ARKADAŞINA GÖNDER
Vites Yarışı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Vites Yarışı

28.11.2014 Cuma
VİTES YARIŞI

Dünyada ilk kez binek otomobilde 9 ileri otomatik şanzıman Range Rover Evoque ile sunulmuştu.

'un motor seçenekleri değişmedi. Dizel motor silindir hacmi dolayısıyla vergi mağduru olduğu için sadece 2,0 lt'lik benzinli motor ithal edilmeye devam ediliyor. Değişen ise artık Evoque'un 6 değil, 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olması. ZF imzalı 9 ileri otomatik, daha kısa vites oranlarıyla Evoque'un daha ekonomik tüketim ve daha düşük CO2 emisyonu sağlaması için tasarlanmış. Yerini aldığı 6 ileri otomatiğin sıralı vites değiştirme şekline göre daha farklı çalışan 9 ileri otomatikte vitesler "atlama" yapılarak da otomatik olarak değiştiriliyor. 9'uncu oranda ilerlerken gaz pedalına daha fazla bastığınız anda vites derhal 6'ıncı orana geçebiliyor. Vites geçişleri sarsıntısız ve son derece hızlı gerçekleştiği için bu kadar çok vitesten rahatsız olmuyorsunuz. Ta ki manuel olarak vitesleri kontrol etmeye başlayana kadar. Dokuzuncu oranı görmek için hızınızın şehir içi sınırlarının üstüne çıkması gerekiyor.

Biz de soluğu otoyolda alıyoruz. Manuel olarak vites büyütme kulakçığını kendimize doğru çekmeye başlıyoruz. 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve 9. Dokuzuncu oranı gösterge grubu ortasındaki ekranda görünce, mühendislerin bizikandırmadığını anlamış oluyoruz! Ara hızlanma isteğini doğunca vites düşürmeye başlıyoruz. İstediğimiz vitese gelmek biraz uzun sürüyor. En iyisi kontrolü ZF'e bırakmak. Fabrika ve test verilerinde de hızlanmalarda şanzımanın getirdiği çok farklı bir sonuç yok. 199 gram olan CO2 salımı, 181 grama düşürülmüş. Yakıt tüketiminde de yüzde 16'yı bulan iyileştirme iddiası, test verilerinde yüzde 10 civarında bir sonuç doğurdu. Yeni şanzımanın sarsıntısız yapısı ve hızlı vites geçişleri sürüş keyfini arttırıyor. İstenildiğinde de daha ekonomik tüketim sağlamak için gerekli beceriye sahip.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer



kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.