otohaber_logo
MULTIMEDYA
1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi
1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi
1 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

otohaber Dergisi'nin 1992 yılında yayımlanan 2.sayısında Opel Vectra'nın üretildiği İzmir Torbalı fabrikası gezilmişti. Burada üretilen araçlar, iç piyasanın yanı sıra, Avrupa'nın üç ülkesine ihraç ediliyordu. İşte bu fabrikayı gezen otohaber ekibi, gözlerine takılan ayrıntıları ve üretim sürecini böyle paylaşmıştı...

2 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Monoblok gövde, Almanya'dan portatif konteynırlarla bütün halinde geliyordu.

3 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Tavan sacı puntolanmadan önce silikonla parlatılıp güçlü ışık altında kontrol ediliyordu.

4 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Vectra'nın ana gövdesine 600 adet punto atılıyordu. Taşıyıcı parçalar ise argonla kaynaklanıyordu. Bir otomobil için 35 saatlik üretim serüveni, şase ve gövde kaynaklarının atılmasıyla başlıyordu.

5 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Kaynak işlenimin yapılıp, çapakların temizlenmesinin ardından, sıra kapı kaynaklarına gelmişti. Bu esnada kapı menteşeleri boydan boya kaynaklanıyordu.

6 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Kapı kaynağını daha sonra kaput, bagaj ve çamurlukların takılması izliyordu.

7 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Boya safhasına gelen otomobil, doğru boyahaneye gönderiliyordu. Buraya sadece, toz yapışmayan özel kıyafetlere sahip olan görevliler giriyordu. Vectra, boyadan sonra vakslama kısmına geçiyordu. Burada, balı andıran vaks sayesinde, su ile temas edebilecek ve boyanın az ulaştığı bölgelere püskürtme yapılıyordu.

8 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Sıra elektrik sistemine geldiğinde, Hewlard Packard markası göze çarpıyordu. Tüm sistem bu markadan oluşuyordu. Göstergelerin bulunduğu ön konsol montajı araç önünde, hidrolik bir kolun içeri uzatılmasıyla yapılıyordu.

9 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Motoru da takılan araç, hız testine hazırdı.

10 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Silindire çıkan Vectra 134 km/s hız yapmıştı. Bu durulan yerde yapılmış en büyük sürat idi.

11 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Araç son olarak bir uzman tarafından kontrol ediliyor, hata varsa eleniyordu.

12 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

13 / 13

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

1992 Opel Vectra'nın İzmir Torbalı fabrikasında üretim incelemesi

Diğer Haberler