otohaber_logo
Haberler
Nostalji Test Nissan Qashqai 2.0 4x4 CVT
Nissan Qashqai’nin dört tekerlekten çekişli aktarmayla donatılan 2.0 litrelik motor seçeneği, şehir sokaklarının yanı sıra hafif arazi şartlarında da yolunu rahatlıkla bulabiliyor.
Nostalji Test Nissan Qashqai 2.0 4x4 CVT

Nissan'ın heybetli gövdesi sayesinde çekici bir görünüm sunan crossover modeli Qashqai, 1.6 litrelik motor seçeneğinde binek otomobil alıcılarına ciddi bir alternatif sunuyor. Önden çekişli aktarmayla donatılan uygun fiyatlı versiyonunda SUV sahibi olmayı hayal eden ancak bütçeleri kompakt sınıf limitlerini aşamayan genç müşterileri hedef alan Qashqai'nin 2.0 litrelik motor seçeneğiyse biraz daha farklı bir kitleye göz kırpıyor: Kompakt SUV alıcıları! Qashqai her ne kadar binek özellikleri ağır basan bir crossover olarak tanımlansa da 2.0 litrelik versiyonundaki ALL MODE 4x4 çekiş sistemi sayesinde hafif arazide de yolunu zorlanmadan bulabiliyor. Bu da onu, sadece önden çekişli aktarmayla sunulan 1.6 litrelik versiyondan daha farklı bir yere konumlandırıyor. Otomobilin daha önce testini yayımladığımız 1.6 litrelik versiyonundan bir hayli fazla olan 65.900 YTL'lik fiyatı da hedefteki müşterinin SUV alıcıları olduğunun bir kanıtı.

Qashqai, iri farları ve gergin hatlarıyla adeta pahalı SUV'lara taş çıkaran bir görünüme sahip. 4315 mm'lik uzunluğu kompakt sınıf standartlarında yer alsa da otomobilin olduğundan daha büyük göründüğü bir gerçek. Bu yanılsamada zeminden yüksek gövde yapısının payı olduğuysa çok açık. Otomobilin karoserinin alt bölümleri plastik gövde panelleriyle kaplanmış. Asfalt kullanımına uygun 1.6 lt motorlu Qashqai'nin şehirdeki küçük temasları minimum zararla atlatmasını sağlayan bu paneller dört tekerlekten çekişli versiyonda daha fazla iş görüyor. Öyle ki; Qashqai 2.0 4x4, hafif arazide çalılarla ve küçük tümseklerle fazlaca haşır neşir oluyor ve bu paneller sayesinde kendini korumayı başarıyor. Otomobilin dış görünümü 17 inçlik jantlar dışında 1.6 litrelik versiyonla neredeyse tamamen aynı. Ancak iç mekan için aynı şeyi söylemek imkansız. Bunun en büyük sebebiyse 2.0 litrelik versiyonun donanım özellikleri. Tekna Executive olarak adlandırılan üst donanım paketinin içeriğindeki deri döşeme, deri vites topuzu ve direksiyon simidi, ısıtmalı ön koltuklar, çift bölgeli otomatik klima ve akıllı anahtar sistemi gibi standart donanımların kabinin kaliteli yapısını desteklediği çok açık. Qashqai sadece malzeme kalitesiyle değil iç mekan hacmiyle de oldukça iddialı. İç mekanda sıkıntı yaratan tek olumsuzluk ön konsolda küçük eşyaları ortadan yok edebilecek gözlere yer verilmemiş olması.

Qashqai'nin bu en pahalı versiyonu "sadece"lerin bol olduğu bir otomobil. Çünkü dört tekerlekten çekiş sistemi "sadece" 2.0 litrelik motorla; bu motor da "sadece" CVT şanzımanla sunuluyor. Ayrıca bu ideal kombinasyon yine "sadece" tek donanım seviyesiyle alınabiliyor. Otomobilin 140 HP güç üreten motoru alt devirlerde oldukça sessiz çalışıyor. Ancak tıpkı 1.6 litrelik versiyonda olduğu gibi devir yükseldikçe motor sesi de fazlalaşıyor. Asfalt kullanımlarında Qashqai'ye yeterli bir performans sağlayan bu üniteyi kontrol eden ve manuel kullanıma da olanak tanıyan CVT şanzımansa şehir içindeki kullanım rahatlığını üst noktalara taşıyor. CVT'nin Qashqai'yi bayan kullanıcılar için de iyi bir seçenek haline getirdiği kesin. Sert süspansiyonları sayesinde başarılı yol tutuş özellikleri sergileyen Qashqai, virajlardaki stabil yapısıyla güven veren bir otomobil. Ayrıca test sonucunda elde ettiğimiz 37.9 metrelik fren mesafesi de oldukça başarılı. Tepkileri keskin sayılabilecek bir direksiyona sahip olan 2.0 litrelik Qashqai'nin önden çekişli aktarmaya sahip 1.6 litrelik versiyondan daha fazla güven verdiği ve yol tutuş konusunda daha becerikli olduğu açıkça görülüyor. Bunda standart donanımdaki ESP'nin yanı sıra, sürücüye 2WD, AUTO ve LOCK gibi seçenekler sunan ALL MODE 4x4 çekiş sisteminin de büyük payı bulunuyor. Ön koltuklar arasındaki kumanda ile kontrol edilen tamamen elektronik çekiş sistemi 2WD modunda gücü sadece ön tekerleklere aktarıyor. En kullanışlı seçenek olan Auto modundaysa motor gücü ön ve arka aks arasında ihtiyaç duyulduğu oranda dağıtılıyor. Bazı SUV'larda bile bulunmayan LOCK özelliği seçildiğindeyse ön ve arka aks arasındaki güç dağılımı 50:50 oranında sabitleniyor. Bu da arazi şartlarında daha rahat bir sürüşe imkan tanıyor. Ancak bu özelliğe bakıp da Qashqai'nin bir arazi aracı olduğu kanısına varmamak gerekiyor. O bizce hafif arazide de zorlanmadan yol alabilen dikkat çekici güzellikte bir asfalt otomobili.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.