
Toyota GT 86

Toyota’nın ilk kez 2009 Tokyo Otomobil Fuarı’nda FT-86 adıyla sergilediği konsept, aradan geçen iki yılın sonunda doğduğu yer olaran Tokyo Otomobil Fuarı’nda bu kez seri üretim haliyle sahneye çıktı.
Toyota GT 86

GT 86 adını alan araç, ana hatlarıyla konsept haline sadık bir görünüm sunsa da, far ve stoplardaki değişim yüzünden insan konsept versiyonu aramıyor değil.
Toyota GT 86

4.240 mm’lik uzunluğu, 1.285 mm’lik yüksekliği ve 2.570 mm’lik dingil mesafeleriyle Toyota tarafından Dünyanın En Kompakt 4 Kişilik Spor Otomobili olarak tarif edilen GT 86, karoser oranlarıyla klasik olmaya aday manzaralar sunarken, iç mekanda da sportif ve geleneksel yerleşimin iç içe geçtiği bir kokpit kullanılmış.
Toyota GT 86

Kırmızı dikiş izleri ve alüminyum pedallar gibi detaylar sportiflik hissini arttırırken, gösterge tablosunun merkezini süsleyen ve 9000 d/d’de son bulan devir sayacı GT 86’nın motor karakteri hakkında ipuçları sunuyor.
Toyota GT 86

2.0 lt’lik atmosferik boxer gerçek bir devir makinesi olmak için üretilmiş. 200 HP’lik maksimum gücün 7000 d/d’de, 205 Nm’lik maksimum torkun da 6600 d/d’de arka tekerleklere ulaşması da bu algıyı güçlendiriyor.
Toyota GT 86

6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olan Toyota GT 86’nın performans verileri henüz açıklanmamış olsa da, 7.0 saniye civarında bir 0-100 km/s hızlanması ve 220 km/s dolaylarında bir maksimum hız değerini tahmin etmek zor değil.
Toyota GT 86

Subaru BRZ ve Amerika pazarına yönelik Scion FR-S isimli kardeşler Toyota GT 86’dan küçük tasarım detaylarıyla ayrılırken, teknik özellikler üç modelde de ortak.
Toyota GT 86

Ön ve arka aks arasında 53:47’lik bir ağırlık dağılımı sunulurken, boxer motorun yatay yerleşimi sayesinde aracın ağırlık merkezi yerden 475 mm yükseklikte tutulabilmiş.
Toyota GT 86

Toyota GT 86'nın Subaru logolu kardeşi BRZ, küçük görsel değişiklikler dışında GT 86 ile birebir aynı.
Toyota GT 86

Subaru BRZ Boxer motor ustası olan Subaru, aslında bu projenin kalbinin sahibi olarak da tanımlanabilir.
Toyota GT 86

Subaru BRZ de Türkiye ithal edilecekken, fiyatlandırma ile ilgili bir açıklama yok.
Toyota GT 86

Scion FR-S Toyota’nın Amerika’ya yönelik, gençleri hedefleyen markasının GT 86 türevi olan FR-S, daha basit donanım özellikleriyle daha ekonomik bir fiyata sahip olacak.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.