otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ateşli buluşma
Ateşli buluşma
1 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Hem kompakt hem de ateşli bir otomobil istiyorsanız, 308 GTi ve Leon Cupra 290 iki iyi seçenek olarak öne çıkıyor. Önden çekişli bu ateşli otomobilleri sizler için inceledik.

2 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

1980'lerde doğan ve 90'lı yıllarda olgunlaşan ateşli hatchback modelleri bir döneme damga vurdu. Artık 20-30 yıl öncesinin popüler sınıfı olmasa da hala kendine has kitlesiyle iz bırakan otomobiller olmaya devam ediyorlar.

3 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

İki model de tasarım olarak çok kışkırtıcı görünmüyor ama kaputlarının altındaki motorlar ve egzoz sesleri bu otomobillerin standart versiyonlarından farklı olduğunu ortaya koyuyor.

4 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

5 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Peugeot, GTi ile yıllarca ateşli hatchback tahtının en önemli adayı olmayı başardı. Artık yeni incisi 308 GTi sahneye çıkarma vakti geldi. Yalnızca çift renk olarak sunulan bu ateşli model, üstün viraj kabiliyetiyle rakiplerinin korkulu rüyası olmaya aday.

6 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Modele has 18 inçlik jantlar, standart versiyonundan ayrılmasını sağlayan en önemli etkenlerden biri.

7 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Arkadaki çift çıkışlı egzoz sistemi, özellikle "sport" moduna alındığında kulağa hoş gelen bir ses çıkarıyor. Peugeot, otomobilin kokpitine yerleştirdiği yapay ses cihazı ile dışarıda olduğu gibi iç mekanda da aynı sportif sesi sunuyor.

8 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Peugeot Sport tarafından geliştiren bu otomobilin en önemli imzası tabi ki GTi logosu.

9 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Kabin de tıpkı dış tasarımda olduğu yeterli sportiflii sunuyor. Ne de olsa bu bir yol otomobili. Küçük direksiyon simidi ele iyi oturuyor ve bu yerinde durmaz canavarın gideceği yönü belirlerken, gayet iyi çalışıyor.

10 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Manuel şanzımanlı ve önden çekişli otomobillere bu sınıfta rastlamak artık zorlaşıyor. 308 GTi'da sunulan 6 ileri manuel şanzıman sportif sürüşe uygun. GTi imzalı bu alüminyum vites topuzunun hemen altında bulunan "Sport" tuşu sayesinde ekstra sportiflik elde edilebiliyor. Hem egzoz sesi hem de daha keskin gaz tepkileri...

11 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

12 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Gösterge tablosu tam da bir GTi modelinde beklendiği gibi. Saatin tersi yönündeki devir göstergesi farklı bir his uyandırıyor.

13 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Spor koltuklar ise vücudu iyi sarıyor ve virajlarda sürücüyü iyi kavrıyor.

14 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Yan taraftan farklı koltuk ayarları yapmak mümkün.

15 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

308 GTi'ın kaputunun altındaki 1,6 lt'lik turbo beslemeli motor, yüksek basınçlı 270 HP güç ve 330 Nm tork üretiyor.

16 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Peugeot 308 GTi 4,46 kg/hp ağırlık/güç oranıyla sınıfının en iyileri arasında.

17 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

2016 yılında makyajlanarak yollara çıkan Leon Cupra, tıpkı 308 GTi'da olduğu gibi tasarımda çok da kışkırtıcı durmuyor. Lakin yine motoru ve egzoz sistemiyle dikkat çekiyor.

18 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Arka tasarımında standart versiyona daha sportif tamponlar dikkat çekerken, tam logounun altında konumlandırılan Cupra yazısı onun farklılığını ortaya koyuyor.

19 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

18 inç'lik dikkat çekici jantlar sportif tasarımın en önemli detayı.

20 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Jantların arkasında gizlenen Cupra imzalı fren kaliperleri otomobilin gücünü dizginlemek için elinden geleni yapıyor.

21 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Cupra logosunun altındaki 290 ibaresi otomobilin gücünü temsil ediyor.

22 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Sportif iç mekanda ele iyi oturan direksiyon simidi ve cupra versiyona özel detaylara yer veriliyor.

23 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

6 ileri vitesli çift kavramalı şanzımanın kullanıldığı otomobilde, şanzımının başarılı vites geçişleri takdir edilebilir.

24 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Otomobilin sürüş modlarını multimedya ekranı üzerinden seçebiliyorsunuz.

25 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Seat yetkilileri otomobilde manuel olarak vites attırmak isteyenleri de direksiyon arkasında sunulan kulakçıklarla ödüllendirmiş.

26 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Sportif koltuklar, ilk oturduğunuzda spor bir otomobilde olduğunu hissettiren en önemli detay.

27 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Leon Cupra 290'ın kaputnun altında 2,0 lt'lik 4 silindirli benzinli bir motor görev yapıyor. 290 HP güç üreten bu motor, 350 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerine göre 5,4 saniyede tamamlayan otomobil, kağıt üzerinde performans konusunda bekleneni veriyor.

28 / 28

Ateşli buluşma

Ateşli buluşma

Diğer Haberler