 20 otomobil için hammadde anlamını taşıyor. Bu ruloların tanesi için 18.000 Amerikan Doları olarak fiyat verilirken, bu da araç başına yaklaşık 900 dolar anlamını taşıyor.

9 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Hyundai ve Kia otomobillerde kullanılan çeliğin yüzde 50’si bu fabrikada üretilirken, marka istediği tipte çeliği kendi üreterek yakın gelecekte kendine daha fazla fayda sağlayacak.

11 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Gemilerden ya da diğer taşıma türleriyle tesise getirilen çelik, tamamen kapalı koşullarda transfer ediliyor ve saklanıyor. 7 adet kubbe biçimli saklama alanı inşa edilen tesiste 7 adette normal hangar bulunuyor. Bu kubbelerin dördü saklama, üçü de karışım için kullanılıyor.

12 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Kubbelerin içindeki vinçlerden ham haldeki çelik hem depolanma hem de yer altındaki yollardan kazanlara kadar transfer edilebiliyor. Tamamen kapalı koşullarda üretilen çelik, hem iklim koşullarından daha az etkilenerek daha az korozyona uğruyor hem de istenilen karışımın elde edilmesinde yıpranma kaybı az gerçekleşiyor.

13 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

14 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

1200 derecede eriyen çelik, sonrasında kor halde yürüyen bantlara aktarılıyor. Hyundai Steel, an itibariyle Güney Kore'nin yirminci üreticisiyken, birkaç aya açılacak yeni tesis sayesinde onunculuğa yükselecek.

15 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Hyundai Steel fabrikasında, bir otomobilin karoserinde kullanılabilecek en verimli hammaddenin hala çelik olduğu belirtildi. Sağlamlığı, güvenilirliği ve kolay form verilebilmesiyle çeliğin alternatifi olmadığını belirten yetkililer, ürünlerinin yüzde 6'sında geri dönüşümlü çelik kullandıklarının da altını çizdiler.

16 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

17 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Hyundai'nin yerel pazarda en çok satılan modellerinden Sonata ve Grandeur, Asan'daki entegre fabrikada üretiliyor.

19 / 17

Topyekün Üretim

Topyekün Üretim

Hyundai'nin Asan'daki fabrikasında Grandeur ve Sonata (iki nesil olarak) üretiliyor. Yıllık kapasitesi 300.000 adet olan fabrikada karoser ve montaj hattı bulunurken, 336 adet robot çalıştırılıyor. 2 milyar dolarlık yatırımla hayata geçen fabrikanın sadece pres ve kaynak bölümünde 18 işçi görev yapıyor.

Diğer Haberler