
Soğuk Sıcak

Porsche’nin rakibi olabilecek sıkı spor otomobillerden bahsedilirken, okyanus ötesinden bir ismin üstünde özellikle durulur. Amerika’dan çıkan diğer sporcuların çoğuna “çok basit, çok Amerikan veya çok ucuz” tarzında eleştirilen yapılsa da iş Corvette’e geldiğinde en kibirli Avrupalılar bile şöyle bir durup kendilerine bir çeki düzen verirler. Biri Zuff enhausen-Almanya’dan diğeri Kentucky-Amerika’dan gelen ikilinin mücadelesinin odağında elbette ki Porsche’deki yeni dönemi simgeleyen 3,0 lt’lik çift turbo beslemeli 6 silindirli boxer motor var. Porsche 911 Carrera S Cabriolet’nin 420 HP gücündeki yatay silindir yerleşimli motoruna Chevrolet Corvette Stingray Cabriolet’nin yanıtıysa 466 HP gücündeki silindir başına 2 supaplı V8 oluyor.
Soğuk Sıcak

Motor/şanzıman
Farklı ekollerin temsilcilerindeki şanzımanların da prensipleri farklı. Porsche çift kavramalı bir otomatik şanzıman tercih ederken, Amerikalılar tork konvertörlü bir 8 ileri vitesli otomatikte karar kılmış. Corvette’in otomatiği normal kullanım şartları altında akıcı, spor modunda ise hızlı vites değişimleri gerçekleştiriyor. Şanzımanın bir diğer başarısı ise motorun düşük devir çevirmesini desteklemesi: 100 km/s’de son viteste devir sayacında 1400 değeri okunurken, hız göstergesi 200 km/s’yi gösterirken krank mili dakikada 2.700 stressiz dönüş gerçekleştiriyor. Bu açıdan bakıldığında Chevrolet’nin performans makinesinin uzun yolculuklarda baş ağrısı yapmadığını söylemek mümkün. Yarı yükteyken bir silindir sırasını devre dışı bırakabilen V8’in testteki ortalama yakıt tüketimi 12,5 lt/100 km olarak gerçekleşti ve bu da yaklaşık 560 km’lik sürüş menzili anlamına geliyor. Fabrika verisi tüketim değerinin az farkla da üstüne çıkan “small block” (küçük blok) V8 sonuçta yakıt tasarrufu için geliştirilmiş bir makine değil. Ön aksın arkasında yer alan yüksek sıkıştırma oranlı (11,5:1) V8 bas ağırlıklı bir kükremeyle uyanıyor ve kısa bir rölanti dalgalanmasından sonra ısınıp huzurunu buluyor.
Soğuk Sıcak

Ancak bu kısa sürüyor. Çünlü dokunmatik ekrandaki araç ayarları menüsünden motor sesini ayarlıyoruz. Egzozdaki supaplar açık ve yarış pisti ayarı devrede. Corvette yerindeyken dört egzozdan yayılan homurtu limana yanaşan bir mavnayı hatırlatıyor. Ancak Amerikalı performans makinesi harekete geçtikten sonra 1-8-7-2-6-5-4-3 ateşleme sırasına sahip olan motordan, derin frekanslı homurtulardan tiz çığlıklara uzanan bir aralıkta, gerçek bir senfoni yayılıyor.
Soğuk Sıcak

Motorda yüksek silindir hacminin verdiği kendine güven her koşulda hissedilirken, güç dağılımının doğrusal yapısı doğal sürüş keyfini arttırıyor. 0-100 km/s için 4,4 saniye ve 0-200 km/s için de 14,3 saniye geçerken, maksimum hız 280 km/s olarak açıklanıyor.
Soğuk Sıcak

Yeni 911 Carrera S Cabriolet 304 km/s’ye ulaşma iddiasında. Ve 6 silindirli çift turbo motorun olayı nasıl ele aldığını gördükten sonra bu iddianın gerçekliğinden emin oluyorsunuz. PDK şanzıman ve kalkış yardımcısıyla birlikte Sport Chrono Paketi’ne sahip olan test aracı asfalta 3,8 saniyelik bir 0-100 km/s hızlanması kazıyor.
Soğuk Sıcak

Makyajla birlikte elden geçirilen şanzımanda artık manuel vites değişimleri, olması gerektiği gibi, vites kolu geri çekildiğinde vites büyütecek ve ileri itildiğinde de vites küçültecek şekilde gerçekleşiyor. 9A2 kodlu yeni motor iki Borg Warner turbosu tarafından besleniyor.
Soğuk Sıcak

Makyajla birlikte elden geçirilen şanzımanda artık manuel vites değişimleri, olması gerektiği gibi, vites kolu geri çekildiğinde vites büyütecek ve ileri itildiğinde de vites küçültecek şekilde gerçekleşiyor. 9A2 kodlu yeni motor iki Borg Warner turbosu tarafından besleniyor.
Soğuk Sıcak

