otohaber_logo
Klasik
Marka içinde marka Range Rover
Range Rover tarihi
Marka içinde marka Range Rover

İkinci Dünya Savaşı’nda Willys Jeep’in başarısından örnek alan ve safkan arazi araçlarıyla ortaya çıkan Land Rover, otomobil kadar konforlu ve lüks bir model olarak Range Rover’la lüks SUV sınıfının öncülerinden biri olarak kabul ediliyor. 1970’de üretimine başlanan Land Rover Range Rover’ın öyküsü 60’lı yılların ortasına kadar uzanıyor. Land Rover yöneticileri, 60’lı yılların başından itibaren markanın pazar payını arttırmak için yeni arayışlara girdi. Özellikle Amerika’da arazi aracı pazarı, Avrupa’ya göre çok daha ileriydi. Land Rover mühendisleri Amerika’ya giderek, Jeep Wagoneer, Ford Bronco, International Harvester Scout modellerini detaylı bir biçimde inceledi. Amerikalı 4x4’lerin boyutları ve sundukları konfor İngiliz mühendisleri yeni bir araç geliştirmeye yönlendirdi. Otomobil kadar konforlu, büyük iç hacmi olan ve arazi yeteneğiyle de öne çıkan bir model üzerinde çalışmalar başladı. Bu projenin başında görev yapan Tom Barton, ilk Land Rover’ın geliştirilmesinde de bulunmuştu. Barton’ın ekibi tarafından geliştirilen konsept araç, 1970’te seri üretim haliyle farklı yol koşullarında test edildi.





Range Rover

Haziran ayında basın mensupları için deneme sürüşleri yapılan Range Rover, özellikle süspansiyon sistemiyle büyük beğeni kazandı. 17 Haziran 1970’te üretimine başlayan ilk Range Rover’da, hidrolik direksiyon, klima, kumaş ya da deri koltuklarla ahşap kaplama ve halı kaplı zemin vardı. Merdiven tipi şasiye sahip bu araçta 4x4 aktarma, V8 motor ve disk frenler görev yapıyordu. Başlangıçta 3 kapılı olarak üretilen Range Rover, 1974’te Sahra Çölü’nde 100 günde 12.070 km (7.500 mil) yol giderek adından bahsettirdi. Range Rover’ın 5 kapılısı ise 11 yıl sonra yani 1981’de üretilmeye başlandı. 1982 yılında Chrysler’den alınan 3 kademeli otomatik şanzımanı kullanan Range Rover’da 1983’te 5 ileri vitesli manuel şanzıman vardı. 1985’te, VM tarafından üretilen 2,5 litrelik turbo dizel motor ve ZF’nin 4 ileri vitesli otomatik şanzıman seçeneklerinin eklenmesi sayesinde Range Rover’ın Avrupa’daki pazar payı artmaya başladı. 1987’de Amerika’da satışa sunulan Range Rover, 1989’da dünyada arazi sürüşüne de yönelik ayarlara sahip ilk ABS’li arazi aracı oldu. Ayrıca alüminyum alaşımlı 3,5 litrelik V8 motor seçeneği de sunuldu. 1992 yılında Range Rover elektronik çekiş kontrol sistemine sahip ilk arazi aracı oldu.




İkinci nesil Range Rover (P38)

1994’te Rover ve MG ile BMW çatısı altına giren Land Rover, Range Rover’ı tamamen yeniledi. BMW’nin önemli teknik destek sağladığı ikinci nesil Range Rover’da 4,0 ve 4,6 litrelik benzinli V8’ler ile BMW’nin 2,5 litrelik turbo dizel motor seçeneği kullanıyordu. Range Rover’ın daha fazla popüler olmasını sağlayan ikinci nesli, özel seri modelleriyle de SUV sınıfındaki yerini sağlamlaştırdı. Toplamda 317.615 adet satış rakamları yakalayan birinci nesil Range Rover’ın üretimi 1996’da sona erdi. 2000 yılında Land Rover markası, BMW’den Ford Motor Company’ye devredildi.




Üçüncü nesil Range Rover (L322)

2001 yılında tanıtılan üçüncü nesil Range Rover’ın iç mekanı büyüdü. Yeni ses sistemi, artan malzeme ve işçilik kalitesiyle lüks standartları zenginleşti ve modern çağın en gelişmiş teknolojileri kullanıldı. Range Rover’a, 2005 yılında Range Rover Sport isimli yeni bir kardeş model eklendi. Markanın genlerini taşıyan ve sportif bir model olarak ön plana çıkan Range Rover Sport, Land Rover'ın dünya çapında en çok satılan araçlarından biri oldu. 2010’da 40’ıncı yılını özel seri modelle kutlayan Range Rover’ın 1 milyonuncu modeli üretim bantlarından indirildi. 2010 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan kompakt Range Rover Evoque ise ailenin en küçük modeli olarak üretilmeye başladı.





Dördüncü nesil Range Rover (L405)

Eylül 2012’de Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan dördüncü nesil Range Rover’ın karoseri tamamen alüminyumdu ve bu da bu tür bir otomobil için dünyada ilkti. Boyutları büyüyen bu araçta ikinci nesil Terrain Response sistemi yer aldı. Ayrıca Range Rover’da benzinli ve dizel motorlara ek olarak artık hibrit seçeneği de vardı. Ana model Range Rover’ı 2013’te ikinci nesil Range Rover Sport izledi. 2013’te New York Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Range Rover Sport’un dingil mesafesi 178 mm artarak 2,92 metre oldu ve bu araç, önceki nesline göre 181 kg hafifledi. 2015’te tanıtılan Range Rover Sport SVR dünyanın en hızlı seri üretim SUV’u oldu. Ailenin yeni üyesi olan Range Rover Evoque Cabrio, 2016’da yollara çıktı. Kumaş tavana sahip bu araç, 90’ların sonuna kadar rastladığımız üstü açılır SUV’ları bir anlamda diriltmiş oldu. 2017’de tanıtılan ve aynı yıl yollara çıkan Range Rover Velar, 2,87 metre dingil mesafesine sahip ve Evoque ile Sport modelleri arasında yer alıyor. Kokpit ve karoser tasarımıyla markanın yeni felsefesinin öncüsü olan Velar’ın adı ilk Range Rover’ın yol testlerinde kullanılan prototiplerden geliyor ve İtalyanca sözcüğün anlamı örtmek, kaplamak. 2017’de makyajla birlikte sunulan plug-in hibrit özellikli Range Rover P400e’de 2,0 litrelik 4 silindirli benzinli ve elektrikli motor görev yapıyor. 400 HP sistem gücü bulunan bu aracın ortalama yakıt tüketimi 2,8 lt/100 km.



Beşinci nesil Range Rover (L460)

Ekim 2021’de tanıtılan beşinci nesil Range Rover heybetli görünümü, sürüş özellikleri, arazi yeteneği ve konforuyla adından bahsettirmeyi sürdürüyor. Marka tarihi için fiziksel geri bildirimli dokunmatik ekran, 5 kollu arka aks, Dynamic Response Pro gövde salınım kontrolü, 7 kişilik yaşam alanı, 23 inçlik jantlar, derisiz kabin seçeneği, çarpma uyarılı vakumlu kapılar, su geçirmez bileklik anahtar gibi ilkleri barındıran beşinci neslin mevcut motor seçeneklerini hafif hibrit ve kablolu hibritlerden oluşurken 2024 yılında aileye ilk kez yüzde 100 elektrikli bir versiyon da katılacak.



Range Rover Evoque P160 İncelemesi

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.