
Facel Vega

Kelebeklerin birkaç günlük ömürleri vardır ve yaşadıkları süre boyunca renkleri, etkileyici şekilleri, sevimli kanat çırpışlarıyla doğanın en dikkat çekici böceklerinden biridirler ve çok sayıda koleksiyoncusunun da ana konusudur. Facel da bir kelebek gibi 10 yıl süren kısa serüveninde unutulmayan Vega modelini üretirken, markanın serüveni ikiye ayrılıyor. İlk olarak otomobil üretmeden önceki startı 1930’ların sonlarında başlıyordu.
Facel Vega

1939’da Jean Daninos ve kardeşi Pierre Daninos tarafından kurulan Facel, çeşitli atölyelerin tasarımını yaparken, ayrıca otomotiv yan sanayi için de yedek parça üreten en büyük tedarikçilerden biriydi. Citroen Traction Avant, Panhard Dyna ve Ford Comete gibi araçların tasarımında da görev alan Jean Daninos’un en büyük hayali kendi otomobilini üretmekti. İkinci Dünya Savaşı sonrası yaşanan ekonomik sıkıntılar, özellikle Bugatti veya Delahaye gibi lüks otomobil üreticilerinin ekonomilerini olumsuz etkilerken, bazılarının da üretimleri sona ermişti. Savaşın ardından bu boşluğu fırsat bilen Jean Daninos, kendi otomobilini tasarlamaya başladı.
Facel Vega

Yeni otomobilin tasarımında Pininfarina’nın katkılarıyla birlikte ortaya büyük hacimli bir otomobil çıktı. Köşeli hatları, uzun ızgarası, çerçevesiz kapıları ve küçük kuyruğu ile adeta bir Amerikan otomobilini andıran Facel Vega, 1954 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı.
Facel Vega

Konforlu iç mekanıyla öne çıkan bu modelde katlanabilir koltuklar da bulunurken, boş ağırlığı 1800 kilogram idi. Facel Vega Sport ya da FVS’de, Chrysler’den alınan 203 HP gücündeki V8 motor görev yaparken, araç 160 km/s maksimum hıza ulaşıyordu. FVS, 1955’te 5.4 lt, 250 HP gücündeki V8’e sahipti.
Facel Vega

1962'de makyajlanan Vega, Facel II olarak isimlendirilirken arttırılan görüş açıları, yeni süspansiyon sistemi ve büyüyen iç mekanına ek olarak performansıyla da öne çıkıyordu. Facel GT’de, 400 HP’lik V8 HEMI motor görev yaparken 17.0 saniyede 160 km/s’ye ulaşan aracın maksimum hızı ise 250 km/s idi. Hidrolik fren ile direksiyon sistemleri, klima ve elektrikli açılıp kapanan camları, yüksek fiyat etiketine yansıyordu. Zaten artık Lincoln yerine Rolls-Royce Silver Cloud’la bile mukayese edilmeye başlandı.
Facel Vega

edilmeye başlandı. Vega’nın fiyatı yükselince ona alternatif olarak üretilmeye başlanan Facellia ise biraz daha küçük, “mütevazı” bir otomobildi. Facellia’da, başta motor olmak üzere yaşanan sorunlar, modelin satışlarının düşmesine neden olurken, şirketin ekonomik yapısını da sarsmaya başlamıştı.
Facel Vega

Facel’ın otomobil üretmesi için sermayeye ihtiyacı vardı ve kendisine bir ortak buldu. Ancak bu yeterli değildi ve üçüncü bir ortak gereksinimi doğdu. Üç ortak bir araya geldiğinde ise ortak bir yol bulmakta zorlanan Daninos, şirketten ayrıldı. Bunun üzerine 1962 tarihinde Facel iflas etti. Ancak son bir umut olarak 1963’te Volvo motorlu Facellia’lar üretilirken bu da şirket için kurtarıcı olamadı. Facel, farklı yöntemler denedi ama başaramadı, 1964 yılında kapılarını kapattı. Facel, yedek parça ve servis hizmetlerinin yürütülmesi için birkaç yıl daha hizmet etti. Facel artık yoktu, ta ki birkaç ay öncesine kadar…
Facel Vega

Mart 2012’de gelen bir haberde, yeni bir Facel Vega geliştirildiği ve ekim ayında düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’nda konseptinin tanıtılacağı belirtilirken 2014’te ise üretime geçilmesi bekleniyor. Bu yeni modelde 470 HP’lik HEMI motorun bulunacağı belirtilirken, yeni Facel Vega’nın seri üretime geçip geçmeyeceğini yakında göreceğiz.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.