Sürüş dinamikleri
Porsche bir karşılaştırmada daha test aracını sürüş dinamiklerini etkileyen tüm opsiyonlarla donatmış: karbonseramik fren diskleri, aktif motor taşıyıcıları veya aktif yönlendirilebilen arka aks. Ancak Corvette Stingray’in nefesi 911’in ensesinde. İki otomobil arasındaki farklar çok az: 911 yol tutuş parkurunda Corvette’ten sadece 0,5 saniye ve slalom testinde 0,8 km/s daha hızlı. Fren testindeki farklar da akılda oluşabilecek tüm kuşkuları yok etmeye yetiyor: 33,9 metre (soğuk) ve 32,0 metre (sıcak) 100-0 km/s fren mesafesi çok başarılı.
Soğuk Sıcak

Sürüş dinamikleri Porsche bir karşılaştırmada daha test aracını sürüş dinamiklerini etkileyen tüm opsiyonlarla donatmış: karbonseramik fren diskleri, aktif motor taşıyıcıları veya aktif yönlendirilebilen arka aks. Ancak Corvette Stingray’in nefesi 911’in ensesinde. İki otomobil arasındaki farklar çok az: 911 yol tutuş parkurunda Corvette’ten sadece 0,5 saniye ve slalom testinde 0,8 km/s daha hızlı. Fren testindeki farklar da akılda oluşabilecek tüm kuşkuları yok etmeye yetiyor: 33,9 metre (soğuk) ve 32,0 metre (sıcak) 100-0 km/s fren mesafesi çok başarılı.
Soğuk Sıcak

Sürüş dinamikleri
Porsche bir karşılaştırmada daha test aracını sürüş dinamiklerini etkileyen tüm opsiyonlarla donatmış: karbonseramik fren diskleri, aktif motor taşıyıcıları veya aktif yönlendirilebilen arka aks. Ancak Corvette Stingray’in nefesi 911’in ensesinde. İki otomobil arasındaki farklar çok az: 911 yol tutuş parkurunda Corvette’ten sadece 0,5 saniye ve slalom testinde 0,8 km/s daha hızlı. Fren testindeki farklar da akılda oluşabilecek tüm kuşkuları yok etmeye yetiyor: 33,9 metre (soğuk) ve 32,0 metre (sıcak) 100-0 km/s fren mesafesi çok başarılı.
Soğuk Sıcak

Sürüş konforu
Amerikalı’da sürüş modu Eco veya Tour olarak seçildiğinde süspansiyon konforu da yeterli seviyede sunuluyor. Adaptif amortisörler ve arka tekerleklerin arasında enlemesine yerleştirilmiş olan yaprak yaylı süspansiyon sistemi arasındaki uyum başarılı. Bu kombinasyon 466 HP gücündeki iki kişilik cabrioyu sırt ağrısı yaratmayan dengeli bir günlük yol arkadaşı haline getiriyor. Bununla birlikte koltukların oturma alanı daha büyük ve sundukları yan destek daha fazla olabilirmiş. Bununla birlikte koltuğun sırt kısmı gövdeye yeterli genişlik ve ayarlanabilir konturlar sayesinde omurgaya başarılı destek sağlıyor. Corvette’in koltukları hem uzun yolcuklara hem de performanslı sürüşlere uygun. Koltuklarda hem ısıtma hem de havalandırma özelliği standart olarak sunuluyor. Porsche de bu tür güzellikleri tüketicilerin hizmetine sunuyor. Ancak aradaki tek ve en büyük fark neredeyse tamamının opsiyonel olması.
Soğuk Sıcak

Karoser
911, arkadaki acil durum koltukları hesaba katılmasa dahi Corvette’i geride bırakabiliyor. Bunun ana nedeniyse daha küçük boyutlarını daha geniş bir yaşam alanı için kullanması. Daha kapsamlı güvenlik donanımı ve otomobilde sunulan aktif güvenlik yardımcılarının daha zengin olması da Porsche’nin artıları arasında. Bununla birlikte yeni Corvette, Stingray nesliyle birlikte bundan önceki nesillere göre büyük bir ilerleme kaydetmiş: Daha değerli malzemeler, daha özenli bir işçilik, plastik-karbon kompoziti malzemelerle artan karoser rijitliği ve alüminyum şasi Avrupa standartlarını kolaylıkla karşılayan yekpare bir yapıyı da beraberinde getirmiş.
Yazı: Paul Englert, Eray Özgür Fotoğrafl ar Aleksander Perkovic
Soğuk Sıcak

1 Makyajdan sonra da hala bir 911: Sportif ergonomi, küçük direksiyon simidi, 5 dairesel gösterge ve başarılı boyut kullanımı. 2 Rüzgar azaltıcının filesi elektrikli olarak açılıp kapanıyor. 3 Karbonseramik fren diskleri pahalı ancak çok faydalı bir yatırım. 4 911’in standart koltukları da harika ancak opsiyon listesindeki çok fonksiyonlu koltuklar sanki vücudun bir parçası haline geliyor.
Soğuk Sıcak

1 Makyajdan sonra da hala bir 911: Sportif ergonomi, küçük direksiyon simidi, 5 dairesel gösterge ve başarılı boyut kullanımı. 2 Rüzgar azaltıcının filesi elektrikli olarak açılıp kapanıyor. 3 Karbonseramik fren diskleri pahalı ancak çok faydalı bir yatırım. 4 911’in standart koltukları da harika ancak opsiyon listesindeki çok fonksiyonlu koltuklar sanki vücudun bir parçası haline geliyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.