otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Audi A8
Heybetli tasarımı, teknolojisi ve sürüş özellikleriyle öne çıkan Audi A8, Mercedes-Benz S Serisi ve BMW 7 Serisi’nin karşısında terlese de onu tanıyan patronların vazgeçilmez makam otomobili olmayı sürdürüyor.
İkinci el karnesi: Audi A8

Artık 100 yılı geride bırakmış bir marka olan Audi'nin lüks otomobil deneyimi oldukça eskiye dayanıyor. Buna rağmen, Alman üreticinin F segmentine geri dönüşü, 80'lerin sonuna denk geliyor. Audi V8 ile Mercedes-Benz S Serisi ve BMW 7 Serisi'ne rakip olan Ingolstadtlı üretici, 1994 yılında A8'i tanıtarak bu sınıfta yapılmamışları ilk gerçekleştiren marka olmuştu. ASF olarak bilinen Audi Space Frame (Audi Uzay Kafesi), tamamen alüminyumdan üretilmiş bir karoser tipidir. Hafif gövde yapısı sayesinde daha fazla performans ve daha düşük yakıt tüketimi gibi avantajları barındıran ASF, bükülme direnci açısından da avantajlar sağlıyor. Güncel A8 modellerindeki ASF'nin öncülerine göre yüzde 60 daha dayanıklı olduğu Audi tarafından açıklanıyor. İkinci nesil A8, aradan 7 yıl geçmiş olmasına rağmen, pazara sürüldüğü gündeki gibi taze, dinamik ve çekici bir tasarıma sahip. Her şeyden önce, bir üst sınıf sedanı olarak, otomobilin gösterge tablosu çok aktif ve sürüş dinamikleri de Audi teknolojisinin geldiği son noktayı gösteriyor. Aracın iç mekan kalitesi zamana bağlı olmaksızın zarif ve son derece iyi bir işçilikle ve ölçülü bir şekilde üretilmiş. MMI kullanma sisteminde insanlar çekimser kalabilir. 500 litrelik bagaj hacmi de diğer üst sınıf sedanlardan daha pratik bir yapıya sahip. A8'de görev yapan dizel veya benzinli motorların hepsi, dönemleri için teknolojinin son harikalarından. Verimlilik ve güç kapasitesinin bir araya gelmesi sayesinde ortaya çıkan kombinasyonlar özellikle partikül filtresine sahip 3.0 lt'lik TDI motorda adeta zirveye çıkıyor. Yüksek vergileri sayesinde çok fazla talep görmeyen 4.2 lt'lik V8'e sahip A8 modelleriyse dizellere göre adeta kelepir fiyatlara bulunabiliyor. İlk üretim baz modeller hariç tamamında Audi'nin 4 tekerlekten çekiş yani quattro sistemiyle donatılan A8, her koşulda üst düzey yol güvenliği sunuyor. Diğer üst sınıf modellerde olduğu gibi Audi A8'in de bakım giderleri oldukça yüksek. Ancak her şeye rağmen Audi A8, kaliteli ve ihtişamlı bir ikinci el otomobil. İkinci el pazarında 1995 yılına ait ilk A8 örneklerini 25.000 TL civarında satın alabilirken, 2004 modelleri 70.000 TL seviyesinden bulabilirsiniz. Benzinli modellerde yaygın LPG sistemini kontrol etmenizi tavsiye ederiz.

Artılar

* Geniş iç mekan
* Rahat koltuklar
* Çok kaliteli işçilik
* Boyutlarına oranla kullanışlı
* Korozyona karşı etkili koruma
* Yüksek düzeyde pasif güvenlik
* Güvenli sürüş özellikleri
* İyi çekiş gücü (Özellikle quattro'da)

Eksiler


* Sadece orta düzeyde bir konfor
* Hissiz direksiyon
* Arka görünüm iyi değil
* Ana donanımlar çok iyi değil
* Yüksek bakım maliyetleri
* Rakiplerine göre düşük ikinci el değeri

Tipik sorunlar

* Elektrik ve elektronik hatalar.
* Direksiyon mafsalı çarpıyor.
* Aydınlatma kusurları.

Tavsiye edilen motor seçenekleri


3.7 lt, V8, benzinli, 260-280 HP
Yeni teknolojisi ve ekonomikliğiyle öne çıkan bu motorun ortalama yakıt tüketimi 14.0 lt/100 km.

4.2 lt, V8, benzinli, 310-335 HP
Performansıyla ve sürüş özellikleriyle öne çıkarken ortalama yakıt tüketimi 15.0 lt/100 km

3.0 lt, V6, dizel, 233 HP
Partikül filtresi sayesinde çevreci özellikleriyle ön plana çıkarken ortalama yakıt tüketimi 10.0 lt/100 km.

Model tarihçesi

1994 Audi A8, 2.8 lt ve 4.2 lt'lik olarak üretilmeye başlandı.

1997 2.5 lt V6 TDI (150 HP) tanıtıldı. Türkiye'ye ithal edilmedi.

1999 Donanım seçenekleri artan A8'e yeni motor seçenekleri eklenirken uzun dingil mesafeli A8 L 4.2 tanıtıldı.

2000 A8'e 3.3 TDI (225 HP) ve 6.0 W12 (420 HP) eklendi.

2002 İkinci nesil A8 tanıtıldı.

2003 3.0 lt V6 (220 HP) ve 4.0 lt TDI (275 HP) eklendi.

2004 3.0 lt V6 TDI (233 HP) ile W12 6.0 (450 HP) tanıtıldı.

2005 Yeni, 3.2 lt V6 benzinli motor (260 HP) ve 4.2 lt V8 TDI (326 HP) tanıtıldı.

2006 4.2 lt FSI (350 HP) artık daha fazla güç sunuyor.

2007 Yeni bir motor daha: 210 HP ile 2.8 FSI.

2009 Üçüncü nesil Audi A8 tanıtıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.