JEEP

Sürüş İzlenimi: Jeep Wrangler 2.0 Rubicon 4x4

05.10.2021 Salı
SÜRÜŞ İZLENİMİ: JEEP WRANGLER 2.0 RUBİCON 4X4

Bu kült tasarım öğelerini koruyan yeni Jeep Wragler, yeni 2,0 litrelik turbo benzinli motor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla farklı bir tecrübe sunabilir.

Jeep, 1941 yılından beri dört tekerlekten çekişli arazi araçları üretiyor. Wrangler, günümüze Jeep'in marka felsefesini taşıyan en önemli modeli. Sadece yetenekli çekiş sistemiyle değil, farklı mevsimlere uyum sağlayabilen karoseriyle de özgün bir model. Dakikalar içerisinde tavanı ve ön camı söküp kendinizi bir yaz günü rüzgarla serinlerken bulabilirsiniz. İstediğinizde de çamur banyosu için Wrangler hazır bekliyor.

Bu heyecan uyandırıcı yetenekteki otomobil yenilendi. Artık dördüncü nesliyle yoluna devam eden Wrangler'ın ilk bakışta yenilendiğini anlamak kolay değil. İkonik tasarım öğeleri korunarak geliştirilmiş bir otomobil. Yedi ızgaralı ön panjur ve dairesel farları Wrangler'ın ana tasarım öğeleri olarak kabul edebiliriz. Farların formu korunsa da LED aydınlatmaya geçilerek donanımda modernleşmeye gidilmiş. Kaportadan taşan lastikleri saran plastik çamurluklar da Wrangler'ın değiştirilemez tasarım öğelerinden. Kompozit tavanda öndeki iki parça oturduğunuz yerden rahatlıkla sökebileceğiniz pratikliğe sahip. Geri kalan büyük parçayı da sökerek nerdeyse cabrio tecrübesi elde edilebiliyor. Hatta istenildiğinde ön ve arka cam ile kapılar da sökülüp bu tecrübe bir üst seviyeye taşınabiliyor

Bagaj kapağı üstündeki yedek lastik de Wrangler'ın ruhunu yansıtan detaylardan bir diğeri. Ancak bu tasarım bagaj kullanımını zorlaştıran bir detay. İki parçalı olarak açılan bagaj kapağında önce yedek lastiğin olduğu alt bölümü sonra da camı yukarıya doğru açmak gerekiyor.

Otomobilin uzunluğu 4751 mm'den 4882 mm'ye, dingil mesafesi 2947 mm'den 3008 mm'ye çıkmış. Bagaj hacmi de 498 lt'den 548 lt'ye yükselmiş. Bu değişimin yükleme alanına kazandırdığı avantajın benzerini yaşam alanında da sunup sunmadığını öğrenmek üzere diz ve baş mesafesiyle, koltukları ölçtük. Ön ve arkada daha uzun minder alanları ve daha cömert diz mesafesi sunulduğunu gördük. İçerisine geçildiğinde yeni karoserin getirdiği cömertlik hissediliyor.

Malzeme kalitesi de premium müşteri kitlesini memnun edebilecek seviyede. İkonik detaylarla bezeli kokpitin sıkıcı olduğunu kimse söyleyemez. Köşeli çizgiler ve dışarıdan gözüken vidalar dikkat çekerken Jeep'in ikonik logolarının paspaslardan, bardaklıklara, anahtardan camlara kadar kullanıldığını görüyoruz. Konsoldaki dairesel havalandırma ızgaraları Wrangler'ın farlarını, ön yolcu tarafındaki tutunma kolu da tamponunu anımsatarak, otomobilin yüzünü konsola taşımış. Analog gösterge grubu ortasındaki 7 inçlik, renkli TFT ekranda animasyon sunulması ve buradaki bilgilerin rahat takip edilmesi yeni neslin başarılı özelliklerinden. Benzer başarı 8,4 inçlik dokunmatik multimedya ekranında da karşımıza çıkıyor. Arazi fonksiyonlarının takibi de bu ekran üstünden oldukça rahat bir şekilde yapılabiliyor. Döşemesiz tavan, sert ve ince malzemeden üretilen kapı içindeki malzemeler gibi detaylarla arazi yönü her an gözümüzün önünde.

