otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Skoda Octavia
Volkswagen Grubu bünyesinde kendini geliştiren Skoda’nın en çok tercih edilen modellerinden biri olan Octavia ikinci elde iyi bir alternatif durumunda.
İkinci el karnesi: Skoda Octavia

Volkswagen bünyesine katıldıktan sonra gerek tasarım, gerekse kalite standartları açısından sınıf atlayan Skoda, 1996 yılında satışa sunulan Octavia ile stratejisini değiştirmişti. Octavia ile Dünya Ralli Şampiyonası'nda da boy gösteren Skoda, kompakt sedanının 1.6 lt 102 HP benzinli ve 1.9 lt 105 HP turbo dizel motorlu versiyonunu Türkiye'ye ithal etmişti. Octavia serisinde Classic, Ambiante ve Elegance olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. Geçtiğimiz hafta makyajlısının testini yayınladığımız Octavia güçlü görünümünü koruyor. Skoda'nın klasikleşmiş büyük dikdörtgenimsi farları bu güçlü görünümün ana nedeni. Ön tasarımda krom kaplamalı radyatör ızgarası ve büyük Skoda logosu dikkat çekici. Yan tasarım çizgileriyse ağırbaşlı olmasına rağmen sıradan. Arka cam ile tümleşik bir yapıya sahip bagaj kapağı otomobile sedandan çok bir liftback havası katıyor.

Octavia'nın iç mekanındaki Volkswagen izleri hemen göze çarpıyor. Özellikle malzeme kalitesi en az bir Volkswagen modeli kadar tatminkar. Fakat işçilik kalitesi eski versiyonlarda vasatı aşamıyor. Tabi bu durumun yenilenen Octavia'da oldukça değiştiğini söyleyebiliriz. Otomobilin orta konsolunun en üstüne havalandırma ızgaraları ve bu ızgaraların tam ortasına dörtlü flaşör butonu konumlandırılmış. Bu bölümün altında ise müzik sistemi, eşya gözü ve klima kumandaları bulunuyor. Volkswagen modellerinden de tanıdığımız klima kontrollerinin altındaysa küllük bulunuyor. Volkswagen ve Audi modellerinden tanıdık gösterge grubunun diğerlerinden tek farkı, daha büyük yazı karakterlerinin kullanılması.

İlk nesil Octavia'nın 528 litrelik bagaj hacmi segmentindeki pek çok modelden yüksek. Ayrıca bagaj kapağının geniş bir açıyla açılabiliyor olması yüklemeyi kolaylaştırıyor. İkinci neslin bagajı daha da geniş. Golf ile platform kardeşi olan Octavia, tok sürüş özellikleri sergilerken, ilk jenerasyon zorlandığı takdirde önden kayma eğilimine sahip. Güncel modellerdeyse bu tip durumlar çok zor yaşanıyor. Daha genç modellerdeki malzeme ve işçilik kalitesi Octavia'nın albenisini arttırıyor. 1.6 lt 8 supaplı motor 1.6 FSI'a göre daha güçsüz ve savurgan olmasına rağmen daha istikrarlı bir karaktere sahip. Markanın performans serisi RS modelleriyse az sayıda bulunmalarına rağmen gözden kaçmamalı.

Model tarihçesi

1997 Octavia Türkiye'de satışa sunuldu.
1998 Station versiyon satılmaya başlandı.
2000 Makyajlandı. İç mekan değiştirildi, farlar desensiz yapıya kavuşturuldu.
2004 İkinci nesil Octavia tanıtıldı. DSG şanzıman opsiyonu sunuldu.
2005 İkinci nesil station tanıtıldı. RS modeli 200 HP'lik benzinli motorla piyasaya sürüldü.
2009 Makyajlı olarak Türkiye'de satılıyor.

Artılar ve eksiler

+
* Geniş iç mekan
* Geniş bagaj hacmi
* Pratik kullanım
* Dinamik ve güvenli sürüş karakteristiği
* İyi süspansiyon konforu
* İyi işçilik kalitesi
* Güçlü ve tasarruflu dizel motorlar
* Güçlü frenler
* Konforlu koltuklar

-
* Kısıtlı arka görüş
* Kısıtlı güvenlik donanımı

Tipik sorunlar

* Ön aks aşınması
* Far sistemi arızası
* Egzoz sistemi arızası

Tavsiye edilen motor seçenekleri

1.6 lt, benzinli, 102 HP Benzinli motor TSI'a göre eskise de yine de rağbet görüyor. Ortalama yakıt tüketimi 8.5 lt/100 km.
1.9 lt, TDI, dizel, 105 HP Dizel ekonomisini arayanlar için en iyi alternatif. Ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt/100km.
2.0 lt, turbo benzinli, 200 HP Octavia RS performans tutkunlarına göz kırpıyor. Ortalama yakıt tüketimi 10.9 lt/100km.

Türkiye satış adetleri

Yıl Adet
2004 2.414
2005 2.512
2006 1.876
2007 1.568
2008 1.430
2009 697*
* Temmuz ayına kadar

Diğer Haberler