
Enzo Ferrari Müzesi

Avrupalılar tarihlerini, kültürlerini nasıl koruyacaklarını biliyor. Bizim gibi buldukları tarihi eserlerin üstünü örtmüyor. Ya da İstanbul’un geçmişini sembolize eden binlerce yıllık kalıntıların içinden metro inşaatı geçirmiyor. Üstüne üstlük kültürlerini daha da zenginleştirecek yeni eserlere de imza atmaya devam ediyorlar. Bunların en son örneklerinden biri de İtalya’nın Modena kentinde.
Enzo Ferrari Müzesi

Süperspor otomobillerin mabedi olarak bilinen Modena, Ferrari’nin kurucusu Enzo Ferrari’nin memleketi. 18 Şubat 1898’de, bu habere konu olan evde doğan Enzo’nun gençlik yılları da yine bu yığma tuğla yapıda geçiyor. 10 yaşında motorsporlarıyla tanışan Ferrari, Birinci Dünya Savaşı’nın başlamasıyla orduya katılıyor.
Enzo Ferrari Müzesi

16 yaşına geldiğindeyse babası ve kardeşi, İtalya’daki İspanyol Gribi salgınında son nefeslerini veriyorlar. Bunun üzerine iflas eden Ferrari ailesinin genç üyesi, küçük bir otomobil firması olan CMN’de (Costruzioni Meccaniche Nazionali) çalışmaya başlıyor.
Enzo Ferrari Müzesi

Enzo, CMN’nin desteğiyle 1919’da ilk yarışına katılsa da kayda değer bir başarı elde edemiyor. 1920’de CMN’den ayrılıp Alfa Romeo için çalışmaya başlayan Enzo Ferrari, 1923’te ilk defa “Şahlanan At” logosunu görüyor. Savaş uçaklarında kullanılan logoya sahip ilk yarış otomobiliniyse 1932’de kullanabiliyor. Bu tarihe kadar çeşitli sürücülerle beraber çalışan, aynı zaman da yarışan Ferrari, 1933’de Alfa Romeo’dan ayrılıyor. İkinci Dünya Savaşı sonrasında Modena’dan Maranello’ya taşınan Ferrari, 1947’de artık kendi soyadını taşıyan otomobilleri üretmek için Ferrari S.p.A.’yı kuruyor.
Enzo Ferrari Müzesi

1948’de Ferrari markalı otomobiller yarışlarda boy göstermeye ve kazanmaya başlarken, Formula 1’in ilk yılı olan 1950’den yaklaşık 1 yıl sonra bu klasmanda da birincilik geliyor. Sonrasında da motorsporlarını finanse etmesi için yol otomobilleri satmaya başlıyor.
Enzo Ferrari Müzesi

Ferrari sadece Alfa Romeo için değil, DeTomaso, Maserati ve Fiat için de otomobiller geliştirdi. Bütün bu markaları bir arada görebileceğiniz bir müze artık var. Maserati GranTurismo Sport lansmanı sebebiyle, ilk defa basın için bir organizasyona evsahipliği yapan Enzo Ferrari Müzesi, mart ayında kapılarını açtı. Ferrari markasından ziyade, Enzo Ferrari’nin hayatına odaklanılan müze, Modena’da Maserati fabrikasına yakın bir konumda.
Enzo Ferrari Müzesi

Enzo Ferrari’nin ilk yarış otomobilini üretebilmek için sattığı ev, yıllar sonra restore edilerek kullanıma açılmış. Ev ve yarış otomobillerinin üretildiği bölüm daha çok sosyal alan olarak hizmet verirken, Londra merkezli Future Systems mimarlık şirketinin kurucusu Jan Kaplicky’in tasarladığı yapıysa tam bir mühendislik harikası.
Enzo Ferrari Müzesi

2004’teki tasarım yarışmasını kazanarak çalışmalara başlayan Future Systems, 1988’de vefat eden büyük ustanın yaptıklarından yoğun biçimde esinlenmiş. 2009’da Kaplicky vefat edince projeyi Andrea Morgante tamamlamış.
Enzo Ferrari Müzesi

Ferrari’nin evinin bir bölümünü sarmalayan yapı, kavisli cam duvarıyla güneş ışığından bolca faydalanırken, tavandaki boşluklardan da doğal bir aydınlık ve havalandırma sağlanıyor. Tavandaki 10 adet pencere, Ferrari’nin yarış otomobillerindeki hava kanallarına benziyor. 3300 metrekarelik tamamı alüminyum kavisli tavan, bugüne kadar bu amaç için üretilenlerin en büyüğü.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.