Wrangler'ın asfaltta günlük kullanımı da destekleyen yönleri olduğunu söylememiz lazım. Adaptif hız sabitleme sistemiyle şehirlerarası yolculuklarda ve otoyol sürüşlerinde fark edilir bir konfor ve güvenlik elde edilmiş. Fren destekli önden çarpma uyarı sistemi, kör nokta uyarısı sistemiyle de sürüş güvenliği arttırılmış. Direksiyonunda daha güvenli ve konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatan Wrangler'ın süspansiyon sistemindeki değişim de fark ediliyor. Ancak yüksek karoser tasarımı ve arazi temelli süspansiyon sisteminin özellikle virajlarda, ağırlık transferlerinde karoser salınımlarını arttırdığını söylemeliyiz.

Yeni nesilde de merdiven tipi şasi, önde ve arkada sabit aks kullanılıyor. Rubicon donanımıyla gelen sekme engelleyici amortisör sistemi de arazi koşullarında daha fazla kontrol sağlıyor. Rubicon donanımıyla süspansiyon sistemi de farklılaşıyor. Ön ve arkada Dana 44 akslar ile Tru-Lock elektronik diferansiyel kilitleri sunuluyor.

Öndeki elektronik kontrollü viraj denge çubuğu önceki neslin miraslarından. Konsolun alt kısmında yer alan kumanda grubundan kontrol edilen sistem 4L çekiş modunda 30 km/s hızın altında devreye sokulabiliyor. Bu sayede ön tekerlekler daha esnek hareket kabiliyeti kazanarak, düz olmayan zeminlerde Wrangler'ın tutunma kabiliyetini arttırıyor. Diferansiyel kilidini 16 km/s hızın altında 4L modunda yönetmek mümkün. Kilit devredeyken sağ ve sol tekerlek aynı hızda dönüyor. Şanzımanın yanındaki ikinci "vites" koluyla 2H ve 4H çekişe geçilebiliyor. Şehirde 2H modu yani arkadan itişle ilerlendiğinde manevra kabiliyeti daha makul bir hale ulaşıyor.

Wrangler, Türkiye'de 2.0 litre, 272 HP'lik 4 silindirli turbo benzinli motorla satılıyor. 400 Nm'lik maksimum torka ulaşabilen bu motorla arazide akıcı şekilde ilerleyen Wrangler, asfalt üzerinde sürücünün isteklerine daha hızlı cevap verebilen bir yapıya bürünmüş. Gaz ve fren pedalı çok hassas yapıda değil ancak pedallara kararlı şekilde basıldığında isteklere de net cevaplar bulunuyor. Yakıt tüketimi konusunda ise test ölçümünde elde ettiğimiz 11,5 lt/100 km'lik ortalama tüketimin yüksek ama otomobilin genel özelliklerine göre kabul edilebilir seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Şehir içi trafiği ve arazi sürüşü ortalama tüketimin 15,0 lt/100 km civarına ulaşmasına yol açıyor.

Wrangler "havalı" özelliklerinin nerede ve nasıl kullanılacağı konusunda tecrübe edinerek öğrenilecek detaylara sahip. Biz de testimiz süresince arazi şartlarında da Wrangler ile yol aldık. Standart çekiş moduyla girdiğimiz orman arazisinde, dik tırmanma, eğim iniş, su geçişi, dere yatağı geçişi, derin çamur, ıslak çim, engebeli arazi gibi koşullarda aşamadığımız bölüm olmadı. Yine de, mekanik ve elektronik sistemleri test etmek için her birini denedik. Bu denemelerde Wrangler'ın sistemlerini yönetmek ve doğru seçimi yapmak SUV müşterileri için pratik değil. Wrangler, arazi aracını her fırsatta arazide kullananlar için uygun bir araç. Wrangler'ı arazide yönetmek için tecrübeli olmanız gerekiyor.

Sonuç olarak tasarımını ve tarzını karşı konulamaz bulanlar da Wrangler'dan yoksun kalmak istemeyecektir. Elektronik güvenlik yardımcıları ve multimedya sistemiyle şehirdeki hayatı kolaylaştıracak yönler olsa da, manevra kabiliyeti, görüş açıları gibi dezavantajları şehirde kullanımı zorlaştırıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN