Alman otomobil üreticisi, böylelikle Rimac'a üçüncü yatırımını yapmış oldu. 2018'de başlayan yatırımları 2019'daki yükseltme takip etti. Birkaç ay önce de Hyundai Motor Company ve Kia Motors, Rimac için ortaklaşa 80 milyon euroluk bir yatırım yapmıştı. 2009 yılında Mate Rimac tarafından kurulan firma, en büyük tanınırlığını 2018'deki Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkardığı iki koltuklu C Two elektrikli hiper arabaları ile gerçekleştirdi. Yaklaşık iki bin beygir gücü üreten araçlar, saatte 256 mil azami hıza sahip. 1.85 saniyede 0'dan 100'e çıkabilen aracın son haline Rimac, 2021'de sunmayı planlıyor.
Shiftdelete'ın haberine göre Rimac, hiper araba üretmekten fazlasını da gerçekleştiriyor. Bin kişiye istihdam eden şirket, aynı zamanda yüksek voltaj segmentindeki pil teknolojisine odaklanıyor. Elektrik güç aktarma sistemleri mühendisler tarafından üretilirken, insanlar ve makineler arasında dijital ara yüzler geliştiriliyor.
Porsche AG'nin yönetim kurulu başkan yardımcısı Lutz Meschke yaptığı açıklamalarda, Porsche en çok Rimac'ın bileşen geliştirmesiyle ilgileniyor. Meschke ayrıca Rimac'ın prototip çözümlerinde ve küçük serilerde mükemmel bir şekilde konumlandığını ve yüksek teknoloji segmentindeki diğer üreticiler için birinci katman tedarikçisi olma yolunda ilerlediğini belirtti.
Meschke ayrıca Porsche'nin devam eden yatırımlarına rağmen Rimac üstünde kontrol hissesi olmadığını ve son derece yenilikçi bileşenler geliştirmesi için sipariş verdiğini aktardı.