
Seat Leon

Volkswagen Grubu’nun önümüzdeki en az 10 yıllık döneminde, MQB kısaltması çok önemli bir yer tutuyor. Zira Alman otomotiv devi, çatısı altındaki tüm önden çekişli modelleri yeni platformla şekillendirecek. Hem alternatif motor konseptlerinin kullanımını kolaylaştıran hem de farklı sınıflarda ve türde otomobillere çok kolay adapte edilebilen bu yapı sayesinde, otomobillerin geliştirme ve üretim aşamalarında zaman ve maliyet tasarrufu gerçekleştirilebiliyor.
Seat Leon

Sihirli MQB harflerinin kullanıldığı ilk model olan Audi A3’ten sonra, sahneye çıkma sırası Volkswagen Grubu’nun İspanyol markası Seat’ta. Markanın iki nesildir sportif aromalarla yollarda olan kompakt temsilcisi Leon, 2012 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan yeni neslinde de dinamik bir görünümü ön planda tutuyor. Selefinin yuvarlatılmış hatlarından kurtulan yeni Leon’da küçük kardeş Ibiza’yı hatırlatan keskin yüzeyler dikkat çekerken, özellikle farlar ve yan yüzeylerdeki kat izleri yeni Leon’u büyütülmüş bir Ibiza haline getiriyor.
Seat Leon

İkinci nesilde C sütununa gizlenmiş kapı kollarıyla 3 kapılıymış gibi görünen Leon, yeni neslinde bu özelliğini yitirirken, iki parçalı yatay stoplar da köşeli hale gelmişler. 4.26 metre ile selefine göre 5 cm kısalan yeni Leon’un, buna karşın dingil mesafesinde 6 cm’lik bir artış sağlanmış. Bu sayede selefine göre daha geniş bir yaşam alanı ve yükleme alanı vadeden yeni Leon’un bu sözünü 340 litreden 380 litreye yükselen bagaj hacmiyle en azından eşyalar için tuttuğunu söyleyebiliriz.
Seat Leon

Yeni platform ve üretim teknikleri sayesinde selefine göre 90 kg’ye kadar hafifleyen yeni Leon’un motor kaputunun altında tamamı aşırı beslemeli benzinli ve dizel motorlar görev yapacak. Benzinli seçenekleri 1.2 lt 86 HP ve 105 HP, 1.4 lt 122 HP ile 1.8 lt 180 HP’lik üniteler o l u ş t u - rurken, dizel cephesinde 1.6 lt 90 HP ve 105 HP ile 2.0 lt 150 HP ve 184 HP alternatifleri sunulacak. 105 HP’lik dizel motor Ecomotive versiyonunda 3.8 lt/100 km ortalama tüketime sahipken, Leon’un ilk iki neslinde üretilen performans versiyonu Cupra’lar için 2013’ü beklemek gerekecek
Seat Leon

İkinci nesilde yerleşimi ve tasarımıyla eleştirilen kokpit, yeni Leon’da baştan aşağı yenilenerek daha sürücü odaklı bir hale getirilirken, ilk kez sunulan Seat Drive Profile ile sürücüye direksiyon ve motorun çalışma karakterini üç kademeli o l a - rak ayarlama imkanı veriliyor. İlk etapta sunulacak en sportif versiyon olan FR’da sürücü, aynı zamanda motor sesini de kontrol edebiliyor.
Seat Leon

Yılın son döneminde 5 kapısıyla yollara çıkacak olan yeni Leon’da ilk kez alternatif karoser tipleri sunulurken, bunlar arasında kesinleşenler 3 kapılı hatchback ve 5 kapılı station.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.