
Yeni BMW 1 Serisi

BMW, 1 Serisi’ni yedi yıl önce tanıttığında herkes ilk başta kırıcı olmamak için kısa bir sessizlik yaşamıştı. O güne kadar kompakt sınıfta pek de alışkın olmadığımız çizgiler taşıyan 1 Serisi, ikinci nesline geçişte de yine bizden bir sessizlik istiyor.
Yeni BMW 1 Serisi

Yalnız bu kez sessizliğimiz biraz daha uzun sürebilir. Zira ikinci nesil 1 Serisi’nde yine insanın gözünü yoran ve garip hissettiren çizgiler kullanılmış. A ve C Sütunları arasında kalan bölüm selef modelle neredeyse aynı tutulurken, en dramatik değişim aracın ön bölümünde gerçekleştirilmiş.
Yeni BMW 1 Serisi

. Dramatik diyoruz zira son dönemde 5 Serisi, Z4 ve 6 Serisi gibi yeni modellerin yüzleri hatırlandığında yeni 1 Serisi insana biraz garip geliyor. Tamam kabul ediyoruz, yeni ve özgün bir şeyler yapmayanlar bugünün şartlarında ayakta kalamıyorlar ama yeni 1 Serisi’nde özellikle farlar ve ön ızgara garip bir birliktelik sunmuşlar.
Yeni BMW 1 Serisi

Selef modelde eleştirilen profildeki kat izleri yeni nesilde daha dengeli bir hale gelirken,
Yeni BMW 1 Serisi

arka tasarımda karakteristik bagaj kapağının iki yanındaki stoplar daha köşeli hale gelerek Volkswagen Polo’yu hatırlatmışlar.
Yeni BMW 1 Serisi

Yeni 1 Serisi’nin dış tasarımındaki radikal denebilecek yeniliklere karşın iç mekanda daha kabul edilebilir ve insana tanıdık gelen çizgiler kullanılmış. Yer değiştiren klima ve müzik sistemi dışında kokpitin temel yerleşimi korunurken, göstergeler ve kumanda elemanları, BMW’nin yeni tasarım çizgisine uygun hale getirilmiş.
Yeni BMW 1 Serisi

Sport Line ve Urban Line olmak üzere iki yeni donanım paketine kavuşan 1 Serisi’nde Sport Line, adından da anlaşılacağı üzere kırmızı dekorlar, spor direksiyon simidi ve koltuklar gibi sportif detaylarla süslenirken, Urban Line isimli pakette iPhone nesline hitap eden modern süslere yer verilmiş.
Yeni BMW 1 Serisi

Uzunluğu 85 mm artarak 4.32 metreye ulaşan yeni 1 Serisi’nin dingil mesafesi de 30 mm artmış. Bu artışın en büyük faydasının arka koltuk sırası için olması bekleniyor. Zira 1 Serisi, birinci neslinde arkadan itişli olmasının da etkisiyle kompakt sınıfın vasat arka koltuk genişliği ve bagaj hacmi sunan modellerinden biriydi.
Yeni BMW 1 Serisi

Boyutlardaki artışın pratikte ne kadar işe yaradığını yapılacak olan uluslar arası sürüş organizasyonunda görecek olsak da, bagaj hacminin 330 litreden 360 litreye çıkması ve BMW’nin arka koltuklardaki diz ve baş mesafesinin yaklaşık 20 mm arttığını açıklaması insanı umutlandırıyor.
Yeni BMW 1 Serisi

Dış tasarımdaki tartışmaya açık değişime karşılık yeni 1 Serisi’nde kuşku götürmeden herkesin oybirliğiyle alkışlayacağı değişim yüksek motor kaputunun altında saklı.
Yeni BMW 1 Serisi

Münihli yeni kompakt artık sadece aşırı beslemeli motorlarla yollarda olacak. BMW’nin önce 3.0 lt sonrasında 4.4 lt ve 2.0 lt’lik benzinli motorlarında kullanmaya başladığı turbo besleme,
Yeni BMW 1 Serisi

yeni 1 Serisi ile birlikte nihayet, özellikle Türkiye gibi vergilendirme sisteminin motor hacmiyle doğru orantılı olduğu ülkeleri mutlu edecek şekilde, 1.6 lt’lik benzinli motorda da kullanılma başlanıyor.
Yeni BMW 1 Serisi

116i’de görev yapan 1.6 lt’lik baz benzinli ünite 136 HP gücündeyken, 210 km/s maksimum hız ve 8.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süreleri oldukça etkileyici değerler. 116i’de ortalama yakıt tüketimi araçta kullanılan lastiklere göre 5.5 lt/100 km ve 5.7 lt/100 km arasında değişiyor.
Yeni BMW 1 Serisi

İkinci ve şimdilik en güçlü benzinli seçenek olan 118i’de de 1.6 lt’lik turbo ünite görev yaparken, bu versiyonda güç 170 HP. 225 km/s maksimum hıza ulaşıp, 0-100 km/s hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlayan 118i’nin ortalama yakıt tüketimi ise 5.8 lt/100 km ile 5.9 lt/100 km arasında değişiyor.
Yeni BMW 1 Serisi

Benzinli motor seçeneklerinin ilerleyen dönemde hem alta hem de üste doğru genişleyecekken, sunulan üç dizel motor seçeneği de 2.0 lt’lik. 116 HP’lik 116d, 143 HP’lik 118d ve 184 HP’lik 120d’den oluşan dizel ürün gamının Türkiye’ye ithal edilmesi oldukça zor görünüyor.
Yeni BMW 1 Serisi

Ancak BMW’nin Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv’in özel sipariş üzerine tüm modelleri de getirebildiğini unutmamak gerekiyor.
Yeni BMW 1 Serisi

Tüm motor seçenekleri standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunulurken, opsiyon listesinde yer alan ve yine tüm motor seçeneklerini kapsayan 8 kademeli otomatik şanzıman bu sınıfta bir ilk.
Yeni BMW 1 Serisi

Arkadan itiş sistemi ve uzunlamasına yerleşimli motorlar gibi BMW geleneklerini sürdüren yeni 1 Serisi, selefi gibi yol tutuş ve sürüş dinamizmi konusunda kompakt sınıfın referanslarından biri olmaya aday.
Yeni BMW 1 Serisi

Opsiyonel olarak Değişken Spor Direksiyon Sistemiyle çevikliği daha da arttırılabilen 1 Serisi’nde DSC(ESP) ve DTC(Çekiş Kontrol Sistemi) gibi elektronik sürüş güvenli sistemleri de standart donanımda yer alıyor.
Yeni BMW 1 Serisi

Opsiyonel olarak çok zengin elektronik yardımcı sistemlerle donatılabilecek olan yeni 1 Serisi’nde sunulacak olan yeni özellikler arasında Akıllı Uzun Farlar, Adaptif Farlar, Şerit Takip Asistanı, Geri Görüş Kamerası ve Park Asistanı, Çarpışma Uyarı Sistemi, Frenleme Yapabilen Hız Sabitleme Sistemi, yeni nesil iDrive ve mobil internet sayılabilir.
Yeni BMW 1 Serisi

Eylül ayının ikinci yarısından itibaren Türkiye’de BMW yetkili satıcılarında sergilenmeye başlayacak olan yeni 1 Serisi’nin satışa sunulması ise bir aksilik olmazsa ekimde gerçekleşecek.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.